א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
כל העדכונים

88 ימים למלחמת 'חרבות ברזל': תקיפות ליליות בעזה וגם בלבנון

בלבנון מדווחים כי צה"ל תקף כמה יעדים במהלך הלילה. במקביל גם בעזה לא עבר לילה שקט על התושבים בעקבות תקיפות אוויריות נרחבות במרכז ובדרום הרצועה | גם בג'נין לא היה שקט הלילה | בארה"ב מדווח כי ממשל ביידן הוא שדחף את צה"ל להתקדם לשלב הבא | כל העדכונים

88 ימים למלחמת 'חרבות ברזל': תקיפות ליליות בעזה וגם בלבנון
מלחמת חרבות ברזל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

היום ה-88 למלחמת חרבות ברזל: סוכנות הידיעות הפלסטינית 'שהאב' דיווחה הלילה על הפצצות ותקיפות אוויריות נרחבות בדיר אל-בלח ובמחנה הפליטים נוסייראת שבמרכז רצועת עזה, וכן במרחב העיר חאן יונס שבדרום הרצועה.

במקביל רשת 'אל-מיאדין' הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי "הפגזה ארטילרית" של ישראל פגעה בפאתי עיירת החוף א-נאקורה הסמוכה לראש הנקרה ובמרחב ואדי חמול. עוד דווח ב'ערוץ' כי מטוסים של חיל האוויר פעלו גם ביישוב מארון א-ראס שבדרום לבנון.

זירה נוספת בה צה"ל פעל הלילה, זהו אזור מחנה ג'נין. על פי דיווחי הפלסטינים, פעילות הכוחות לוותה בניתוק החשמל במחנה ובסביבתו, מה שהוביל ליציאת אנשים החוצה מבתיהם ועימותים בין כוחות צה"ל לתושבים הערביים.

כל העדכונים:

08:55 - בדרום העיר עזה כוחות מצוות קרב חטיבת ׳ראם׳ (179) זיהו שלושה מחבלים נכנסים למבנה המשמש למטרות טרור. מטוס קרב של חיל האוויר השמיד את המבנה וחיסל את המחבלים. לאחר התקיפה נראו פיצוצי משנה המעידים על אמצעי לחימה רבים שאוחסנו במתחם.

במרחב חאן יונס לוחמי צוות הקרב של חטיבת הצנחנים תקפו מספר תשתיות טרור שסיכנו את כוחותינו. הכוחות פשטו בהכוונה מודיעינית על דירות מבצעיות בהן אוחסנו אמצעי לחימה והוכוונו מהן פעולות טרור ואיתרו אמצעי לחימה רבים.

במרכז רצועת עזה במהלך סריקות של צוות הקרב החטיבתי 646 אותרה מעבדה המשמשת לייצור אמצעי לחימה, בורות שיגור ומשגרים של רקטות ארוכות טווח. המשגרים הושמדו על ידי כוחות הנדסה.

במרחב ג'באליה צוות הקרב החטיבתי 261 (בה"ד 1) חיסל עשרות מחבלים, ביניהם כאלו שניסו להניח מטענים, אחרים שהפעילו רחפנים ומחבלים חמושים שזוהו נוסעים לעבר כוחותינו.

במרחב אל בורייג' צוות הקרב של חטיבת גולני איתרו מספר משגרי רקטות שהוטמנו סמוך לבית ספר של אונר"א.

08:45 - קבינט המלחמה יכונס הערב ב-19:00 לדיון בסוגיית 'היום שאחרי'. הקבינט המורחב יכונס בשעה 21:00.

08:30 - במהלך היממה האחרונה כוחות זרוע הים והחטיבות המתמרנות זיהו מחבלים שמניחים מטענים בחופים ובמבנים הסמוכים לחופים ברצועת עזה במטרה לפגוע בכוחותינו. כוחות זרוע הים, בשיתוף פעולה עם חיל האוויר והכוחות הקרקעיים חיסלו מספר מחבלים והשמידו מטענים שהיוו איום על הכוחות.

08:10 - עד כה נעצרו מתחילת המלחמה מעל 2,550 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,300 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

07:30 - לוחמי צה"ל במילואים חיסלו ארבעה מחבלים חמושים שהתבצרו בבית במהלך מבצע בכפר עזון בפיקודה של חטיבת אפרים.

במהלך חילופי האש נפצע קצין צה"ל במילואים באורח בינוני, הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחתו עודכנה.

בנוסף, במהלך פעילות נוספת לאיתור אמצעי לחימה בעיר קלקיליה שבמרחב החטיבה, לוחמי מילואים ניטרלו בירי מחבל שירה באקדח לעברם, אין נפגעים לכוחותינו. בנוסף, החרימו הכוחות את האקדח ששימש את המחבל.

כמו כן, לוחמי צה״ל, שב״כ ומג״ב עצרו הלילה שבעה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים. המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון.

07:22 - צה"ל פעל הלילה בג'נין, יריחו וקלקיליה למעצר מבוקשים. במהלך הפעילות בג'נין אש נפתחה לעבר הכוחות שהשיבו באש. כך דווח ב'וואלה'.

07:11 - חמאס מברך על היוזמות המצריות והקטאריות לקידום העסקה עם ישראל לחילופי שבויים והפסקת אש. אולם, "הציג הערות כדי להבטיח הפסקה מוחלטת של המלחמה בעזה". כך אישר גורם בכיר בארגון הטרור לעיתון הסעודי 'א-שרק'.

07:00 - רשת NBC NEWS האמריקנית מדווחת כי צה"ל החל לשחרר כוחות מילואים הנלחמים בעזה כדי להתקדם לשלב הבא של מבצעים ממוקדים בצפון הרצועה וכי לדברי בכיר אמריקני מדובר במהלך שממשל ביידן דחף אליו.

מלחמת חרבות ברזל עזה לבנון עדכונים שוטפים חיזבאללה חמאס חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד