י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
"אזהרה אחרונה"

התפתחות בזירה הימית: בריטניה מתכוננת לתקוף את החות'ים

בריטניה מתכוננת לתקוף אווירית את המורדים החות'ים בעקבות התקפות מצידם על כלי שיט בים האדום שאינן פוסקות. שר ההגנה הבריטי, אמר שבריטניה "תיאלץ לנקוט בפעולה הנחוצה והמתאימה" נגד החות'ים אם ההתקפות יימשכו | הלילה הטביעה ארה"ב 3 סירות חות'יות על יושביהן

התפתחות בזירה הימית: בריטניה מתכוננת לתקוף את החות'ים
מחבלי החות'ים משתלטים על ספינה צילום: דוברות החות'ים

לפי הדיווחים בבריטניה , חיל האוויר הבריטי מתכנן לפתוח בגל של תקיפות אוויריות נגד המורדים החות'ים הנתמכים על ידי איראן בעקבות התקפות על ספינות בים האדום. המהלך עלול להביא להסלמה גדולה של המתיחות במזרח התיכון.

בתקשורת הבריטית דווח, כי בריטניה תצטרף לעלות ברית מערביות, כולל ארה"ב ואולי עוד מדינה אירופית, ותשגר טילים נגד מטרות בים האדום או בתימן עצמה, במקומות בהם יושבים החות'ים, כך לפי ה'טיימס'.

הדיווח מגיע לאחר ששר ההגנה הבריטי גרנט שאפס, אמר היום: "אם החות'ים ימשיכו לאיים על החיים והמסחר, ניאלץ לנקוט בפעולה הנחוצה והמתאימה".

מקור בטחוני אמר ל'טיימס' כי דבריו של שאפס היו "אזהרה אחרונה", ואם החות'ים לא יעצרו את ההתקפות, תגובת המערב ככל הנראה תהיה "מוגבלת" אך "משמעותית".

בריטניה וארה"ב אמורות לפרסם בשעות הקרובות הצהרה משותפת חסרת תקדים שתזהיר את החות'ים להפסיק לתקוף ספינות מסחריות או להתמודד עם העוצמה הצבאית של המערב, כך לפי העיתון. החות'ים תוקפים כלי שיט בים האדום כדי להביע את תמיכתם בחמאס.

בחודש שעבר אישרה בריטניה שהיא מצטרפת לכוח משימה ימי בינלאומי בראשות ארה"ב כדי להגן על הספינות באזור.

בשעה האחרונה המורדים החות'ים הודו כי עשרה פעילים שלהם בתימן חוסלו בחילופי האש עם צבא ארה"ב בים סוף אחרי שתקפו באמצעות ארבע סירות את ספינת המכולות של חברת מארסק. דובר החות'ים איים לנקום.

ארצות הברית בריטניה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד