י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
למרות שיצא לפנסיה המשיך לבוא לבית הדין

בבתי הדין זכרו את הדיין שנרצח בכניסה לירושלים

עצרת זכרון והספד על הדיין הגאון החסיד רבי אלימלך וסרמן הי"ד שנרצח בפיגוע בכניסה לירושלים נערכה במלאת השלושים בבית הדין הרבני האזורי בירושלים שם עמדו על דמותו המיוחדת בעת כהונתו כדיין

בבתי הדין זכרו את הדיין שנרצח בכניסה לירושלים
הספד על הרב וסרמן בבית הדין צילום: באדיבות המצלם

דייני ישראל התכנסו השבוע בבית הדין הרבני האזורי בירושלים לעצרת זכרון במלאת השלושים להירצחו של הדיין הגאון החסיד רבי אלימלך וסרמן הי"ד מחשובי חסידי בעלזא שנרצח לפני חודש בפיגוע בכניסה לירושלים.

נשיא בית הדין הרבני הגדול הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו פתח באמירת פרק תהילים יחד עם הרבנים והדיינים להצלחת המלחמה, להחלמת הפצועים ולהשבת אחינו החטופים הנתונים בצרה ובשביה.

מנהל בתי הדין הרבניים הרב אלי בן דהן פתח ואמר: "הרב וסרמן היה נכנס לבית הדין ואומר שלום לכל אחד. כאשר הוא היה יוצא מבית הדין הוא היה שואל 'מה עוד ניתן לעשות' ו'כיצד עוד אפשר לסייע'. הוא היה פונה לבאי בתי הדין ובודק האם כל אחד קיבל את מבוקשו".

נשיא בית הדין הרבני הגדול הגאון רבי דוד לאו אמר בדבריו: "הרב וסרמן אהב כל אחד מישראל. אני זוכר אותו כאברך צעיר במכון 'אריאל' בבית וגן עם התמדה, חיוך ולב טוב. הייתה לו אכפתיות לכל אות שבתורה, לכל אדם מישראל, דקדק בהלכה ואהב את ארץ הקודש ואת מלאכת הדיינות ובדרכו לבית הדין נרצח".

יו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ ישראל אייכלר לשעבר חבר הוועדה למינוי דיינים נשא דברי הספד וסיפר על אישיותו של רבי אלימלך וקרא עליו את תפילת רבי אלימלך מליז'ענסק: "שנראה כל אחד מעלת חברינו ולא חסרונם". הוא הזכיר את היותו צאצא של רבי אלימלך מיאברוב שנקרא ע"ש רבי אלימלך מליז'ענסק. כן סיפר על חותנו של רבי אלימלך הי"ד, איש החסד רבי אשר פריינד זצ"ל, אשר רבי אלימלך שאב ממנו מלא חופניים של סיוע וחסד לזולת בהארת פנים מופלאה.

ח"כ אייכלר סיפר כי "למרות שכבר יצא לפנסיה המשיך לנסוע באוטובוס לאשדוד יום יום לעזור לאנשים במצוקה. זה היה המוטיב שלו כל החיים. בדרך לעבודת הקודש, הוא נפל חלל בפיגוע רצחני בשערי ירושלים, ה' ינקום דמו בתוך שאר חלל בת עמי".

כמו כן דיברו הדיינים הגאון רבי השה אמסלם אב"ד אשדוד שאמר כי "הרב היה מעריץ של חמיו רבי אשר. הוא היה יוצא מהאולם הדיונים ומתעניין באנשים. שואל בפשטות 'מטפלים בכם'?. מאז פרוץ המלחמה דיבר על מעלתם של אלו שנרצחו תחת כיסא הכבוד. יו"ר נציגות הדיינים אב בית הדין הרבני באשקלון המשרת כיום במילואים בדרגת סא"ל השתחרר במיוחד כדי להגיע לעצרת ונשא דברים לזכרו של המנוח.

ישראל אייכלר הרב דוד לאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד