ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
מסרב לתדרך את לפיד

המתיחות בלשכת ראש הממשלה עם המזכיר הצבאי

לאחרונה האיש שמתדרך את ראש האופוזיציה לפיד הוא ראש המל"ל צחי הנגבי, ולא כפי הנהוג המזכיר הצבאי אבי גיל - בשל סירובו שבתדרוך יקח חלק היועץ המדיני של ראש הממשלה נתניהו

אבי גיל לצידו של נתניהו
אבי גיל לצידו של נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בשלושת השבועות האחרונים מתדרך ראש המל"ל צחי הנגבי, איש אמונו של ראש הממשלה נתניהו, את ראש האופוזיציה יאיר לפיד בעניין המלחמה - זאת בניגוד לנהוג ולכפי שהיה שנים, שהמתדרך הוא המזכיר הצבאי לראש הממשלה, במקרה הזה אבי גיל, כך דווח ב'חדשות 13'.

ההחלטה התקבלה לאחר שלשכת רה"מ רצתה שלמזכיר הצבאי גיל יצטרף בתדרוכים הביטחוניים ללפיד היועץ המדיני אופיר פלק. לבקשה זו סירב המזכיר הצבאי, ברקע המתיחות בינו לבין ראש הסגל של נתניהו צחי ברוורמן.

מטעם לשכת נתניהו נמסר בתגובה כי "בהנחיית ראש הממשלה נתניהו, ראש האופוזיציה לפיד מקבל תדרוכים ביטחוניים על בסיס קבוע ובתדירות גבוהה על פי הצרכים הביטחוניים, מכל הגורמים הרלוונטיים".

נזכיר כי לפני מספר שבועות דווח כי האלוף גיל התרעם על כך שברוורמן מונע ממנו גישה חופשית לנתניהו, לרבות בסוגיות מבצעיות והשניים התעמתו על כך.

לדברי גורמים המעורים בפרטים, ראש הסגל ברוורמן "קנאי מאוד" בנוגע לזהות הנכנסים והיוצאים מחדרו של ראש הממשלה - ומתעקש שהכול יעבור דרכו. ראש הסגל גם נשמע אומר: "עם כל הכבוד, המזכיר הצבאי לא ינהל אותי".

גורם נוסף המעורה בפרטים סיפר: "התקיימה אצל ראש הממשלה שיחה להסדרת התפקידים והחלוקה בין שני האישים". גורם אחר אמר: "המתיחות הזו מתבטאת סביב סוגיות שונות - הערכות מצב, כינוסי קבינט ושלל סוגיות ביטחוניות רגישות".

צחי הנגבי יאיר לפיד בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד