ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
כל העדכונים

הסלמה בצפון: מתקפה משולבת בלבנון | פורסם תחקיר הירי בחטופים

צה"ל ביצע היום תקיפה נרחבת במרחבי הכפרים עיתא א-שעב, רמיה וכן במרחבים נוספים בדרום לבנון באמצעות מטוסי קרב, טנקים וארטילריה | מוקדם יותר נשמעו אזעקות בעכו ובקריות | צה"ל מפרסם את מסקנות תחקיר הירי בשלושת החטופים לפני שבועיים בעזה | כל העדכונים

הסלמה בצפון: מתקפה משולבת בלבנון | פורסם תחקיר הירי בחטופים
גבול לבנון - מלחמת חרבות ברזל צילום: דוד כהן, פלאש 90

כוחות צה"ל ביניהם מטוסי קרב של חיל האוויר, טנקים וירי ארטילרי תוקפים החל משעות הבוקר (חמישי) תשתיות טרור ששימשו את ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הכפרים עיתא א-שעב, רמיה ובמרחבים נוספים בדרום לבנון. ממרחבים אלה בוצעו שיגורים רבים ממספר מוקדים לעבר שטח מדינת ישראל.

בנוסף, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר מתחם צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה בתגובה לשיגורים שבוצעו לעבר שטח מדינת ישראל מוקדם יותר היום.

צה"ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ״ט לעבר שטח מדינת ישראל. כמו כן, נתקפה חולייה ששהתה בתוך מבנה ממנו בוצעו שיגורים לעבר שטח מדינת ישראל מוקדם יותר היום.

הבוקר הודיע צה"ל על נפילתם של שלושה לוחמים נוספים ובכך עלה מספר הנופלים מאז פרוץ המלחמה ל-501. במשך היום נשמעו אזעקות תכופות בעקבות שיגורי טילים וחדירות כלי טיס עוין ליישובים הסמוכים לגבול לבנון כמו קרית שמונה, תל חי ומרגליות. לראשונה מזה שבועות נשמעה גם אזעקה בעכו, בקרית ים, קרית מוצקין וקרית ביאליק.

כל העדכונים:

00:15 - כתבנו הפוליטי אברהם פריינד מעדכן כי אחרי שלוש שעות: הסתיימה כעת ישיבת הסיעה של חברי הציונות הדתית בקרייה בתל אביב.

23:43 - ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם נציגים ממשפחות החטופים, בקריה בתל אביב. את הפגישה המשיכה רעיית ראש הממשלה הגב' שרה נתניהו יחד עם הממונה על החטופים והנעדרים תת אלוף (במיל') גל הירש.

ראש הממשלה אמר בראשית הפגישה: "אנחנו מקיימים מגעים גם ברגעים אלה. לא יכול לפרט את הסטטוס - אנחנו פועלים להחזיר את כולם. זה יעד שלנו".

רה"מ נתניהו שמע מהמשפחות על החששות למצב יקיריהן ואת שאלותיהם בהקשר למידע שקיים ולנעשה על מנת לקדם את שחרורם של כל החטופים.

23:27 - גורם בחמאס לסוכנות הידיעות הצרפתית: משלחת בכירה מטעמנו תנחת מחר בקהיר לדיון על עסקת חילופין ונסיגה ישראלית מן הרצועה.

22:49 - מרכז המעקב הסורי היושב בבריטניה מדווח, כי התקיפה הישראלית כוונה לנמל התעופה הבינלאומי של דמשק. אין אישור סורי רשמי.

22:35 - פיגוע הדקירה במחסום מזמוריה: מאבטח אזרחי ולוחמת מג"ב נטרלו את המחבל. >> תיעוד הסכין והזירה

22:20 - בסוריה טוענים: "מערכות ההגנה הפועלו בשל תקיפה ישראלית באזור דמשק".

22:11 - נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ואשתו ג'יל פרסמו הצהרה בעקבות ההודעה על הירצחה של ג'ודי ויינשטיין הי"ד ב-7 באוקטובר: "לא נשכח מה אמרו לי בנותיה ובני משפחה של בני ערובה אחרים בעזה. אף משפחה לא צריכה לסבול את זה", נכתב. כעת בידי חמאס שישה חטופים בעלי אזרחות אמריקנית, ושתי גופות של אזרחים אמריקנים.

21:25 - אחרי הזעם בקואליציה - ראש הממשלה נתניהו החליט שלא להביא את הדיון על "היום שאחרי" בקבינט המלחמה. 

21:23 - בהמשך לפיגוע הדקירה במחסום מזמוריה, מד"א מעדכן על צעירה בת 20 במצב קשה, גבר בן 25 במצב בינוני. לפי זק"א, המחבל נורה ונוטרל. >> לכתבה המלאה בנושא

21:15 - דוברות מד"א: בשעה 21:05 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים, על 2 פצועים סמוך למחסום מזמוריה. מדיווח ראשוני בלבד!!! חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי במקום ל-2 פצועים במצב בינוני, בהכרה.

21:13 - לפני זמן קצר דווח על פיגוע דקירה במחסום מזמוריה, במקום ככול הנראה 2 פצועים, מחבל מנוטרל. כמו כן, דווח על עוד ארוע במחסום חיזמא כוחות בדרך למקום.

21:08 - מקורות בעזה מסרו כי ברצועה מתחיל מתחת לפני השטח מהלך פנים פלסטיני חסר תקדים ורגיש מאוד שלמעשה כבר מסמן את היום שאחרי שלטון חמאס. >> לדיווח המלא

20:46 - רועי שרון מדווח במהדורת 'כאן 11': לפי הערכות סינוואר שוהה במנהרות ככל הנראה עם חטופים ויתכן שגם עם בני משפחתו המורחבת. >> לדיווח המלא

20:33 - דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה: "אין עסקה במלחמה, אין חילופי שבויים ללא הפסקת המלחמה".

20:30 - בית החולים בילינסון בפתח תקווה, ממשיך לטפל בפצועי המלחמה. במהלך היום פונו מאזורי הלחימה בעזה שני פצועים במצב בינוני וקל. 27 פצועים בבילינסון: 4 במצב קשה, 12 במצב בינוני, 11 במצב קל.

20:13 - מתחילת הלחימה פונו לבית החולים סורוקה 2346 נפגעים בדרגות חומרה שונות. במהלך היממה החולפת פונו לסורוקה במסוק ובפינוי רכוב 16 נפגעים,1 מתוכם במצב קשה. נכון לעכשיו מאושפזים בבית החולים במחלקות השונות 42 פצועים, 13 מהם במצב קשה.

19:45 - במשך השבועיים האחרונים מאז אירע אסון הירי בשלושת החטופים שהשתחררו בכוחות עצמם, ביצע צה"ל תחקיר של האירועים והכשלים שהובילו לתקרית המצערת. הערב מפרסם צה"ל את מסקנות התחקיר שנמסרו קודם לכן לשלוש המשפחות >> לכתבה המלאה והמסקנות

19:32 - חיזבאללה: "קוראים לתושבי הכפרים הקדמיים בדרום לבנון לנתק את מצלמות האבטחה שלהם מרשת האינטרנט מפני שהאויב מנסה להשתמש בהן כדי לפצות על אובדן מתקני התצפית שלו."

19:15 - מטוסי קרב, טנקים וארטילריה; צה״ל ביצע היום תקיפה נרחבת במרחבי הכפרים עיתא א-שעב, רמיה וכן במרחבים נוספים בדרום לבנון.

18:00 - השר בני גנץ בדרום: "מוכנים לשלב הבא בלחימה שיהיה מתמשך, עוצמתי ועמוק משחמאס מתאר לעצמו".

17:25 - אזעקות צבע אדום באזור תעשייה הדרומי אשקלון.

16:40 - דובר צה"ל מעדכן: לפני זמן קצר זוהו שיגורים משטח לבנון לעבר מספר מרחבים בצפון הארץ, אין נפגעים. צה"ל תוקף את מקורות הירי.

16:35 - בעזה מדווחים: מוחמד עיסא, בנו של סגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מרואן עיסא - חוסל בתקיפה של צה"ל, לפנות בוקר.

16:30 - אש ללא הפסקה בצפון: אזעקות נוספות בגליל המערבי.

16:25 - הוגדרה כחטופה: קיבוץ ניר עוז מודיע על הרצחה של ג'ודי ווינשטיין ב-7 באוקטובר. גופתה מוחזקת בידי חמאס.

16:15 - ברקע ההסלמה בצפון: קבינט המלחמה המצומצם יתכנס הערב לדיון.

16:00 - אזעקות בקרית שמונה.

>> לעדכונים נוספים מהיום ה-83 ללחימה <<

מלחמת חרבות ברזל עדכונים שוטפים עזה לבנון חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד