ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
התוצר יגדל ב-2%

בשורה לנוטלי המשכנתאות: הריבית יורדת ל-4.5%

לראשונה אחרי כמעט 4 שנים - בנק ישראל הוריד את הריבית ב-רבע אחוז לרמה של 4.5% | חטיבת המחקר של הבנק מעריכה כי התוצר יצמח בכל אחת מהשנים 2023 ו-2024 ב-2%

בשורה לנוטלי המשכנתאות: הריבית יורדת ל-4.5%
בנק ישראל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הוועדה המוניטרית של בנק ישראל החליטה היום (שני) להוריד את הריבית ב-0.25% לרמה של 4.5%. הורדת הריבית מגיעה לאחר ארבע מועדים רצופים בהם הריבית נותרה ללא שינוי. בנוסף, מדובר בהורדת ריבית ראשונה מזה כמעט ארבע שנים.

בתחזית לשנת 2024 שפרסם הבנק יחד עם הודעת הריבית נכתב כי "בשווקים הפיננסיים ניכרת התאוששות לאחר הירידות בתחילת המלחמה. מאז החלטת הריבית הקודמת השקל התחזק מול הדולר ב-2.7%, מול האירו ב-1.7% ובמונחי השער הנומינלי האפקטיבי ב-2%".

עוד נכתב כי חטיבת המחקר של הבנק מעריכה כי התוצר יצמח בכל אחת מהשנים 2023 ו-2024 ב-2%, ובשנת 2025 ב-5%. הערכה זו הינה ללא שינוי מהתחזית שפורסמה ב- 27 בנובמבר. "לאור המלחמה התחזית מאופיינת ברמה גבוהה במיוחד של אי ודאות, גם בנוגע להחלטות שתקבל הממשלה לגבי ההתמודדות התקציבית עם הצרכים הביטחוניים והאזרחיים הנובעים ממנה".

באשר למחירי הדירות נכתב בתחזית כי "בשנים-עשר החודשים האחרונים ירד מדד מחירי הדירות ב-1.3%. היקף הפעילות בשוק הדיור מוסיף להתמתן וישנם קשיי פעילות בענף נוכח המלחמה". 

ראש הממשלה נתניהו בישיבת סיעת הליכוד: "מברך על הורדת הריבית, זאת בשורה חשובה. הכלכלה שלנו יותר איתנה ממה שחושבים".

בנק ישראל מלחמת חרבות ברזל משרד האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד