כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"מבצע כירורגי"

ה'ניו יורק טיימס': הנשיא ביידן לחץ על נתניהו להפחית את עוצמת הלחימה

במהלך שיחה מתוחה לפני שבוע, הנשיא ביידן לחץ על נתניהו להפחית את עוצמת הלחימה ל"מבצע כירורגי" הנשען יותר על פשיטות של כוחות מיוחדים על מנהיגי חמאס ומנהרות מאשר הפצצות רחבות היקף

 ה'ניו יורק טיימס': הנשיא ביידן לחץ על נתניהו להפחית את עוצמת הלחימה
פעילות הכוחות בעזה צילום: דובר צה"ל

במהלך שיחה מתוחה לפני שבוע, הנשיא ביידן לחץ על נתניהו להפחית את עוצמת הלחימה ל"מבצע כירורגי" הנשען יותר על פשיטות של כוחות מיוחדים על מנהיגי חמאס ומנהרות מאשר הפצצות רחבות היקף. לאחר מכן שלח נתניהו את השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, לוושינגטון, לפגישה של כמעט ארבע שעות בבית הלבן, שם הבטיח למזכיר המדינה אנטוני בלינקן וג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי, שישראל תעבור בקרוב לשלב לחימה שביידן רוצה.

"ניתן יהיה לראות את הסימנים הראשונים לשינוי כזה בשבועות הקרובים, כאשר הכוחות הישראליים יסיימו את הפעולות בצפון עזה ויתחילו להסיג חיילים רבים מאותו אזור", אמר דרמר לאמריקאים לפי ה'ניו יורק טיימס'. אבל דרמר לא נתן לוח זמנים, והאמריקאים לחצו עליו להתחיל את השינוי במוקדם ולא במאוחר. בלינקן מתכנן לחזור לישראל בתחילת החודש, לפי העיתון בכירים ישראלים מקווים לתת לו החלטה לגבי הצעדים הבאים.

עוד דווח, כי כל שיחה בין ביידן לנתניהו, כוללת בדרך כלל פגישה מקדימה של ביידן עם יועציו, השר דרמר מרבה להתקשר ליועץ לבטחון לאומי ג'ייק סאליבן לדיון נוסף בן שעה אחרי כל שיחה בין נתניהו לביידן.

בנימין נתניהו רון דרמר ארצות הברית ג'ו ביידן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד