כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
בדיון בוועדה

ח"כ סוכות: "דמם של תושבי יו"ש לא שווה פחות"

ועדת המשנה של ועדת חוץ וביטחון לענייני יו"ש התכנסה לדון בהכנסת הפועלים הפלסטינים ליו"ש. יו"ר הועדה סוכות: "רובם המוחלט תומכי חמאס, מדובר במחדל חמור"

ח"כ סוכות: "דמם של תושבי יו"ש לא שווה פחות"
הדיון בוועדת משנה חוץ וביטחון צילום: באדיבות המצלם

ועדת המשנה של ועדת חוץ וביטחון לענייני יו"ש התכנסה היום (שני) לדון בכניסת פועלים פלסטינים ליו"ש. בדיון משתתפים חברי הכנסת מאיר כהן, ניסים ואטורי, חנוך מילביצקי, ולימור סון הר מלך, נציגי המועצות מיהודה ושומרון, נציגים מהמנהל האזרחי, צה"ל, וגורמים נוספים.

במהלך הדיון הסתבר, שבניגוד לעמדת הצבא הרשמית לפיה ראשי המועצות יכולים להחליט אם להכניס פועלים או לא, היעוץ המשפטי אומר שאין אפשרות כזו ומרגע שהאלוף אישר להכניס פועלים ראשי המועצות מחוייבים לאפשר להם להיכנס.

כמו כן הגורמים הצבאיים נשאלו מדוע בתוך הקו הירוק ממתינים להחלטת הקבינט בדבר הכנסת הפועלים, ואילו ביו"ש רק אלוף הפיקוד מחליט. בנוסף, שאל יו"ר הוועדה ח"כ סוכות מדוע ביהודה ושומרון ישנם נהלים מקלים יותר ובידוק קפדני פחות לכניסת הפועלים לישובים.

הנוכחים גם דנו האם לאור טבח שמחת תורה יש לשנות את הקריטריונים להכנסת פועלים. זאת ועוד, לפי הדיון יש לבדוק את רמת האבטחה בכניסת הפועלים, וכן לאפשר ליישובים שלא מעוניינים שלא להכניס את הפועלים.

יו"ר הועדה ח"כ צבי סוכות פתח את הדיון ואמר: "על פי סקר שפורסם השבוע 82% מהפלסטינים תושבי יו"ש תמכו במעשי הנאצים בשבעה באוקטובר, זה אומר ששמונה מתוך עשרה פועלים פלסטינים, הם מחבלי נוחבה בפוטציה, מדובר במחדל חמור וסכנה בטחונית אמיתית לתת להם להיכנס לתוך הישובים. הקבינט המדיני בטחוני מבין את זה ונכון לעכשיו נמנעת כניסת פועלים אלו לתוך הקו הירוק".

"לא מובן מדוע יש מי שחושב שדמם של תושבי יו"ש סמוק פחות ודווקא לישובי יו"ש ניתן להכניס את העובדים בידיעה ש82% תומכי טרור ומחבלי נוחבה בפוטנציה" - דברי סוכות.

ח"כ שמחה רוטמן, יו"ר ועדת חוקה, כתב: "הדיון שמתקיים בוועדת המשנה איו"ש בראשותו של ח"כ סוכות מדגים את האבסורד שבחיים תחת צווי אלוף. בישראל הקטנה, קבעו נבחרי הציבור בקבינט שלא יכניסו פועלים מהרשות הפלסטינית לישראל. ביהודה ושומרון, האלוף פוקס מאפשר את הכניסה, והתושבים עומדים חסרי אונים. המצב הזה דורש תיקון!".

חמאס מלחמת חרבות ברזל צבי סוכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד