כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"היום שאחרי"

באיחוד האמירויות פועלים לדריסת רגל ברצועה

האמירתים פועלים במרץ לשם השגת דריסת רגל ברצועה ומובילים במאמץ ההומניטרי | בית חולים השדה שהם הקימו הינו המשמעותי ביותר שהוקם בעזה הן מבחינת הציוד והן מבחינת המשאבים

באיחוד האמירויות פועלים לדריסת רגל ברצועה
פעילות הכוחות ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

איחוד האמירויות ממשיכה להתבלט בעת האחרונה בכל מה שקשור להכנסת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה. בתוכנית 'הבוקר הזה' עם אריה גולן ברשת ב' דיווח רועי קייס, כי האמירתים מביאים עוצמה כלכלית גדולה ביחס למדינות אחרות. כמו לדוגמא עם בית חולים השדה שהם הקימו ברפיח, כאשר בישראל מתרשמים כי מדובר בבית החולים המשמעותי ביותר שהוקם בעזה הן מבחינת הציוד והן מבחינת המשאבים. למשל, יש בו אפילו מכונות סי.טי.

לא פחות מעניין הוא הקמת מתקן ההתפלה בצד המצרי של רפיח שהחל להזרים מים מותפלים לתוך רצועת עזה באמצעות צינור אחד, כאשר יש כוונה לחבר צינור שני. האמירויות הופכת בכך למדינה היחידה שחוץ מישראל מזרימה מים לעזה.

רועי קייס מציין כי "יש פה היבט תודעתי כיוון שכרגע ישראל מכניסה לעזה דרך שני צינורות מספיק מים. מדובר ביותר מ-30 אלף קוב ביום ואילו הקו האמירתי צפוי להכניס 2,300 קוב מים ביום. האמירתים גם הכניסו לעזה אמבולנסים, אוהלים, חבילות מזון. אם משווים זאת לסעודיה למשל, אז גם הסעודים הכניסו סיוע הומניטרי לעזה, אבל הם תופסים הרבה פחות נפח מהאמירויות".

עוד כותב קייס: "ברור לכל שהאמירתים עושים את זה כדי להגדיל את ההשפעה האזורית שלהם ואת דריסת הרגל שלהם אל מול מדינות אחרות באזור, בעיקר יריבות כמו קטר. ועדיין לא מן הנמנע שיש רצון אמירתי להשפיע גם על השליטה בעזה ביום שאחרי המלחמה וליתר דיוק, לנסות להכניס את מוחמד דחלאן, בכיר הפתח ויריבו של אבו מאזן למשוואת ההנהגה בעזה וברשות בכלל".

כזכור דחלאן, מעזה במקור, הסתכסך עם יושב הרשות, אבו מאזן, והעתיק את מגוריו לאמירויות שתומכת בו. קייס מציין כי "לסיכום אפשר לומר שבתוך העוצמה הכלכלית שהאמירויות מביאה כרגע לעזה בהקשר של הסיוע ההומניטרי חבויים לא מעט אינטרסים".

 

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל איחוד האמירויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד