כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"ללכת על ראש התמנון"

בנט מגיב לסערה: "הבעיה אינה פרסום המהלכים"

ראש הממשלה לשעבר בנט הגיב לסערה שנוצרה לאחר שחשף ללא אישור הצנזורה שני  מבצעיים חשאיים של ישראל על אדמת איראן: "הבעיה עם איראן אינה פרסום המהלכים שביצענו נגדה שכבר נודעו בעבר,אלא שאיראן מחטיפה לנו דרך חמאס וחיזבאללה ואפילו החות'ים"

פיצוץ באיראן
פיצוץ באיראן צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

אחרי הכעס הרב בציבור על ראש הממשלה לשעבר בנט שחשף במאמר ל"וול סטריט ג'ורנל" שני מבצעים באיראן שטרם פורסמו, ללא אישור הצנזורה, בנט הוציא תגובה מטעמו.

בנט מסר: "משך 30 שנים ישראל נופלת בדיוק למלכודת של התמנון האיראני. אסטרטגיית איראן היא חכמה ופשוטה: לפרוס זרועות טרור שיקיפו את ישראל מכל עבר, יקיזו את דם בננו, יתישו אותנו, בעוד איראן, ראש התמנון, לא משלמת כמעט מחיר. ישראל, לצערי, ממלאת באדיקות את התפקיד שאיראן ייעדה לנו: כבר שנים אנחנו שולחים את לוחמינו להילחם בסג׳עיה מול חמאס, בג׳באליה מול ג׳יהאד איסלאמי, במרון א-רס מול חיזבאללה. אפילו החות׳ים בתימן מרשים לעצמם לתקוף את ישראל".

"גם אני נלחמתי מול אצבעות התמנון במלחמת לבנון השנייה, ואיבדתי שם חברים. האייתולות בטהרן צוחקים ונהנים. משך עשרות שנים הם היו חסינים. שיהיה ברור: איראן מנהלת מלחמה על-מלא מול ישראל, במעמד צד אחד. איראן מכה בישראל מכל הכיוונים; ישראל חוטפת".

עוד הוסיף: "יתרה מזאת, בגלל שאיראן מרגישה חסינה, היא מתקדמת ללא בלמים, מעשירה ב-60%, והפכה כעת למדינת סף. כראש הממשלה פעלתי לשנות זאת. ללכת על ראש התמנון. כינסתי את ראשי הזרועות, צה״ל, מוסד ושב״כ, והסברתי להם שאני רוצה להסיט את המיקוד לאיראן עצמה שתתחיל לשלם מחירים (לא רק בהקשר הגרעיני). כך עשינו. זו צריכה להיות אסטרטגית-העל של ישראל".

בנט סיכם: "הבעיה עם איראן אינה פרסום המהלכים שביצענו נגדה שכבר נודעו בעבר,אלא שאיראן מחטיפה לנו דרך חמאס וחיזבאללה ואפילו החות׳ים, והממשלות בעשור האחרון נואמות ומדברות אך לא גובות מחיר כואב ממנהיגי איראן. צריך לרתום את ארה״ב ועוד בנות ברית למטרת העל: גדיעת ראש התמנון והפלת המשטר האיראני".

נזכיר כי בנט חשף שישראל תקפה באיראן: "לאחר שאיראן שיגרה שתי התקפות מל"טים כושלות על ישראל בפברואר 2022, ישראל השמידה בסיס מל"טים על אדמת איראן. במרץ 2022 ניסתה יחידת הטרור של איראן להרוג תיירים ישראלים בטורקיה ונכשלה. זמן קצר לאחר מכן, מפקד אותה יחידה ממש חוסל במרכז טהראן".

איראן נפתלי בנט תקיפה באיראן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד