כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
מסכמים כהונה

הממשלה תאשר את מימוש הסכם הרוטציה במשרד החוץ

למרות העיתוי המדיני: הממשלה תאשר את מימוש הסכם הרוטציה במשרד החוץ, האישור טעון גם את אישר הכנסת. 'בחדרי חרדים' עם סיכום כהונתו של שר החוץ היוצא אלי כהן - ההישגים והסערות בתפקיד שהפך להיות שולי גם כך

הממשלה תאשר את מימוש הסכם הרוטציה במשרד החוץ
השר אלי כהן צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

חרף העיתוי המדיני הרגיש: הממשלה צפויה לאשר היום (ראשון) בישיבתה השבועית את מינויו של השר ישראל כ"ץ לשר החוץ במקומו של השר אלי כהן שיכהן כשר האנרגיה. שני השרים יוסיפו להיות חברים בקבינט המורחב. האישור טעון גם את אישר הכנסת.

יצוין כי עם הקמת הממשלה לפני כשנה סוכם על רוטציה בין השניים ולפיה כהן יכהן בשנה הראשונה לכהונת הממשלה, כ"ץ בשנתיים שלאחר מכן ובשנה הרביעית יחזור כהן לכהן בתפקיד. נתניהו בחר לקיים את ההסכם חרף העובדה שמדובר בהחלפת שר חוץ תוך כדי המלחמה.

למרות השנה המדינית הדרמטית עם הניסיונות להחריב את הסכמי אברהם, המו"מ לנורמליזציה עם סעודיה והלגיטימציה הישראלית מאז פרוץ המלחמה, תפקיד שר החוץ הפך לשולי, ומי שהיה אחראי ועסק במרבית הנשואים האמורים הם השר רון דרמר, איש אמונו של נתניהו וראש המל"ל צחי הנגבי.

עם זאת, במהלך כהונתו קיים השר כהן ביקור נדיר בסודאן. בנוסף, בתקופת כהונתו הוביל כהן קו תקיף מאוד נגד האו"ם ומזכ"ל הארגון אנטוניו גוטרש בעקבות היחס העוין כלפי ישראל.

לצד זאת היו גם כמה אירועים שליליים במהלך כהונתו. כך למשל כהן חשף את המגעים שמתקיימים עם לוב כשעדכן את התקשורת שנפגש באיטליה עם שרת החוץ אז של לוב, מהלך שגרם להדחתה.

בספטמבר דווח באתר חדשות רומני כי שר החוץ כהן סורב לפגישה עם שרת החוץ של רומניה בשולי עצרת האו"ם, זאת בעקבות הנחיה שנתן לשגריר ישראל בבוקרשט להיפגש עם מנהיגי מפלגת ימין קיצוני.

 

משרד החוץ אלי כהן ישראל כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד