כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מרווח גחון גבוה

ג'יפ חשמלי ראשון מגיע לישראל

האוונג'ר הוא הראשון מבין מספר רכבים חשמליים של ג'יפ שיגיעו לישראל בעתיד. יכולת השטח כוללת מערכת בקרת ירידה במדרון, מרווח גחון גבוה של 200 מילימטרים שמאפשר לו לחלוף ללא דאגה על שיבושים

ג'יפ חשמלי ראשון מגיע לישראל
ג'יפ אוונג'ר החשמלי. החל ב-189,900 שקל צילום: JEEP

סמלת, יבואנית ג'יפ משיקה את הדגם החשמלי הראשון של יצרנית רכבי השטח: האוונג'ר (כלומר בתרגום מאנגלית – "הנוקם"). האוונג'ר הוא הראשון מבין מספר רכבים חשמליים של ג'יפ שיגיעו לישראל בעתיד. לדברי שי פלדמן, מנכ"ל סמלת: "האוונג'ר מסמן את תחילתו של עידן החשמל של מותג Jeep, עידן שיביא עימו עוד שלושה רכבים חשמליים שהראשון שבהם הוא האוונג'ר והיתר שיושקו עד שנת 2025. עד סוף שנת 2030, Jeep תמכור באירופה רכבים חשמליים בלבד".

לפי היבואנית, עיקר תשומת הלב בתהליך התכנון של האוונג'ר ניתנה לעובדה שבראש ובראשונה מדובר ברכב של חברת ג'יפ, כלומר הוא קומפקטי, מיועד לנסיעה בעיר ובשטח וגם יכול לאכלס חמישה אנשים וציוד לכל מיני משימות. יכולת השטח כוללת מערכת בקרת ירידה במדרון, מרווח גחון גבוה של 200 מילימטרים שמאפשר לו לחלוף ללא דאגה על שיבושים ומערכות נוספות.

ג'יפ אוונג'ר החשמלי. החל ב-189,900 שקל. קרדיט JEEP

לפי היבואנית, טווח הנסיעה החשמלי של האוונג'ר שמצויד במנוע חשמלי המפיק 156 כוחות סוס ו-26.5 קג"מ הוא עד 400 קילומטרים של נסיעה משולבת ועד 500 קילומטרים בנסיעה עירונית- וניתן גם לטעון אותו בעמדות טעינה מהירות שמבטיחות שהרכב יוכל לקבל "בוסט" של 30 קילומטרים נסיעה בשלוש דקות טעינה בלבד. בנוסף מדגישה היבואנית שבעמדת טעינה מהירה מתאימה ניתן גם למלא את הסוללה מ-20% ל-80% תוך 24 דקות בלבד. קיבולת הסוללה היא 54 קילוואט/שעה וניתן להטעין את הרכב בטעינה מהירה בהספק של עד 100 קילוואט. בטעינה הרגילה, כלומר הביתית, ניתן להטעין את האוונג'ר לחלוטין תוך פחות משש שעות.

לצד אלה, האוונג'ר שם גם דגש על הבטיחות: רשימת אביזרי הבטיחות כוללת התראה על רכב בשטח מת, בלימה אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, מצלמה אחורית ומערכות בטיחות נוספות. מעבר לאלה הג'יפ מצויד במסך מגע בגודל 10.25 אינץ' ברמות הגימור הבכירות ובמערכת מולטימדיה הכוללת קישוריות אנרואיד ואפל.

עוד מודיעה היבואנית שהאוונג'ר משווק בישראל בשלוש רמות גימור: "לונגיטיוד" שמצוידת בין היתר בחישוקי 16 אינץ', פנסי לד קדמים וחיישני חניה אחוריים, מערכת מצבי שטח ובלימה אוטונומית. מחיר גרסה זו הוא 189,900 שקל. בגרסת הביניים "אלטיטיוד" יש גם תא מטען חשמלי ללא מגע, פנסים אחוריים וערפל בטכנולוגיית לד, חיישנים היקפים, חישוקי 18" ועוד תוספות – ומחיר גרסה זו הוא 209,900 שקל. והגרסה הבכירה שנקראת "סאמיט" מוסיפה לוח מחוונים צהוב, מושבים מחוממים, מטען טלפון אלחוטי ותוספות אחרות – ומחירה הוא 219,900 שקל.

 

רכב חשמלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד