א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
נתונים מדאיגים

בצל המלחמה: עלייה של 540% באיומים האנטישמים על יהודים בארה"ב

משרד התפוצות פירסם דו"ח אנטישמיות עדכני, שהראה כי בארה"ב יותר מ-400 מוסדות יהודיים ברחבי ארה"ב קיבלו איומי שווא בפצצה. בטורונטו ישנה עלייה באירועים אנטישמים של 211% מאז תחילת המלחמה, ובלונדון עלייה ב-162%

בצל המלחמה: עלייה של 540% באיומים האנטישמים על יהודים בארה"ב
ניידת משטרה בניו יורק צילום: unsplash

דו"ח האנטישמיות העדכני של משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות התפרסם היום והציג נתונים מדאיגים במיוחד על רקע המלחמה שהובילה לגל אנטישמיות ברחבי העולם.

בארה"ב משרד החינוך האמריקני ממשיך לפתוח בחקירות כנגד אוניברסיטאות בהן הועלו תלונות אודות אנטישמיות ו/או בעקבות תלונות שנרשמו אודות אופן ההתמודדות שלהן עם התופעה. כמו-כן, יותר מ-400 מוסדות יהודיים ברחבי ארה"ב קיבלו איומי שווא בפצצה באמצעות הדוא"ל, ומדובר בעלייה חדה של 540% בכמות האירועים מסוג זה בהשוואה לשנת 2022. לאור הדמיון בין הפניות, קיימת הערכה לפיה אדם או אחד או קבוצה קטנה עומדים מאחורי האיומים.

גם בספרד, שני בתי כנסת בעיר טולדו פונו בעקבות קבלת איום בפצצה בדוא"ל, וכך קרה גם בבית כנסת בהודו. בקנדה, המשטרה המקומית דיווחה על מעצר של נער בעיר אוטווה, בחשד שאכוון פעולת טרור כנגד יהודים. בנוסף, משטרת טורונטו פרסמה כי כמות האירועים האנטישמיים בעיר עלתה ב-211% מאז תחילת המלחמה, כאשר 53% מפשעי השנאה שדווחו בה הינם על רקע אנטישמי.

בבריטניה, משטרת לונדון פרסמה כי כמות העבירות האנטישמיות שנרשמו בעיר בשנת 2023 (עד נובמבר) מייצגת עלייה של 162% בהשוואה לכל שנת 2022. משטרת לונדון אף חוקרת מקרה של הצתה מכוונת במשרדו של חבר פרלמנט שהביע תמיכה בישראל.

בצרפת, סקר שפורסם מצביע על כך שכחמצית מהמוסלמים במדינה סבורים שמתקפת הטרור של חמאס ב-7.10 הייתה מעשה התנגדות לקולוניזציה, כמעט 20% תמכו במתקפת חמאס ו-62% סברו שפעולת ישראל בעזה הינה "טיהור אתני".

כמו-כן, מנתוני הסוכנות היהודית עולה כי מספר הבקשות לעליה מצד יהודי צרפת עלה ב-430% מאז תחילת המלחמה, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

בגרמניה, הולנד ודנמרק, פורסם שחשודים שנעצרו ייתכן ותכננו לפגוע ביעדים יהודיים. בקפריסין, דווח על התנכלויות כלפי יהודים בקפריסין התורכית, סביב תיאוריית קונספירציה לפיה היהודים רוצים להקים מדינה בקפריסין התורכית.

בדרום אפריקה, הצהירה הממשלה כי אזרחים אשר יתגייסו לצה"ל עלולים להיות נתונים לתביעה במדינה. גם בצרפת נרשמה פנייה ממפלגת השמאל הקיצוני LFI לשר המשפטים המקומי על מנת לבחון את הנושא. באוסטרליה, דווח כי כמות האירועים שנרשמו בחודשים אוקטובר-נובמבר עמדה על 662 (עלייה של 738% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד). בצ'ילה, בית כנסת בסנטיאגו חולל. במרוקו, ראש הממשלה לשעבר הילל את ה"אומץ" של אנשי חמאס במאבק נגד ה"כיבוש" הישראלי.

בטורקיה, טען הנשיא ארדואן כי ראש הממשלה נתניהו אינו שונה מהיטלר והשווה בין התקפות ישראל בעזה ליחס הנאצים ליהודים. לצד זאת, פורסמה כתבה אודות פלטפורמת טיק-טוק, בטענה שהיא מאפשרת מחד קמפיינים ממומנים בתשלום שהצביעו על מצוקת הפלסטינים בעזה, אך מאידך דוחה בקשות מצד משפחות החטופים בישראל לפרסם סרטונים הקוראים להעלאת הנושא למודעות. לדברי גורם בארגון, מדובר במדיניות מכוונת.

יחד עם זאת, דו"ח שהתפרסם מטעם הליגה נגד השמצה סקר דוגמאות רבות של קריקטורות אנטישמיות, המקדמות תאוריות קונספירציה, אשר התפרסמו מאז תחילת המלחמה בעיתונות הערבית ובאתרים ערביים, בבחריין, מצרים, ירדן, כווית, לוב, מרוקו, עומאן, קטר, וסעודיה.

מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית אנטישמיות תקיפה אנטישמית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד