כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
זהו הסכום ההתחלתי

מוצע למכירה: סט ירושלמי מלא הגהות שר התורה בכתב ידו

אחרי השטריימל וסידור הרש"ש, גם סט 'תלמוד ירושלמי' 4 כרכים מוצע למכירה ויימכר סופית בעוד שבוע. בתוך הכרכים עשרות הגהות בכתב ידו של מרן זצ"ל על המהדורה שהדפיס בעצמו | הסכום ההתחלתי אינו גבוה במיוחד

מוצע למכירה: סט ירושלמי מלא הגהות שר התורה בכתב ידו
תלמוד ירושלמי של הגר"ח צילום: בית המכירות בידספיריט

סט 4 כרכים של 'תלמוד ירושלמי' שנדפס עם ביאורי מפי השמועה ממרן הגאון רבי חיים קניבסקי, בני ברק שנת תש"ן. עליהם הוסיף מרן מספר עצום של כ-240 הגהות בכתב יד קודשו מוצע למכירה לכל דורש במכירה פומבית שתיערך ביום שלישי הבא 1.9. בבית המכירות Appel בניו יורק. 

בחלק א' ישנן 46 הגהות, בחלק ב' ישנן 79 הגהות, בחלק ג' ישנן 69 הגהות ובחלק ד' ישנן 45 הגהות. בכל חלק יש חתימת יד קדשו וחותמות. המחיר ההתחלתי הינו 28 אלף דולר בלבד. הרבה פחות מסידור הרש"ש והשטריימל של הגר"ח שנמכרו כל אחד בסכום הקרוב לשני מיליון שקלים.

הגהות מרן זצ"ל בכתב ידו.

מרן הגאון רבי שמריהו יוסף חיים קניבסקי זצ"ל נולד בשנת תרפ"ח בעיר פינסק. בשנת תרצ"ד עלה עם משפחתו לארץ ישראל, והם התיישבו בבני ברק. למד ב"תלמוד תורה רבי עקיבא - מרכז" וכן עם אביו עמו למד את רוב מסכתות הש"ס. בגיל 10 נכנס ללמוד בישיבת תפארת ציון בבני ברק. לאחר 6 שנות לימוד בתפארת ציון, ביקש אביו שיבוא ללמוד אצלו בישיבת בית יוסף, שם למד אצלו זמן אחד את מסכת יבמות. לאחר מכן עבר ללמוד בישיבת לומז'ה בפתח תקווה. בשנתו הראשונה בישיבת לומז'ה, בגיל 17, סיים לראשונה את כל התלמוד בבלי. מדי שבוע היה חוזר לביתו לקראת שבת אז למד תורה מדודו החזון איש.

בשנת תשי"ב נשא לאישה את הרבנית הצדקנית מרת בת שבע אסתר ע"ה, בתו של פוסק הדור הגאון רבי יוסף שלום אלישיב זצ"ל. למד בכולל חזון איש בבני ברק במשך עשרות שנים כאברך מן המניין. ולאחר פטירת אביו ששימש כנשיא הכולל, מילא את מקומו בתפקיד זה. בקיאותו בכל מכמני התורה, גם בספרים נדירים ולא מצויים, הקנו לו את התואר "שר התורה". ברכותיו היו ידועות בכוחם הגדול, ומכל רחבי תבל נהרו אליו. נחשב כמנהיג הדור, ומקובל על כל שכבות הציבור החרדי. הסתלק לבית עולמו בפתע פתאום בשושן פורים תשפ"ב.

הגר''ח קניבסקי הרב חיים קנייבסקי מכירה פומבית בית מכירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד