י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הציבור תומך בפעולה בצפון

סקר חדש: האופוזיציה מתחזקת במנדט, הליכוד יורדת במנדט

ברקע הלחימה המתמשכת והקיפאון בסוגיית החטופים, האופוזיציה התחזקה השבוע במנדט אחד. גנץ מוביל על נתניהו עם 49% התאמה לראשות הממשלה. רוב מוחלט של המשיבים – 68%, תומך ביציאה לפעולה צבאית להרחקת חיזבאללה מגבול הצפון | כל הנתונים מהסקר השבועי

סקר חדש: האופוזיציה מתחזקת במנדט, הליכוד יורדת במנדט
במליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע המלחמה המתמשכת ברצועת עזה, הקיפאון בסוגיית החטופים וההסלמה הגוברת בצפון – האופוזיציה מתחזקת השבוע במנדט. כך עולה מסקר "מעריב", שנערך על ידי "לזר מחקרים", בראשות ד"ר מנחם לזר, בשיתוף Panel4All.

גם בסקר הנוכחי נמשכות תנודות קלות במפת המנדטים. בעוד הליכוד יורדת במנדט, ישראל ביתנו עולה גם כן במנדט. 

כתוצאה מכך, מתחזק גוש מפלגות האופוזיציה במנדט אחד ל־71 מנדטים, בעוד הקואליציה יורדת במנדט – ל־44 מנדטים.

על פי הסקר, לו הבחירות היו מתקיימות היום אלו היו התוצאות: המחנה הממלכתי - 38, הליכוד - 17, יש עתיד - 13, ישראל ביתנו - 11, ש"ס - 9, יהדות התורה - 7, עוצמה יהודית - 7, חד"ש-תע"ל - 5, רע"מ - 5, מרצ - 4, הציונות הדתית - 4. בל"ד ומפלגת העבודה לא עוברות את אחוז החסימה.

בשאלת ההתאמה, בני גנץ מוביל על בנימין נתניהו בהתאמה לראשות הממשלה עם 49% לעומת 32% - עלייה של 3% לעומת השבוע שעבר, שבו קיבל גנץ 46% תמיכה לעומת 34% לנתניהו. 

בקרב מצביעי הליכוד, קיבל נתניהו 65%, לעומת 19% לגנץ ו־16% נוספים שהשיבו "לא יודע". בקרב מצביעי המחנה הממלכתי קיבל גנץ 91% ו־9% נוספים השיבו "לא יודע".

מהפילוח עולה כי השינוי נעוץ גם הפעם בתזוזה של מצביעים בבחירות 2022, כאשר 65% אמרו הפעם שנתניהו מתאים, לעומת 70% בשבוע שעבר.

עוד עולה מסקר "מעריב" כי רוב מוחלט של המשיבים – 68%, תומך ביציאה לפעולה צבאית להרחקת חיזבאללה מגבול הצפון. רק 16% מצדדים בהמשך ההכלה הנוכחית ו־18% נוספים חסרי דעה.

התמיכה הגבוהה ביותר ביציאה לפעולה היא של מי שבבחירות 2022 הצביעו למפלגות המרכיבות את הקואליציה הנוכחית (78%), אבל גם בקרב מצביעי האופוזיציה יש רוב גדול מאוד לצעד זה (64%).

בסקר שנערך ב־28־27 בדצמבר, השתתפו 502 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים. טעות הדגימה המרבית בסקר עומדת על 4.3%.

מלחמת חרבות ברזל חמאס בנימין נתניהו בני גנץ סקר מנדטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד