כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
לחימה בתוך המנהרה

תיעוד: הקרב על 'המוצב המזרחי' של חמאס

לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 בשיתוף יחידת שלדג ויחידת יהל"ם השתלטו על מעוז המודיעין והשליטה של ארגון הטרור חמאס בעיר עזה | 'המוצב המזרחי' מהווה מרכז אסטרטגי של חמאס בעיר עזה, בו חדרי מבצעים לניהול הלחימה בכל הרצועה

כוחות צה"ל בעזה
כוחות צה"ל בעזה צילום: דו"צ

לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 הפועלים תחת אוגדה 162 ביצעו פשיטה ממוקדת על הבניין המרכזי של 'המוצב המזרחי' בעיר עזה. 'המוצב המזרחי' מהווה מרכז אסטרטגי של ארגון הטרור חמאס בעיר עזה, בו חדרי מבצעים לניהול הלחימה בכלל רצועת עזה. מעוז הטרור כולל 37 מבנים ממוקם בלב אוכלוסייה אזרחית, בסביבת בנייני מגורים, בתי ספר ובתי חולים.

כמו כן, חשפו הלוחמים בונקר שליטה תת קרקעי של ארגון הטרור חמאס, ממנו מפקדי הארגון ניהלו את הלחימה ברצועת עזה. המתחם התת קרקעי נמצא בעומק של כ-20 מטרים וכולל בתוכו חדר מבצעים גדול ומרחבי שהייה לטווח ארוך ששייכים למפקדי הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס. בנוסף, במהלך סריקות שהתבצעו במרחב נמצאו אמצעי לחימה ואמצעי מדיה רבים.

במרחב המוצב, לוחמי גדוד שקד מצוות הקרב של חטיבה 401 איתרו חמישה פירים מרכזיים בעומק עשרות מטרים אשר מחוברים אחד לשני ויוצרים תוואי מנהרות נרחב המאפשר כניסה לבור השליטה והמרחב התת קרקעי.

באחד מהפירים נכנסו לוחמי יחידת שלדג למנהרה וניהלו לחימה אל מול האויב בתת קרקע. בתום הלחימה כלל המחבלים חוסלו. גדוד ההנדסה 601 ויחידת יהל"ם השמידו את תוואי המנהרות כולו.

במהלך פעילות של צוות הקרב של גדוד 52 במרחב 'המוצב המזרחי', השייך לארגון הטרור חמאס, זיהו הלוחמים בניין אויב ופשטו על המבנה. במהלך הפשיטה, התקיימו חילופי אש קשים מהקומות העליונות במבנה, הלוחמים חתרו למגע תוך כדי פינוי פצועים והשיבו בירי לעבר המחבלים.

בהמשך, ההיתקלות התרחבה למבנים נוספים במרחב המוצב. לוחמי הגדוד וכוחות מיחידת שלדג חיסלו את חוליית המחבלים בהיתקלות זו. בפעילות זו נפלו סרן ירון אליעזר ציטיז ז"ל, סמ"ר אפרים יכמן ז"ל וסמ"ר איתי בוטון ז"ל.

 

מלחמת חרבות ברזל חמאס צה"ל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד