כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מכון יעד

הארגון החרדי היחיד: משרד הבריאות הכיר בקרן קמ"ח להתמחות בפסיכולוגיה תעסוקתית

שינויים בשוק התעסוקה בתקופת הקורונה והמלחמה הביאו לעליה בפניות לפסיכולוגים תעסוקתיים ● לראשונה: משרד הבריאות הכיר במכון יעד מיסודו של קרן קמ"ח כמוסד להתמחות בפסיכולוגיה תעסוקתית

הארגון החרדי היחיד: משרד הבריאות הכיר בקרן קמ"ח להתמחות בפסיכולוגיה תעסוקתית
פסיכולוג תעסוקתי צילום: יח"צ

בשורה של מומחים: בימים האחרונים הכיר משרד הבריאות בקרן קמ"ח באמצעות השלוחה המקצועית שלה - מכון יעד, כמוסד מוכר להתמחות בפסיכולוגיה תעסוקתית. ההכרה תאפשר לבוגרי תואר שני בפסיכולוגיה לבצע את ההתמחות שלהם במסגרת מכון יעד - מכון ההכוון התעסוקתי של קרן קמ"ח. תהליך ההתמחות וההדרכה לצוות הפסיכולוגים והפסיכולוגיות יבוצע ע"י מיכל פלג פסיכולוגית תעסוקתית וארגונית, בעלת ניסיון בתחום של למעלה מ-40 שנה.

שלב ההתמחות בלימודי הפסיכולוגיה, הוא החלק של העבודה המעשית שנפרסת על פי רוב על פני ארבע שנים אותם נדרש לעבור כל בוגר תואר שני בפסיכולוגיה כדי להופיע בפנקס הפסיכולוגים כפסיכולוג מומחה בתחומו. פסיכולוג בעל התמחות בפסיכולוגיה תעסוקתית, עוסק באבחון, מיון, ייעוץ וטיפול תעסוקתי, על מנת ליצור התאמה מיטבית בין האדם לעבודה המתאימה ולסביבה התעסוקתית שלו.

מכון יעד שהוקם בשנת 2008, מעניק לפונים מהציבור החרדי סל כלים מלא של שירותי אבחון, ייעוץ וטיפול תעסוקתי שמאפשר להם לקבל החלטה מושכלת ונכונה בדרכם לרכוש מקצוע מתאים ולפרנס את משפחתם. יעד נחשב למכון לייעוץ תעסוקתי המוביל ובעל הניסיון הרב ביותר בציבור החרדי. מעל 18,500 גברים ונשים מהמגזר החרדי נעזרו בצוות המקצועי של המכון, עד היום.

המכון מעניק את שירותיו לפונים פרטיים וכן עובד במסגרת שיתופי פעולה עם מרכזי הכוון, מכללות וגופים נוספים הפועלים בעולמות התעסוקה למגזר החרדי ברחבי הארץ.

הביקוש הגובר הוביל לכך שבחודשים האחרונים הרחיב המכון את שורותיו וכיום מונה הצוות המקצועי 12 יועצים/ות ופסיכולוגים/ות מהמגזר החרדי. בימים אלו נערך המכון לקלוט עוד מספר יועצות תעסוקתיות, תחת שרביטה של המנהלת המקצועית, ד"ר שרה הלר.

"זוהי בשורה גדולה לציבור החרדי שחפץ בקבלת שירות מקצועי ורציני, בתחום כל כך חשוב", אומר אבי גרינבאום, פסיכולוג תעסוקתי במכון יעד ומראשוני הפסיכולוגים התעסוקתיים החרדיים בישראל. "ההחלטה על כיוון ללימודים ותעסוקה טומנת בחובה השלכות לחיים שלמים ולכל בני המשפחה בהיבטים רבים, אין סיבה שהציבור החרדי לא יקבל בתחום זה את הטוב והמקצועי ביותר גם בתחום זה".

לדברי מנכ"ל קרן קמ"ח מוטי פלדשטיין: "ההכרה של משרד הבריאות במכון, מעידה על הסטנדרטים הגבוהים והמקצועיים של יעד, זאת בדומה לשאר הפרוייקטים של קרן קמ"ח. זאת זכות עבורנו לאפשר לאנשי מקצוע חרדים מתחום הפסיכולוגיה לתרום מהידע והמקצועות שלהם לטובת הקהילה, ולסייע לפונים נוספים להשתלב בשוק העבודה בצורה מקצועית ואיכותית".

קרן קמח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד