א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
ניתוק אקדמי

סערה: המרצה הורה לא לענוד את דיסקיות החטופים "להימנע מדיונים עם סטודנטים"

בבית הספר למדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב הודיעו למרצים להימנע מלהגיע לכיתות עם דיסקית חטופים או כיתוב ״ביחד ננצח״, כי זה עלול לגרום לשיח על המלחמה ולתגובות קשות

סערה: המרצה הורה לא לענוד את דיסקיות החטופים "להימנע מדיונים עם סטודנטים"
אוניברסיטת תל אביב צילום: ויקיפדיה

סערה מתחוללת ברשתות החברתיות מאז שעות הבוקר לאחר שנחשף כי פרופסור סיון טולדו, ראש בית הספר למדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב שלח מכתב לסגל המרצים לרגל פתיחת שנת הלימודים האקדמית בו הוא מורה לצוות המרצים שלא להגיע עם פרטי לבוש או דיסקיות של המטה לשחרור החטופים. "כדאי לנו, סגל ההוראה, להימנע מלהגיע לשיעורים ולתרגולים עם פריטי לבוש או סממנים עם משמעות אקטואלית למלחמה", כתב.

עוד הוסיף כי "חולצה עם כיתוב 'להחזיר אותם הביתה', או 'ביחד ננצח', הם סוג של היגד על המלחמה. המאמץ לספק סביבת למידה שממזערת הסחות דעת ומקלה על סטודנטים להתרכז בלימודים דורשת להתמקד בתכני הקורסים, כלומר במדעי המחשב, ולהימנע מדיונים עם סטודנטים על המלחמה".

מאוניברסיטת תל אביב נמסר: "פרופ' סיון טולדו הביע את דעתו האישית והמליץ לחברי הסגל שלו כיצד לנהוג, מתוך רצון לבודד את התלמידים מהסחות דעת ולהקל עליהם להתרכז בלימודים".

בהמשך פורסמה הודעת הבהרה מטעם פרופ' סיוון טולדו: "מאז ארועי ה-7 באוקטובר ליבי יוצא לחטופים, לחיילי צה"ל שנלחמים בגבורה למען המדינה, למי שנפגעו ופונו, ולמשפחות. פעלתי כמיטב יכולתי מאז במסגרת תפקידי לסייע, להקל, ולתמוך בהם.

המלחמה והטראומה של ה-7 באוקטובר מקשים להתרכז בהוראה ובלימודים. מכתבי לסגל ההוראה היה מיועד ליצור סביבה שמאפשרת ריכוז בלימודים, תוך שימוש בכלים שאני סבור שאינם מזיקים לאיש, ודאי שלא לחטופים. אם המכתב לא הובן כהלכה והכאיב למישהו ממשפחות החטופים, אני מצטער על כך מאוד. אני מצטרף לקריאת המשפחות להחזיר את החטופים, ואני שותף לחרדה לגורלם".

לאחרונה התחוללה סערה לאחר שנחשף כי מכללת אורנים פרסמה מסמך עם "כללים לשיח מוגן" ובו נטען בין היתר שיש "להכיל עמדות שאינן מקובלות עלינו". נכתב כי "יש להכיל עמדות שאינן מקובלת עלינו גם במקרים בהם אלו עשויות להרגיז או לקומם וכמובן שניתן להציג מול עמדות אחרות. ביטויים כדוגמה לשיח לגיטימי: 'אני נגד הרג של כל אזרחית ואזרח'; 'אני נגד הרג של ילדות וילדים'; תפילות; תמונה של מסגד אל-אקצא; פרסומים על הרג ילדות וילדים בעזה; תמונה של ארץ ישראל הכוללת שטחים שמעבר לקו הירוק; 'פעולות החמאס הן תוצאה של ההתנתקות'; 'פעולות החמאס הן תוצאה של מדיניות הכיבוש והמצור על עזה'; 'לחמאס לא אכפת מחיי אדם'; 'לצה"ל לא אכפת מחיי אדם'; 'קריאות לעצירת המלחמה'; האשמת אחד הצדדים בביצוע פשעי מלחמה".

תל אביב חטופים הפגנת מחאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד