א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
על רקע החלטת בג"ץ

דובר צה"ל: סביר שאחת הסיבות לטבח היא תפיסת חמאס את הקרע בעם

דובר צה"ל הגרי אמר בהצהרה היומית כי "סביר להניח שהקרע בעם ומוכנות הצבא לתפיסת חמאס זה אחד הדברים שקשורים להחלטת חמאס לצאת למתקפת 7 באוקטובר"

דובר צה"ל: סביר שאחת הסיבות לטבח היא תפיסת חמאס את הקרע בעם
דובר צה"ל דניאל הגרי צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ברקע סערת החלטת בג"ץ לפסול את חוק עילת הסבירות, אמר דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי הערב בהצהרתו היומית ובמענה לשאלת ynet כי ניתן להעריך שאחת הסיבות שהובילו לטבח של חמאס היא הקרע בעם.

הגרי אמר: "הדברים האלה יתבררו בתחקיר המעמיק שאנחנו נעשה אבל התשובה היא שסביר להניח המאפיין של קרע, המוכנות של הצבא אולי לתפיסתו הוא אחד המאפיינים שקשורים לדבר הזה, אפשר להעריך את הדבר הזה. אני חושב שעכשיו בלחימה אנחנו ממוקדים בלחימה, אנחנו פוגשים צבא נחוש ומתפקד. המון דברים שעלו לפני כן באים לידי ביטוי בשדה הקרב".

עוד הוסיף: "האופן שבו אנחנו רואים את מערך המילואים כמערך אחד חיל אוויר, יבשה, ים, יחידות מיוחדות - כל הדברים שלפני כן עלו בשיח הציבורי הם כולם מתפקדים יחד, נחושים מול אויב משותף. אני חושב שבמובן הזה זה ראוי להערכה. אנשים מסכנים את חייהם וחלק גם לצערי נופלים בקרב וזה מבטא את העוצמה והאיתנות של החברה הישראלית מול אתגרים ותקופה היסטוריים וכך אנחנו פועלים".

הגרי אמר בהצהרתו בעניין הלחימה ברצועה: "כוחותינו ממשיכים להילחם בעיקר במרחב הדרומי. במהלך הלחימה בחאן יונס כוחותינו זיהו חשודים שהסתתרו בין נשים וילדים. לקחנו אותם לחקירה, שם הסתבר שהיו ביניהם מחבלים שלקחו חלק במתקפה ב-7 באוקטובר".

יחד עם זאת פנה לתושבים המפונים מהצפון ומהדרום: "לצד הקושי בעזיבת הבית, החוסן שלכם בחודשים האחרונים מעורר השתאות וראוי להערכה רבה. החששות שלכם מובנים. אנחנו נהיה קשובים לכל טענה, ונבנה את תהליך החזרה ליישובים יחד עם ההנהגה האזרחית. זו דרך ארוכה, מאתגרת וחובת ההוכחה היא עלינו".

"אנחנו פועלים בעזה, זה הדבר הכי חשוב. אנחנו פועלים חזק ונחוש נגד כל רקטה שמשוגרת וכל פעילות טרור. הדבר הכי משמעותי הוא שכמות הכוחות שנלחמת בעזה היא אדירה ויש לה משימה ברורה של פירוק חמאס, זה יקרה בשלבים. זה לוקח זמן", הוסיף.

 

חמאס מלחמת חרבות ברזל הרפורמה המשפטית בג"ץ עילת הסבירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד