כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

שנת 2023 מסתיימת בצניחה של 50% בהשקעות בהייטק

למרות המלחמה ברבעון הרביעי של השנה גייסו החברות 1.45 מיליארד דולר, ירידה של 15% בלבד לעומת הרבעון השלישי

שנת 2023 מסתיימת בצניחה של 50% בהשקעות בהייטק
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

נתונים ראשונים שמתפרסמים בדוח ההייטק של IVC ולאומי-טק לרבעון הרביעי של השנה ולסיכום 2023 מלמדים כי ארבעה ימים לתום השנה, היקף גיוסי ההון בהייטק הישראלי בשנה החולפת עומד על קצת פחות משבעה מיליארד דולרים, ירידה של כ-56% בהשוואה לגיוסים בשנת 2022.

לצד זאת, ועל אף המלחמה, ברבעון הרביעי של השנה גייסו החברות 1.45 מיליארד דולר, ירידה של 15% בלבד לעומת הרבעון השלישי. הדוח הראשוני מפורסם ארבעה ימים לפני סוף השנה, וכי ייתכן (אף שלא סביר) כי בימים אלה יבוצעו סבבי גיוס כספים משמעותיים נוספים. דוחות מלאים של גופי המחקר השונים יפורסמו במהלך חודש ינואר.

בדוח הקודם שפורסם בחודש ספטמבר, לפני פרוץ המלחמה, נראו סימני התייצבות בגיוסי ההון בהייטק הישראלי. כ-1.676 מיליארד דולר גויסו על ידי חברות ההיי-טק הישראליות ברבעון השלישי של 2023, הסכום שיקף ירידה של 38% במשך השנה לעומת הסכום שגויס ברבעון השלישי של 2022, כמו גם ירידה של 41% במספר העסקאות לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

מנכ"לית לאומי-טק, מיה אייזן-צפריר, אמרה עם פרסום הדוח הקודם בספטמבר: "אנחנו ממשיכים לראות בנתוני הרבעון השלישי סימנים ראשונים של התייצבות בכמות והיקפי הגיוסים, נתונים אשר מחזירים אותנו לרמות של 2019-18. על אף שעדיין ישנה ירידה בהשקעות ראשוניות - היא מתונה יותר ביחס לזו שראינו ברבעונים קודמים. בנוסף, אנחנו מזהים התייצבות בקצב השקעות ה-Follow-on, אינדיקציה כי החברות מתחילות להתאים את השווי שלהן לסביבת הריבית החדשה".

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד