כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
פנתה להאג

דרום אפריקה האשימה את ישראל ברצח עם

דרום אפריקה פנתה לבית הדין הבינלאומי לצדק, ודרשה להוציא צו שישעה את פעולות צה"ל ברצועה. משרד החוץ: "דוחים בשאט נפש את עלילת הדם, שהגיעה ממדינה שמשתפת פעולה עם ארגון טרור"

דרום אפריקה האשימה את ישראל ברצח עם
כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

דרום אפריקה האשימה את ישראל ברצח עם בבית הדין הבינלאומי וביקשה מבית המשפט של האו"ם להורות על הפסקת הלחימה ברצועת עזה, ומסרה כי ישראל מנסה "להרוס פלסטינים בעזה".

משרד החוץ דחה את ההאשמה כ"חסרת בסיס עובדתית ומשפטית" והגדיר את התביעה כ"ניצול בזוי ומזלזל של בית המשפט".

משרד החוץ הגיב על בקשת דרום אפריקה: "ישראל דוחה בשאט נפש את עלילת הדם של דרום אפריקה בפנייתה לבית הדין הבינ"ל לצדק. ‏טענת דרום אפריקה משוללת יסוד עובדתי ומשפטי ומהווה ניצול שפל וזילות של בית הדין". במשרד החוץ האשימו את ‏דרום אפריקה כמי ש"משתפת פעולה עם ארגון טרור שקורא להשמדת מדינת ישראל".

"‏ארגון הטרור חמאס, אשר מבצע פשעי מלחמה, פשעים נגד האנושות וניסה לבצע רצח עם בשבעה באוקטובר, הוא האחראי לסבל של הפלסטינאים ברצועת עזה כשהוא משתמש בהם כמגינים אנושיים וגונב מהם סיוע הומניטרי. ישראל מחויבת לדין הבינלאומי ופועלת לפיו, ומכוונת את מאמציה הצבאיים נגד ארגון הטרור חמאס וארגוני הטרור המשתפים עימו פעולה ורק נגדם. ישראל הבהירה כי תושבי רצועת עזה אינם האויב ועושה מאמצים לצמצום הפגיעה בבלתי מעורבים ולאפשר כניסת סיוע הומניטרי לרצועה. ‏אנחנו קוראים לבית הדין לצדק ולקהילה הבינלאומית לדחות על הסף את הטענות חסרות הבסיס של דרום אפריקה".

דרום אפריקה היא אחת המבקרות הקולניות ביותר של המלחמה נגד חמאס בעזה. בתחילת נובמבר היא החזירה את כל הדיפלומטים שלה מישראל, והודיעה שהיא בוחנת את המשך היחסים הדיפלומטיים עם ישראל.

נשיא דרום אפריקה, סיריל רמפוסה, השווה את היחס של ישראל לפלסטינים לאפרטהייד, שיטת ההפרדה הגזענית שהיתה בדרום אפריקה במשך כמעט 50 שנה והסתיימה ב-1994.

בעת ההודעה על החזרת הדיפלומטים של דרום אפריקה מישראל, אמר רמפוסה, כי העולם "יושב חסר אונים וצופה בהתקפות אוויריות מתגברות על עזה והגדה המערבית שהרסו בתי ספר, מתקני בריאות, אמבולנסים ותשתיות אזרחיות וכבישים הנוסעים לדרום עזה".

 

עזה מלחמת חרבות ברזל האו"ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד