ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
קשר הדוק עם משטר אסד

ערוץ אופוזיציה איראני מסמן: אלה יעדי החיסול הבאים של ישראל

פורסמו פרטים חדשים על תפקידו של הבכיר שחוסל על ידי ישראל בסוריה. רזי מוסאווי היה גורם מרכזי בהתבססות האיראנית בסוריה, והיה איש הקשר בין איראן לסוריה וחיזבאללה. אלה האנשים שעבדו איתו וכעת הם יעדי חיסול של ישראל

ערוץ אופוזיציה איראני מסמן: אלה יעדי החיסול הבאים של ישראל
ארבעת העוזרים של הבכיר שחוסל צילום: ערוץ איראן אינטרנשיונל

ערוץ הטלוויזיה האיראני 'איראן אינטרנשיונל' האופוזיציוני המשדר מלונדון וניו יורק, מפרסם פרטים על סגניו של הבכיר שחוסל על ידי ישראל.

כזכור, בתאריך ה-25 בנובמבר, רזי מוסאווי מפקד משמרות המהפכה בסוריה חוסל. מוסווי היה גורם בכיר בהתבססות האיראנית בסוריה, והיה איש הקשר בין איראן לסוריה וחיזבאללה. הוא היה הגורם שפעל להעביר אמל"ח לזירה הצפונית.

האיש היה בקשר רציף עם המשטר הסורי וקידם דרכם את האינטרסים האיראנים בשטח סוריה. הוא היה אחראי מטעם כח קודס לביצוע מרבית ההעברות האמל"ח, בציר היבשתי, האווירי והימי.

מוסאווי נהג להגיע לעיתים קרובות באופן אישי לפקח על טיסות איראניות עליהן הועבר אמל"ח עבור המילציות האיראניות בסוריה וחיזבאללה בלבנון. הוא עמד בראש יחידת 2250 שפעלה בפועל להעביר את האמל"ח ללבנון דרך סוריה.

ליחידה ניתנה סמכויות מהמשטר הסורי הכוללות אישורי מעבר ברחבי המדינה וגישה לשדות התעופה בסוריה. לדוגמה, לאפשר קליטה של נוסעים איראנים יחד עם אמל"ח באותו מטוס. כל זאת ללא פיקוח ישיר של גורמי הביטחון. פעמים רבות היחידה מנצלת סמכויות אלה על מנת להעביר אמל"ח תוך העלמת עין של המשטר הסורי, ושימוש באישורים ובסמכויות שהם עצמם הקנו לה.

בפרסום מובאים גורמים נוספים ומרכזיים ביחידה עליה פיקד רזי מוסוואי, שייתכן ואלה יעדיה הבאים של ישראל: עבדאללה עבאדי, יד ימינו של מוסוואי. שמס אבו עדנאן, גורם מרכזי בלשכה ומקורבו של מוסוואי. האדי פיצ׳-אבאדי, בכיר נוסף האחראי על הלוגיסטיגה, ובהנאם שריארי.

ליחידה יש יכולות לוגיסטיות ונכסים רבים ברחבי סוריה אשר מאפשרים לבצע את העברות האמל"ח, פעמים רבות לצורך העברתו לחיזבאללה בלבנון. המשטר הסורי מאפשר למנגנונים אלו לבצע העברות ציוד ואמל"ח ומעניק להם חופש פעולה מלא. ניכר כי ישראל נוהגת לבצע תקיפות רבות לעבר יחידת השינוע, וכתוצאה מכך סוריה ממשיכה לשלם על כך מחיר פעם אחר פעם.

לבנון איראן סוריה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד