ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
נסיון להסביר על הטבח

שגרירות ישראל פרסמה הדמיית תקיפת חמאס בסיאול: הסרטון הוסר

שגרירות ישראל בדרום קוריאה פרסמה סרטון המדמה התקפת חמאס בבירה סיאול. "תארו לעצמכם אם זה היה קורה לכם. מה הייתם עושים?" נשאלו הצופים בסרטון. הסרטון, אינו זמין עוד ברשתות החברתיות של השגרירות

שגרירות ישראל פרסמה הדמיית תקיפת חמאס בסיאול: הסרטון הוסר
מחבלי חמאס בחאן יונס צילום: Atia Mohammed/Flash90

שגרירות ישראל בדרום קוריאה הסירה סרטון המציג תרחיש דמיוני שבו קוריאנים מותקפים על ידי רעולי פנים בסיאול, בהתייחסות לחמאס, כך מסר משרד החוץ של סיאול ביום חמישי.

המשרד מסר בהצהרה שנשלח לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי הסרטון נחשב "לא הולם" וכי הוא ביקש משגרירות ישראל להוריד אותו.

הסרטון, שאינו זמין עוד ברשתות החברתיות של השגרירות, תיאר תרחיש מצוקה שבו אישה דרום קוריאנית בבירה נחטפת על ידי תוקף חמוש, ומופרדת בכוח מבתה הצעירה.

שגרירות ישראל כתבה, לצד הסרטון שהוסר, ופורסם בחשבון הפייסבוק שלה ביום שלישי האחרון: "ב-7 באוקטובר, ישראל הותקפה על ידי מחבלי חמאס. 1,200 גברים, נשים וילדים נהרגו, ויותר מ-240 בני אדם נלקחו כבני ערובה בעזה".

"תארו לעצמכם אם זה היה קורה לכם. מה הייתם עושים?" נשאלו הצופים בסרטון.

עוד דווח, שגריר ישראל בסיאול עקיבא תור כתב בפוסט ברשתות החברתיות שנמחק מאז: "שחזרנו את תקרית הטרור המחרידה שהתרחשה ב-7 באוקטובר כדי לעזור לדרום קוריאנים במזרח אסיה, הרחק מישראל, להבין את מצב המלחמה הנוכחי".

"לא ניתן להצדיק את ההרג והחטיפה של אזרחים ישראלים על ידי חמאס, אבל הפקה והפצה מטעם שגרירות ישראל של סרטון מקביל למצב הביטחוני במדינה אחרת נחשב בלתי הולם", מסר משרד החוץ של דרום קוריאה בהצהרה. "העברנו את עמדתנו לשגרירות ישראל בדרום קוריאה, והצד הישראלי נקט באמצעים למחיקת הסרטון המדובר".

עזה מלחמת חרבות ברזל חמאס דרום קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד