י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כל דבר שכתוב בתורה יתקיים

שעות קודם האסון: הרמז המפעים של הגר"מ מאזוז על הצונאמי

בדברים שנשא ראש הישיבה הגאון רבי מאיר מאזוז אתמול בבוקר לאחר תפילת שחרית, הביא רמז לאסון צונאמי מתוך הקריאה היומית בנביאים בחק לישראל. דברים שהתבררו כאקטואליים ביותר בהמשך היום כשהתקבלה הידיעה על גל הצונאמי ביפן • 'בחדרי חרדים' עם הדברים המלאים בוידאו

שעות קודם האסון: הרמז המפעים של הגר"מ מאזוז על הצונאמי
הגאון רבי מאיר מאזוז צילום: ש.פ.ה

רעידת האדמה ביפן גרמה לגל צונאמי. בתיעוד מדברים שנשא מרן ראש הישיבה הגר"מ מאזוז אתמול (שני) בבוקר, לאחר תפילת שחרית בנץ החמה בבית מדרשו בבני ברק, נשמע ראש הישיבה מדבר על הקריאה היומית בנביאים מתוך 'חק לישראל' ליום שני לפרשת שמות.

הגר"מ מאזוז הביא רמז מתוך הקריאה לאסון צונאמי, וציין בדבריו את אסון הצונאמי שאירע בתאילנד בשנת 2005, "בחק לישראל של היום יש דבר נפלא מאד" פתח הגר"מ מאזוז, ואמר "לפני כמה שנים ביום ב' לסדר שמות, כתוב פסוק על הצונאמי מה שיהיה בדיוק "וְהָיָה בַּיּוֹם הַהוּא, יַחְבֹּט ה' מִשִּׁבֹּלֶת הַנָּהָר עַד נַחַל מִצְרָיִם, וְאַתֶּם תְּלֻקְּטוּ לְאַחַד אֶחָד בְּנֵי יִשְׂרָאֵל". מה זה "ואתם תלקטו"? שבאותה העת של הצונאמי, היו שבעת אלפים יהודים מפוזרים במקום של הצונאמי בתאילנד, וחזרו כולם! נשארו כמה אחדים לקטו אותם, אחד מכאן, אחד מכאן ואחד מכאן, ממש "ואתם תלקטו לאחד אחד בני ישראל"".

ראש הישיבה סיים את דבריו: "שאדם ידע שדברי תורה נכתבו לזמנם ולדורות הבאים, כל דבר שכתוב בתורה יגיע זמנו ויתקיים".

דבריו של הגר"מ מאזוז בבוק שנשמעו כהיסטוריה ושייכים לנחלת העבר, התבררו מאוחר יותר בהמשך היום כאקטואליים ביותר. כאשר בשעות הבוקר המאוחרות נשמע בעולם על גל הצונאמי שפקד את יפן.

הרב מאזוז יפן רעידת אדמה חק לישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד