י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
קורא לפגוע בטהראן

בנט חושף ב'וול סטריט ג'ורנל': "תקפנו בסיס באיראן"

ארה"ב וישראל צריכות להתמודד ישירות עם איראן. לגרום לאייתולות לשלם על זריעת כאוס באמצעות שלוחות כמו החמאס, חיזבאללה והחות'ים שלהם. כך במאמר של ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט ל'וול סטריט ג'ורנל'

בנט חושף ב'וול סטריט ג'ורנל': "תקפנו בסיס באיראן"
תרגיל אלוני בזלת צילום: דובר צה"ל

המשטר האיראני עומד במרכז רוב הבעיות המזרח התיכון וחלק ניכר מהטרור העולמי. אך באופן בלתי מוסבר, כמעט אף אחד לא נוגע בו. במשך 45 השנים האחרונות, המשטר היה מקור למלחמה, טרור וסבל אינסופיים ברחבי העולם. הבנתי שמספיק זה מספיק. יש להפיל את אימפריית הרשע של איראן. כך כותב ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט ל'וול סטריט ג'ורנל'.

חמאס והג'יהאד האיסלאמי, בגיבוי איראן, טבחו ב-7 באוקטובר ב-1,200 ישראלים, והביאו למלחמה בעזה. חיזבאללה, בגיבוי איראן, שיגר מאז יותר מ-1,000 רקטות לעבר יישובי צפון ישראל, תוך סיכון התלקחות אזורית. החות'ים בתימן הנתמכים על ידי איראן תוקפים וחוטפים ספינות בתעלת סואץ, ומאיימים על אחד מנתיבי המים החיוניים בעולם. מיליציות בסוריה ובעיראק, בתמיכת איראן, תוקפות בסיסים של ארה"ב וכמו תמיד - מאיימות על מדינות ערביות מתונות.

בנט ציין כי לאחר מלחמת לבנון השנייה הוא הבין שמשהו פה לא בסדר: "רק לאחר המלחמה ההיא, שבה איבדתי את חברי הטוב ביותר, התחלתי להבין את האיוולת הגדולה שלנו. נלחמנו בקרב הלא נכון, וזה בדיוק מה שאיראן רוצה שנעשה".

ראש הממשלה לשעבר בנט. צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90.

בסוף שנות ה-80, איראן החלה באסטרטגיה פשוטה אך מבריקה: הקמת שלוחות טרור ברחבי המזרח התיכון. לממן אותם, לאמן אותם ולחמש אותם. לתת להם לעשות את העבודה המלוכלכת של לחימה ולמות.

עוד כותב בנט: "איראן ביצעה את התוכנית הזו היטב. אין כמעט לחימה ישירה בין איראן לישראל. במקום זאת, איראן תוקפת ללא הרף את ישראל דרך שלוחותיה במקומות כמו לבנון, סוריה, עיראק, עזה ותימן. כח קודס האכזרי שלה ייצא טרור מסביב לעולם. שלוחות הטרור של איראן ניהלו מלחמה בכל גורם מתון במזרח התיכון. הם תקפו את חברת הנפט הסעודית ארמקו, איחוד האמירויות הערביות, הכורדים וישראל בהזדמנויות רבות. החלק המדהים ביותר: איראן יצאה מזה במידה רבה ללא פגע".

"ישנן דרכים רבות להחליש את איראן" כותב בנט: "לחזק את האופוזיציה באיראן, לוודא יש אינטרנט במהלך מהומות נגד המשטר, לחזק את אויביה, להגביר את הסנקציות והלחצים הכלכליים. אבל ישראל לא יכולה ולא צריכה לעשות זאת לבד. ארה"ב צריכה להוביל את המאמץ. זה לא מצריך מלחמה בקנה מידה מלא, בדיוק כפי שנפילת ברית המועצות לא נבע ממלחמה מוחלטת. במקום זאת, ברית המועצות קרסה מריקבון פנימי יחד עם לחץ חיצוני שהופעל על ידי ארה"ב.

בנט חושף שישראל תקפה באיראן: "לאחר שאיראן שיגרה שתי התקפות מל"טים כושלות על ישראל בפברואר 2022, ישראל השמידה בסיס מל"טים על אדמת איראן. במרץ 2022 ניסתה יחידת הטרור של איראן להרוג תיירים ישראלים בטורקיה ונכשלה. זמן קצר לאחר מכן, מפקד אותה יחידה ממש חוסל במרכז טהראן".

לסיום כתב: "ארה"ב וישראל חייבות להציב את המטרה הברורה להפיל את משטר הרשע של איראן. לא רק שזה אפשרי. זה חיוני לבטיחות ולבטחון של המזרח התיכון - ושל העולם התרבותי כולו".

נפתלי בנט איראן תקיפה באיראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד