י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אחרי השטריימל

העיתונאי חשף בשידור: סידור הרש"ש של ר' חיים נמכר בכשני מיליון דולר

אחרי מכירת השטריימל בסכום עתק, היום חושף הפרשן החרדי ישראל כהן כי סידור הרש"ש של מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי זצ"ל נמכר בסכום אדיר של קרוב לשני מיליון דולר. מדובר בסידור שר' חיים עסק בו בצנעה ובסתר בלימודו קבלה | כל הפרטים 

העיתונאי חשף בשידור: סידור הרש"ש של ר' חיים נמכר בכשני מיליון דולר
הגר"ח קנייבסקי בערב ומוצאי כיפור צילום: שוקי לרר

בתוכניתו של אמנון לוי ב'ערוץ 13' קיימו דיון על מכירת השטריימל של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל שנמכר בסכום אסטרונומי של 1.8 מיליון דולר.

המגיש אמנון לוי שאל את העיתונאי החרדי ישראל כהן, האם מדובר בהשקעה שיכולה להפוך לרווחית לאחר מספר שנים על ידי שהמוצר יתייקר? בתגובה השיב כהן כי לדעתו מדובר בהשקעה מניבה.

אמנון לוי הוסיף ושאל האם יתכן לשלם יותר ממיליון ושמונה מאות אלף דולר על חפץ? וישראל כהן השיב וחשף כי בימים האחרונים נמכר סידור הרש"ש של מרן הרב קנייבסקי בסכום עתק של לא פחות מאשר 2 מיליון דולרים!.

סידור הרש"ש המדובר הוא הסידור עם כוונות המקובלים לתפילה עפ"י הסוד שהיה שייך לשר התורה זיע"א שקנה במלוא כספו ועסק בו בצנעה ובסתר בלימודו קבלה, והיה מוצנע הרבה שנים בארון סגור שלא ידע איש עליו מלבד הרבנית ע"ה. והיה סדר לימודו אחר אמירת תיקון חצות בחצות הלילה שהיה לומד זוהר ועוד ספרים בקבלה.

מרן הגר"ח קנייבסקי זצ"ל הסתיר מאוד בכל השנים שלומד בזוהר ובספרי קבלה ואף מבניו הסתיר זאת ועל כן היה לומד את הזוהר באישון לילה אחר אמירת תיקון חצות בשעה שכל הבריות נמים ואין איש בביתו. עד כדי כך שבביתו היה ארון נעול גבוה ומוסתר, והיה עולה עם הסולם להוריד את הספרי קבלה והזוהר, ובעת זקנותו פעם אחת עלה לארון ונפל מהסולם, ואז הסכים ר' חיים שיורידו את הארון מלמעלה כדי שלא יצטרך לעלות על סולם להוריד את הזוהר.

גם אחרי שכבר ירד הארון, ובני ביתו ידעו על כך, הקפיד מרן הגר"ח קנייבסקי זצ"ל עד מאוד שלא יהיו בחדר אנשים מלבד בני משפחתו הקרובים, ושלא יידעו על כך, ובשעת לימודו בזה היה מסתגר בחדרו ואיש לא היה נכנס לשם, ופעם אחת שנכנסו שם אנשים בשעה זו רבינו העיר אחר כך לבני משפחתו על כך וביקש שיותר לא ייכנסו לשם בזמן זה. אחרי פטירתו נמצאו תחת ידו ספרי קבלה רבים בהם היה לומד, ואיש לא ידע על כך.

הרב חיים קנייבסקי ישראל כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד