כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הדלפת המבצעים החשאיים

עמית סגל: ההתרברבות הישראלית המגוחכת רבת השנים

הפרשן עמית סגל התייחס לסערה שקמה בעקבות המאמר של בנט בארה"ב בו חשף שני מבצעים ישראליים על אדמת איראן - שעד עתה נותרו עמומים, והסביר מדוע ההתרברבות הישראלית רבת השנים על "ידנו הארוכה שמגיעה לאיראן" נראית היום מגוחכת

עמית סגל: ההתרברבות הישראלית המגוחכת רבת השנים
עמית סגל צילום: צילום מסך מתוך שידורי ערוץ 12

נפתלי בנט, ראש הממשלה לשעבר, עורר סערה היום (שישי) לאחר שחשף במאמר שפרסם ב'וול סטריט ג'ורנל' שני מבצעים חשאיים שביצעה ישראל בתכופת כהונתו על אדמת איראן - ועד עתה לא נטלה עליהם אחריות.

חבר בכיר בקבינט הבטחוני מדיני התייחס לחשיפה של בנט ואמר כי "ההתרברבות של בנט בנוגע לאיראן היא חסרת אחריות ופוגעת בסיכויים לעסקת חטופים נוספת. למרבה הצער זו אינה הפעם הראשונה שבנט מדליף ופוגע באינטרסים ביטחוניים לשם האדרה עצמית".

גם יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ יולי אדשלטיין תקף את בנט: "יש כאלה שמתגייסים למען המדינה ויש כאלה שמגייסים את המדינה למענם".

הפרשן עמית סגל כתב: "לגופו של עניין כל ההתרברבות הישראלית רבת השנים על ידנו הארוכה שמגיעה לאיראן נראית מגוחכת לאור ידם הארוכה שרצחה פה 1,200 ישראלים ובמקביל ממשיכה להעשיר אורניום".

העיתונאי מיכאל שמש תקף את בנט: "בשבוע שבו חיסול של בכיר במשמרות המהפכה מיוחס לישראל (וישראל לא מתייחסת) ראש הממשלה לשעבר לוקח אחריות בחו"ל על תקיפה ישראלית באיראן שבוצעה לכאורה בכהונתו לפני שנה וחצי. ומי יצטרך להתמודד עם ההתרברבות? הממשלה הנוכחית שהוא לא מפסיק לתקוף".

העיתונאי יוסי מלמן כתב: "אם אני הייתי כותב שהמוסד ואמן הפציצו ברחפנים ומל"טים אתר ליצור מל"טים באיראן ואנשי מוסד חיסלו בטהראן מפקד בכיר במשמרות המהפיכה, היתה הצנזורה וקבט"ר המוסד נזעקים, נוזפים בי ודורשים שאסיר את הפרסום. את זה כתב אמש ב-WSJ רוה"מ לשעבר בנט. הוא חשף סודות, עבר על החוק אך ברור שלא ייענש".

במאמר פרשנות שפרסם בנט בוול סטריט ג'ורנל הוא חשף כי "לאחר שאיראן שיגרה שתי התקפות מל"טים כושלות על ישראל בפברואר 2022, ישראל השמידה בסיס מל"טים על אדמת איראן. במרץ 2022 ניסתה יחידת הטרור של איראן להרוג תיירים ישראלים בטורקיה ונכשלה. זמן קצר לאחר מכן, מפקד אותה יחידה ממש חוסל במרכז טהראן".

נפתלי בנט איראן עמית סגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד