י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
בן גביר בירך

דיווח: טוני בלייר עשוי לעמוד בראש צוות לפינוי מרצון מעזה

ראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר הגיע לישראל בשבוע שעבר ונפגש עם רה"מ נתניהו והשר גנץ. בשיחות עלתה אפשרות למנותו לראש צוות שיעסוק בפינוי מרצון מעזה. בן גביר: "פתרון מבורך וחשוב שעוצמה יהודית הציעה והובילה מיד עם פרוץ המלחמה"

דיווח: טוני בלייר עשוי לעמוד בראש צוות לפינוי מרצון מעזה
קובי גדעון, פלאש 90

טוני בלייר, ראש ממשלת בריטניה לשעבר, הגיע בשבוע שעבר לארץ לסדרת פגישות עם בכירים מאוד בשאלת "היום שאחרי" בעזה, ובדרכים בהן יוכל לסייע לישראל בעניין, כך פורסם ב'חדשות 12'.

בלייר נפגש גם עם ראש הממשלה נתניהו ועם השר גנץ, כאשר המטרה היא בין היתר לתווך בין ישראל למדינות ערביות מתונות בשאלת היום שאחרי. יחד עם זאת, עלתה האפשרות שהוא יעמוד בראש צוות שיעסוק בפינוי מרצון של תושבי עזה.

מטעם טוני בלייר נמסר בתגובה: "הדיווחים כאילו לטוני בלייר יש קשר לפינוי מרצון אינם נכונים, לא היה דיון כזה והוא גם לא מתכוון לשקול את זה".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב לדיווח: "במידה וטוני בלייר יעמוד בראש צוות שיקדם את הגירתם של תושבי עזה למדינות אחרות ברחבי העולם, יש לברך על כך. זה הצעד הצודק והמוסרי ביותר, בראש ובראשונה עבור תושבי עוטף עזה, ועבור כל תושבי מדינת ישראל, וזהו גם רכיב חשוב והכרחי בפתרון האמיתי לסוגיית 'היום שאחרי', אותו סיעת עוצמה יהודית הובילה, ותמשיך להוביל. אין מקום עוד לקונספציה השגויה לפיה ניתן יהיה להמשיך לקיים שגרת חיים לצידה של עיר טרור".

עזה חמאס מלחמת חרבות ברזל בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד