א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
תומכי טרור

לאחר העלילה הרב הראשי תוקף: הממשלה פועלת בשליחות איראן

לאחר שדרום אפריקה פנתה לבית הדין הבינלאומי לצדק, ודרשה להוציא צו שישעה את פעולות צה"ל ברצועה, הרב הראשי של המדינה תקף את הממשלה: "הנשיא וממשלתו תומכים בחמאס דרך איראן בפשעי מלחמה". הוא הוסיף: "הממשלה פועלת בשליחות איראן"

לאחר העלילה הרב הראשי תוקף: הממשלה פועלת בשליחות איראן
הרב זאב וורן גולדשטיין צילום: באדיבות המצלם

דרום אפריקה האשימה את ישראל ברצח עם בבית הדין הבינלאומי וביקשה מבית המשפט של האו"ם להורות על הפסקת הלחימה ברצועת עזה, ומסרה כי ישראל מנסה "להרוס פלסטינים בעזה". משרד החוץ דחה את ההאשמה כ"חסרת בסיס עובדתית ומשפטית" והגדיר את התביעה כ"ניצול בזוי ומזלזל של בית המשפט".

הרב וורן גולדשטיין, רבה הראשי של דרום אפריקה, הגיב על כך בחריפות וכתב: "ממשלת דרום אפריקה פועלת כמיופה כוחה של איראן, בתוכניות של המדינה האסלאמית להשמיד את המדינה היהודית באמצעות האסטרטגיה הרב-גונית שלה, שמרכיב קריטי בה הוא לערער את זכותה החוקית והמוסרית של ישראל להגן על עצמה".

עוד כתב: "בכך הנשיא רמפוסה וממשלתו תומכים בחמאס דרך איראן בפשעי מלחמה, חמאס משתמשים באוכלוסיה אזרחית כמגן אנושי כדי לגרום למספר רב של נפגעים פלסטינים, כדי לעשות דה-לגיטימציה למלחמת ההגנה הצודקת של ישראל ובכך לנטרל את עליונותה הצבאית. ישנן עדויות רבות לקרבה ההולכת וגוברת של ממשלת דרום אפריקה לאיראן ולחמאס במשך שנים רבות".

עוד ציין הרב הראשי: "עוד ב-2007 הזמינה ממשלת דרום אפריקה את חמאס למדינה לביקור רשמי, ב-2017 רמפוסה נבחר לנשיא, ובאירוע המינוי לנשיאות נכחה משלחת חמאס. לאחרונה הנשיא רמפוסה פועל להכניס את איראן לארגון כלכלי שמאחד את כלכלות ברזיל, רוסיה, הודו, סין ודרום אפריקה (BRICS). בסמוך למעשי הטבח ב-7 באוקטובר, שלחה ממשלת דרום אפריקה את שר החוץ שלה לטהראן בהפגנת תמיכה של הממשל האיראני".

עוד ציין הרב: "הנסיון של איראן להשתמש בהתנגדות לאפרטהייד כנשק, הוא שימוש נתעב וציני באחד ממאבקי זכויות האדם הגדולים של ההיסטוריה נגד גזענות, למען צורת הגזענות העתיקה ביותר בעולם - אנטישמיות. יש להתייחס לפעולה הדרום אפריקאית בבית הדין הבינלאומי בהאג כפי שהיא - מתקפה איראנית על המדינה היהודית, על העולם החופשי בראשות ארצות הברית, המסכנת גם קהילות נוצריות באפריקה הפגיעות לג'יהאד מצד איראן וחמאס, בעלי ברית לקבוצות טרור ברחבי היבשת".

חמאס עזה איראן מלחמת חרבות ברזל אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד