ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
דילג על הצנזורה

עורך העיתון הנפוץ לשעבר: "בנט לא בדק עם הצנזורה"

זעם על ראש הממשלה לשעבר בנט אחרי שחשף במאמר בחו"ל שני מבצעים שנערכו בתקופתו באיראן - ללא אישור הצנזורה. העורך הראשי לשעבר של עיתון הג'רוזלם פוסט, טען כי הצנזורה מנעה את פרסום המידע על התקיפה באיראן, ולא אישרה אותו גם לבנט

עורך העיתון הנפוץ לשעבר: "בנט לא בדק עם הצנזורה"
בנט כראש ממשלה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

אחרי שראש הממשלה לשעבר בנט חשף במאמר ל"וול סטריט ג'ורנל" שני מבצעים באיראן שטרם פורסמו, כעת מתברר כי הוא לא קיבל את אישור הצנזורה לפרסום.

בציוץ שפרסם היום (שישי) יעקב כץ, לשעבר העורך הראשי של עיתון הג'רוזלם פוסט, הוא כתב כי הצנזורה מנעה את פרסום המידע על התקיפה באיראן, ולא אישרה אותו לבנט. "בדקתי עם הצנזורה הבוקר לראות אם בנט העביר את המאמר לאישורם לפני הפרסום, התשובה היא לא. בנט לא העביר את המאמר לצנזורה לפני הפרסום ובכך הפר את כללי הצנזורה".

עוד כתב: "לעשות דבר כזה ביום רגיל הוא בעייתי, לעשות את זה באמצע מלחמה וכשהמתיחות עם איראן בשיאה זאת הפגנת חוסר אחריות".

העיתונאי יוסי מלמן כתב: "אם אני הייתי כותב שהמוסד ואמן הפציצו ברחפנים ומל"טים אתר ליצור מל"טים באיראן ואנשי מוסד חיסלו בטהראן מפקד בכיר במשמרות המהפיכה, היתה הצנזורה וקבט"ר המוסד נזעקים, נוזפים בי ודורשים שאסיר את הפרסום. את זה כתב אמש ב-WSJ רוה"מ לשעבר בנט. הוא חשף סודות, עבר על החוק אך ברור שלא ייענש".

נזכיר כי בנט חשף שישראל תקפה באיראן: "לאחר שאיראן שיגרה שתי התקפות מל"טים כושלות על ישראל בפברואר 2022, ישראל השמידה בסיס מל"טים על אדמת איראן. במרץ 2022 ניסתה יחידת הטרור של איראן להרוג תיירים ישראלים בטורקיה ונכשלה. זמן קצר לאחר מכן, מפקד אותה יחידה ממש חוסל במרכז טהראן".

נפתלי בנט איראן מל"טים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד