כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מהמשפיע ועד ה'שוואנץ'

משעשע: הבחורים שלא ידעו מה לעשות ב'ניטל'

בישיבה חסידית מפורסמת בירושלים נהגו דווקא כן ללמוד ב'ניטל' אך מספר בחורים הנמנים על חסידות מסויימת נהגו שלא ללמוד ולא ידעו כיצד לנהוג. הם חיפשו במשך סדר שלם את דעתו של רבם האדמו"ר. 'בחדרי חרדים' עם הסיפור המלא

משעשע: הבחורים שלא ידעו מה לעשות ב'ניטל'
בחורים חסידים בלימוד צילום: אילוסטרציה

סיפור משעשע התרחש בליל ה'ניטל' הראשון לפני שבוע במסגרתו נוהגים בחלק מחצרות החסידים שלא ללמוד תורה. בישיבה כלל חסידית מפורסמת בירושלים נתלתה מודעה של 'קול קורא' בחתימת מספר אדמו"רים הקוראים בזאת לתלמידי הישבה שהיות ומנהג המקום הוא שלומדים כרגיל בניטל הראשון, הרי שאף הבחורים הנמנים על קהילות אחרות בהם אין לומדים בניטל, ינהגו כמנהג המקום וילמדו.

ל'בחדרי חרדים' נודע על מספר בחורים הנמנים על חסידות מסויימת עיינו במודעה (בזמן שקיעת החמה) וראו כי חתימת הרבי שלהם אינה מופיעה על אותו קול קורא, ולכן הסתפקו האם לקבל את הכתוב במודעה; להמשיך ללמוד או שמא מאחר והרבי שלהם לא חתם הרי שעליהם לחדול מללמוד מרגע זה ועד סיום סדר הלימודים בסדר הלילה.

בכדי להכריע בספק החליטו הבחורים כי לעת עתה לא ילמדו והתקשרו מהטלפון הציבורי למשב"ק של האדמו"ר, המשב"ק ענה כי הוא לא יודע לענות על השאלה וכי הוא ממליץ להם להתקשר למשפיע מסוים בחסידות.

לאחר זמן הצליחו הבחורים לתפוס את המשפיע בטלפון והמשפיע שמע את השאלה ואמר שאינו יודע לענות על כזו שאלה, והמליץ להם להתקשר לאחד מהחסידים ה'שוואנצים' של הרבי אלו שבטוח יודעים את דעתו.

לאחר שהצליחו לתפוס את אותו חסיד, ענה החסיד כי לא ידוע לו מה דעתו של הרבי במקרה כזה, וכי הוא ממליץ להם להתקשר לאחד מבני הרבי שמסתובב הרבה ליד הרבי ושמא הוא יידע לענות על שאלה קשה זו.

הבחורים ניסו זמן רב לתפוס את אותו בן של הרבי שמשום מה לא ענה לטלפונים. מפה לשם כעבור מספר שעות שהסתיימו סדרי הלימודים בישיבה התייאשו הבחורים וקלטו שהשאלה כבר אינה רלוונטית.

הסיפור הוא אמיתי, השמות המלאים של כל הנוגעים בדבר שמורים במערכת.

ליל ניטל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד