י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
השפעות המלחמה

תל אביב מתקשה לחזור לשגרה: ירידה של עשרות אחוזים בקניות

הערים בשפלה, במרכז ובשרון חזרו לשגרה והפעילות העסקית בהן אף מעל הממוצע טרום המלחמה | קריית שמונה ושדרות עם ירידה בפעילות בשיעור של כ-70%, אילת סובלת מירידה בהוצאות של יותר כ-30% וגם ת״א עם ירידה של 20% ומתקשה לחזור לשגרה בשבוע ה-11 של המלחמה

תל אביב מתקשה לחזור לשגרה: ירידה של עשרות אחוזים בקניות
pixabay

חברת שבא, מפתחת ומנהלת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי, מפרסמת את נתוני ההוצאות בערים מרכזיות בדרום, בצפון, במרכז ובשפלה בישראל במהלך מלחמת ״חרבות ברזל״.

הנתונים הגיאוגרפיים של הפעילות העסקית מצביעים על כך שבערים שדרות וקריית שמונה, שעדיין מפונות מרוב תושביהן, קיימת ירידה חדה בפעילות העסקית הנובעת מהיקף התושבים וכך שחלק מהעסקים עדיין סגורים. ההוצאות בערים אלו נחתכו בהיקף של כ-70% גם במהלך השבוע ה-11 של המלחמה (17 עד ה-23 בדצמבר).

אילת ספגה פגיעה כלכלית משמעותית, ולמרות שהצריכה בה נמצאת במגמת שיפור, וגם בשבוע ה-11 היא עומדת על ירידה של 30%, על רקע הפיכתה לעיר מפונים ולא עיר נופשים.

ת״א רשמה בשבוע האחרון הוצאות נמוכות והציגה ירידה של 20% בפעילות העסקית.

ירושלים עם ירידה של 6% בשבוע ה-11 מהיקף הרכישות הממוצע מתחילת שנת 2023.

טלי הולנברג, סמנכ״לית שיווק, פיתוח עסקי ומכירות של שבא אמרה: ״ניתוח ההוצאות על בסיס גיאוגרפי מאפשר להבין שהחזרה לשגרה בצל המשך המלחמה הוא לא נחלת כל מדינת ישראל, אלא מתמקדת באזור המרכז, השרון והשפלה. שדרות וקריית שמונה ממשיכות להיות הערים שבהן ההוצאות נחתכו באופן הכי עמוק. מדובר בתוצאה שהיא שילוב בין היקף התושבים המפונים והעסקים שנותרו סגורים. 

אילת, שהפכה מתחילת המלחמה לעיר מפונים, התאוששה מעט במהלך השבוע של חנוכה וככל הנראה הדבר קשור בכך שהמדינה החלה לפנות חלק מבתי המלון בעיר ומאפשרת ליותר נופשים שמבקשים להתרענן להגיע אליה. ההוצאות באילת עדיין נמוכות בהיקף של כ-30% מבשגרה.

בעיר ת״א - יפו קיימת עדיין השפעה משמעותית של המלחמה וההוצאות בה נמוכות בהיקף של 20% מהממוצע בשנת 2023. מדובר בשילוב של מספר גורמים וביניהם היעדר תיירות חוץ, העיכוב בפתיחת שנת הלימודים האקדמית והחזרה החלקית לעבודה מהמשרדים על רקע המשך גיוס המילואים והמשך הירי לאזור המרכז״.

 

 

תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד