כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
משיב לביקורת

נתניהו: "פועלים אך ורק לפי השיקולים המבצעיים"

ראש הממשלה נתניהו התייחס בישיבת סיעת הליכוד למחלוקות עם ארה"ב, ואמר כי "יש לנו הסכמות ויש לפעמים אי-הסכמות, אבל אנחנו פועלים אך ורק לפי השיקולים המבצעיים שלנו". על הורדת הריבית: "הכלכלה שלנו יותר איתנה ממה שחושבים"

נתניהו: "פועלים אך ורק לפי השיקולים המבצעיים"
נתניהו בעזה עם חיילי מילואים צילום: אבי אוחיון /לע"מ

ראש הממשלה נתניהו התייחס היום בישיבת סיעת הליכוד להורדת הריבית ואמר כי הוא "מברך על הורדת הריבית, זאת בשורה חשובה. הכלכלה שלנו יותר איתנה ממה שחושבים".

בעניין ארה"ב אמר: "ש לנו הסכמות ויש לפעמים אי-הסכמות, אבל אנחנו פועלים אך ורק לפי השיקולים המבצעיים שלנו וזה קרה פעם אחר פעם אחר פעם במהלך המלחמה".

יחד עם זאת הוסיף כי "לא מאפשרים לעזתים לחזור לצפון הרצועה, אין החלטה אחרת. המשימה שלנו היא קודם כל להחזיר את התושבים שלנו לעוטף בביטחון... אין שינוי בהוראות הפתיחה באש. ההנחייה היא לתת גיבוי אש לכל תמרון".

יחד עם זאת, ב"ישראל היום" דווח כי השר אקוניס פנה לראש הממשלה נתניהו וחברי הסיעה ואמר כי צריך לגבש הסכמה רחבה כי עקרון שתי המדינות אינו קיים עוד.

"פרסומים ודיווחים בימים האחרונים מצביעים על מגמה מדאיגה. ישראל מאבדת את ההישגים שצברה במלחמה בגלל לחץ מארה"ב. התקפלות מול הלחץ האמריקאי לא מקדמת את מטרות המלחמה. לא את שחרור החטופים ולא את הכרעת חמאס. איזה אינטרס יש לחמאס ללכת לעסקה אם הם מבינים שבכל מקרה ישראל הולכת להפסקת לחימה? את תחילת המלחמה הובלת בנחישות ובעוצמה והתוצאות היו ברורות. צריך להמשיך בכך. המסר שמקבל מאתנו סינוואר כעת, על הסגת הכוחות, הוא מסר רע מאוד", אמר.

עוד הוסיף: "אנחנו צריכים לגבש עיקרונות יסוד בסיסיים שיש עליהם הסכמה רחבה מאוד ל'יום שאחרי'". 1. לא תוקם מדינה פלשתינית ועיקרון "שתי המדינות" לא קיים עוד. 2. ⁠הרש"פ לא חוזרת לרצועת עזה. 3. ⁠הקמת רצועת בטחון של 2-3 ק"מ ברצועת עזה, בתוחמת הצפונית, הדרומית והמזרחית".

חמאס בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל שחרור חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד