כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
אושר מימוש הרוטציה במשרד החוץ

נתניהו: "ההמלצה שלי - לדחות את הבחירות המקומיות לסוף פברואר"

ראש הממשלה התייחס בפתח ישיבת הממשלה לסוגיית מועד הבחירות המקומיות ואמר: "ההמלצה שלי - לדחות את הבחירות המקומיות לסוף פברואר". בתוך כך, הממשלה אישרה את מינוי של השר ישראל כ"ץ לשר החוץ במקום השר אלי כהן

נתניהו: "ההמלצה שלי - לדחות את הבחירות המקומיות לסוף פברואר"
נתניהו בישיבת ממשלה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לסוגיית מועד הבחירות המקומיות ואמר כי הוא ממליץ לדחותן לסוף פברואר. 

"הביטוי של הגיבוי שאנחנו נותנים לכוחותינו מתבטא גם בזכות להיבחר. אנחנו בדרך כלל לא מקיימים בחירות בזמן מלחמה אבל הבחירות האלה נקבעו מראש וקשה מאוד לדחות אותן לתקופה ארוכה", אמר.
ראש הממשלה הוסיף: "ביקשנו הערכה של צה"ל כמה אנשים עדיין יהיו בשירות פעיל בסוף ינואר, המספר שהתקבל הוא 700. לאור זאת נדרש להחליט אם לקיימן בסוף ינואר או סוף פברואר - ההמלצה שלי היא לדחות את המועד לסוף פברואר כדי לאפשר לכמה שיותר אנשי מילואים להשתתף".
בתוך כך, הממשלה אישרה כעת למנות את השר אלי כהן לתפקיד שר האנרגיה והתשתיות, במקום השר ישראל כץ; וכן למנות את השר ישראל כץ לתפקיד שר החוץ, במקום השר אלי כהן. המינויים כפופים באישור הכנסת.
כמו כן, הממשלה קבעה כי השר אלי כהן ימשיך לכהן כחבר בוועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני) שלא מכוח תפקידו. זאת בכפוף לקבלת אישור הכנסת לשינוי בחלוקת התפקידים בין השרים.
השר ניר ברקת מתח ביקורת על המלחמה בכניסה לישיבת הממשלה ואמר: "גם הבוקר נמצאים בעזה 133 חטופים ישראלים בידי חמאס. בזמן שהם שם, מדינת ישראל ממשיכה להעביר סחורות ודלקים לידי החמאס".
ברקת הוסיף: "ביד אחת מדינת ישראל נלחמת בחמאס וביד השניה שולחת מאות משאיות מידי יום, שמאריכות את חיי חמאס ומאפשרים לו להמשיך להלחם בחיילים שלנו. זה אבסורד. לא קם בהיסטוריה מקרה של מדינה שנלחמה במדינת אויב וסיפקה לה דלקים וסחורות. הדבר הזה חייב להפסק היום".
בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל משרד החוץ בחירות מקומיות בחירות מקומיות 2023

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד