ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
בתום יום שקט יחסית

בחצות ליל: מטח רקטות שוגר לעבר יישובי הדרום, השפלה והמרכז

חמאס הפתיע בחצות ליל עם מטח רקטות לעבר יישובי הדרום השפלה והמרכז. מוקדם יותר הגיע מחבל חמוש בסכין לאזור התעשייה מישור אדומים, דקר שניים ופצע אותם באורח קל. הוא נוטרל במקום | בצפון נשמעו אזעקות בקצרין ובקשת בעקבות חשש לחדירת כלי טיס עוין

בחצות ליל: מטח רקטות שוגר לעבר יישובי הדרום, השפלה והמרכז
הסלמה בדרום צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ישראל נמצאת ביומה ה-86 של הלחימה: בחצות ליל הפתיע חמאס עם מטח רקטות חריג שלא נראה כמותו כבר כמה שבועות. אזעקות נשמעו בעשרות יישובים בדרום, בשפלה ובמרכז. לא דווח על נפגעים או על נזק.

מוקדם יותר הערב בשעה 20:00 לערך התרחש פיגוע דקירה במישור אדומים. שני פצועים באורח קל פונו מהזירה. המחבל נוטרל במקום.

בצפון נמשכות האזעקות בעקבות חדירות כלי טיס עוין וטילים, בעוד בדרום נשמעה אזעקה בודדת בשעה 12:27 בכיסופים. 

טנקים של צה"ל ומסוקי קרב של חיל האוויר תקפו היום שלוש חוליות מחבלים שפעלו בשטח לבנון. לצד זאת זוהו שני שיגורים משטח לבנון לעבר שטח ישראל. צה"ל תקף בארטילריה את מקורות הירי.

כל העדכונים:

00:30 - הזרוע הצבאית של חמאס קיבלה אחריות על הירי למרכז עם תחילת 2024.

00:15 - דובר מד"א, זכי הלר: בהמשך לאזעקות שנשמעו בדקות האחרונות בשפלה ובמרכז: בשלב זה לא התקבלו בקוי החרום 101 של מד"א קריאות על נפגעים. צוותי מד"א יצאו לסרוק במספר מקומות. 

00:00 - אזעקות בעשרות יישובים עם כניסת השנה החדשה 2024:

נס ציונה, באר יעקב, נצר סרני, רחובות, גיבתון, ישרש, רמות מאיר, גני הדר, מצליח, פתחיה, יציץ, נען, ראשון לציון - מזרח, תעשיון צריפין, קריית עקרון, כפר ביל''ו, גבעת ברנר, סתריה, רמלה, ניר צבי, לוד, פארק תעשיות פלמחים, ראשון לציון - מערב, גן שורק, חולון, נטעים, מקווה ישראל, משמר השבעה, בית דגן, בת-ים, אזור, גנות, כפר בן נון, נחשון, אזור תעשייה נשר - רמלה, מודיעין - ישפרו סנטר, מודיעין - ליגד סנטר, כפר נוער בן שמן, מבוא מודיעים, בית חשמונאי, משמר איילון, בית עוזיאל, כפר דניאל, בית נחמיה, יד רמב''ם, כפר טרומן, כפר שמואל, מודיעין, אחיסמך, בן שמן, גינתון, אחיעזר, עזריה, גמזו, זיתן, חדיד, פדיה, גזר, כרמי יוסף, בקוע, זיקים, בית אלעזרי, בית גמליאל, בית עובד, גן שלמה, בית חנן, גאליה, אירוס, בניה, קדרון, גדרה.

אזור תעשייה נשר - רמלה, מודיעין - ישפרו סנטר, מודיעין - ליגד סנטר, ראשון לציון - מזרח, פארק תעשיות פלמחים, ראשון לציון - מערב, כפר נוער בן שמן, תעשיון צריפין, מבוא מודיעים, קריית עקרון, מקווה ישראל, בית חשמונאי, משמר איילון, כפר ביל''ו, משמר השבעה, כפר בן נון, בית עוזיאל, בית אלעזרי, בית גמליאל, רמות מאיר, גבעת ברנר, כפר דניאל, בית נחמיה, יד רמב''ם, כפר טרומן, כפר שמואל, כרמי יוסף, נס ציונה, באר יעקב, נצר סרני, בית עובד, גני הדר, ניר צבי, גן שורק, בית דגן, מודיעין, גן שלמה, בית חנן, רחובות, גיבתון, אחיסמך, בן שמן, גינתון, אחיעזר, מצליח, פתחיה, סתריה, חולון, נטעים, בת-ים, נחשון, עזריה, זיקים, גאליה, אירוס, קדרון, ישרש, יציץ, רמלה, אזור, גנות, גמזו, זיתן, חדיד, פדיה, בקוע, בניה, גדרה, נען, לוד, גזר.

23:59 - מטח סיום שנה. אזעקות ביישובי עוטף עזה: מטווח ניר עם, ניר עם, שדרות, איבים.

22:53 - רשת ABC: נושאת המטוסים האמריקנית ג'רלד פורד תעזוב את המזרח התיכון בימים הקרובים.

22:02 - דובר צה"ל: לפני זמן קצר מטוס קרב של חיל האוויר יירט בהצלחה מטרה אווירית חשודה בדרכה לשטח ישראל מכיוון מזרח. המטרה האווירית הייתה במעקב על ידי כוחות צה"ל ולא חצתה לשטח מדינת ישראל.

כמו כן, בהמשך להתרעות מוקדם יותר היום על חדירת כלי טיס עוין בצפון הארץ, יחידת הבקרה האווירית זיהתה מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח סוריה לעבר שטח מדינת ישראל, מטוסי קרב של חיל האוויר יירטו בהצלחה את המטרה.

20:54 - דובר צה"ל דניאל הגרי עונה בהצהרתו לביקורת של השרה אורית סטרוק: "הכוחות בשטח נלחמים כשמעליהם מטריה אווירית משמעותית. אין מקרה שבו כוח יבשתי לא קיבל סיוע מהאוויר או חילוץ אווירי תחת אש. אין שינוי בהוראות הפתיחה באש - חייל שמזהה איום, חייב להסיר את האיום".

20:48 - בית החולים הדסה הר הצופים על הנפגעים מאירוע הדקירה במישור אדומים: בת 24, בהכרה עם פציעות חודרות אשר תוכנס לחדר ניתוח, בן 22, בהכרה עם פציעות חודרות. שניהם במצב יציב, עוברים בשעה זו בדיקות הדמיה.

20:45 - דובר צה"ל דניאל הגרי בהצהרתו היומית: "בקרבות היום בחאן יונס נהרגו ונכנעו מחבלים מכוחות הנוחבה, חלקם לקחו חלק בטבח 7 באוקטובר".

20:33 - מתחילת הלחימה פונו לבית החולים סורוקה 2384 נפגעים בדרגות חומרה שונות. במהלך היממה החולפת פונו לסורוקה 9 נפגעים, עם פגיעות קלות. נכון לעכשיו מאושפזים בבית החולים במחלקות השונות 42 פצועים, 14 מהם במצב קשה. 20 מתוכם מטופלים במחלקת השיקום.

20:14 - התרעת חדירת כלי טיס עוין בקצרין.

20:06 - התרעת חדירת כלי טיס עוין ביישוב קשת בצפון.

19:58 - במהלך היום טנקים של צה"ל ומסוקי קרב של חיל האוויר תקפו שלוש חוליות מחבלים שפעלו בשטח לבנון. כמו כן, זוהו שני שיגורים משטח לבנון לעבר שטח ישראל. צה"ל תקף בארטילריה את מקורות הירי.

19:56 - דוברות מד"א: בשעה 19:43 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים, על 2 פצועים בפיגוע דקירה סמוך לאזור תעשייה מישור אדומים. מדיווח ראשוני בלבד !!! חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים במקום טיפול רפואי ל- 2 מאבטחים במצב קל, עם פציעות קלות בהכרה מלאה, המחבל מנוטרל. עדכון בהמשך.  >>> לדיווח המלא

19:45 - הרמטכ"ל הרצי הלוי ללוחמי מילואים בח׳רבת אח׳זעה: "לכל מהלך - תקבלו את התמיכה הכי חזקה באש". >> לדיווח המלא והתיעודים

16:15 - סוכנות הידיעות הצרפתית AFP מדווחת כי עשרה פעילי חות'ים חוסלו בחילופי האש עם צבא ארה"ב בים סוף אחרי שתקפו באמצעות ארבע סירות את ספינת המכולות של חברת מארסק.

15:40 - חיזבאללה ירה לפני זמן קצר 2 טילי נ"ט לעבר מוצב צה"לי ברכס רמים.

14:20 - דווחים ערביים: צה"ל הטיל כרוזים באזור ח'אן יונס שקורא לתושבים בחמש שכונות להתפנות: "האזור שבו אתם נמצאים הוא אזור מלחמה. למען ביטחונכם, עליכם להתפנות מיד, ראו הוזהרתם".

13:40 - דובר צה"ל: תשתיות טרור, עמדות ומבנים צבאיים; צה"ל תקף הבוקר במרחב רמיה בדרום לבנון.

13:13 - ראש הממשלה נתניהו בישיבת הממשלה: "אנחנו פועלים להשיב את הביטחון בצפון ולהחזיר את התושבים לבתיהם. זה מחייב כרגע את המשך הלחימה שם. אם לא נשיג זאת בדרך מדינית, נשיג זאת בדרך צבאית".

13:00 - מנהיג איראן עלי ח'אמנאי בפגישה עם בני משפחתו של קאסם סולימאני לציון ארבע שנים לחיסולו השבוע: "תפקיד חייו היה החייאת חזית ההתנגדות באזור. ההתנגדות בעזה בשלושת החודשים האחרונים מגיעה בעקבות קיום חזית ההתנגדות". (חדשות 12)

12:27 - צבע אדום בעוטף

11:57 - הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם

- רס״ם (מיל׳) אלירז גבאי, בן 37, מפתח תקווה, לוחם בגדוד 7810, חטיבת ׳יפתח׳ (11), נפל בקרב במרכז רצועת עזה.

- רס״ל (מיל׳) ליאב סעדה, בן 23, מטבריה, לוחם בגדוד ההנדסה 7107, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

ליאב סעדה (מימין) ואלירז גבאי הי"ד

11:36 - הממשלה אישרה פה אחד את דחיית הבחירות לרשויות המקומיות ל-27 בפברואר. לדיווח המלא>>>

11:27 - צבע אדום בקו העימות: זרעית

11:01 - צבא ארה"ב: ארבע ספינות של החות'ים תקפו ספינה ומסוק של צבא ארה"ב בים האדום - 3 מהן הוטבעו.

11:00 - כוחות צה״ל, שב״כ ומג״ב פעלו הלילה במבצע במחנה הפליטים נור א-שמס בפיקוד חטיבת מנשה; כלי טיס תקפו מהאוויר מחבלים חמושים שירו והשליכו מטענים

10:55 - דיווחים בעזה: שר הדתות הפלסטיני לשעבר יוסף סלאמה, ששימש כדרשן במסגד אל-אקצא, חוסל על ידי ישראל במחנה הפליטים אל-מע'אזי, במרכז הרצועה

10:45 - הממשלה אישרה למנות את השר אלי כהן לתפקיד שר האנרגיה והתשתיות, במקום השר ישראל כץ; וכן למנות את השר ישראל כץ לתפקיד שר החוץ, במקום השר אלי כהן. המינויים כפופים באישור הכנסת

10:30 - רס"ן אלי זילברמן, קצין אג"ם בחטיבת גבעתי, ב-103 על הדיווחים בדבר החמרת נהלי הפתיחה באש: "לא נכון עם עשרה סימני קריאה. אין שום שינוי מהיום הראשון ועד היום".

10:20 - מנהיג הג'יהאד האיסלאמי, זיאד נח'אלה: "לא יהיו עסקאות לחילופי שבויים לבין ישראל כל עוד לא תיפסק התוקפנות"

10:15 - השר ניר ברקת בכניסה לישיבת הממשלה: ״גם הבוקר נמצאים בעזה 133 חטופים ישראלים בידי חמאס. בזמן שהם שם, מדינת ישראל ממשיכה להעביר סחורות ודלקים לידי החמאס. ביד אחת מדינת ישראל נלחמת בחמאס וביד השניה שולחת מאות משאיות מידי יום, שמאריכות את חיי חמאס ומאפשרים לו להמשיך להלחם בחיילים שלנו. זה אבסורד. לא קם בהיסטוריה מקרה של מדינה שנלחמה במדינת אויב וסיפקה לה דלקים וסחורות. הדבר הזה חייב להפסק היום״.

09:59 - עיריית טבריה מודיעה על נפילתו של רס"ל אלירז גבאי הי"ד בקרב בעזה. הלווייתו תתקיים היום בחלקה הצבאית בבית העלמין בשעה 15.00.

09:43 - קבינט המלחמה יתכנס הערב ב-20:30

09:32 - משפחות החטופים מבקשות לעדכן את מספר החטופים המתפרסמים: אנא ציינו שישנם 133 חטופים ולא 129. בימים האחרונים הובא לידיעת המשפחות כי ספירת החטופים אינה כוללת את החטופים הדר גולדין, אורון שאול, אברה מנגיסטו והישאם א־סייד.

09:15 - הרשות הפלסטינית משלמת למחבלים בעזה תוך כדי המלחמה: "תשלום משכורת נובמבר לשהידים, אסירים ופצועים יועברו דרך שרות הדואר והבנקים", נכתב בהודעת משרד הדואר הפלסטיני.

09:03 - ראש עיריית קריית שמונה אביחי שטרן ברשת ב׳: "קרוב ל-90% מכלל התושבים בעיר התפנו והם פזורים ברחבי הארץ. כל עוד כוח רדואן נמצא על הגדר - לא נחזור לביתנו. אם צריך, אחסום בגוף שלי את הכניסה. כרגע צריך לתת גיבוי לכוחות הביטחון כדי שישלימו את משימתם"

08:45 - דיווח בעיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי משלחת ביטחונית מצרית ממנגנוני המודיעין ביקרה בתל אביב ביום חמישי האחרון בניסיון להגיע להסכם לסיום המלחמה.

08:20 - עסקת חטופים נוספת? מקור המעורה במגעים אומר ל'הארץ': "עצם העובדה שהשיחות עדיין מתנהלות היא ההישג בשלב הזה. העמדות של שני הצדדים רחוקות מאוד ואין החלפה של טיוטות. זה לא מהלך שיבשיל בקרוב".

07:55 - צה״ל מעריך שהמלחמה לא תצליח לצמצם לאפס את ירי הרקטות מרצועת עזה לישראל. קצין בכיר בצה״ל מצוטט הבוקר בגל"צ: ״גם בעוד שנתיים - יכול להיות שתושבי עוטף עזה ישמעו אזעקות צבע אדום״.

07:35 - גורמי ביטחון בצה"ל ושב"כ החלו לדון בסוגייה האם לאפשר לתושבי עזה לשוב חזרה מדרום הרצועה לצפונה, לאחר סיום שלב הלחימה העצימה. כך דווח בכאן 11.

07:20 - חיסול יד ימינו של יחיא עיאש - חבר הלשכה המדינית של חמאס, עזאת אל-רישק מאיים: "ראש ממשלת הכיבוש ממשיך להילחם עם צבא מובס שטועם את צורות המוות בכל רגע, וציבור שפנה נגדו לאחר שאינו סובל עוד את שקריו המתמשכים. לנתניהו שתי אפשרויות: או שהוא נכנע לנו ונשפט על ידי בני עמו, או שהוא ממשיך במלחמה ואנשי אל-קסאם יעמידו אותו למשפט".

 

 

חיסול עזה מלחמת חרבות ברזל עדכונים שוטפים חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד