א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
הלחץ פעל

סערת השימוע בקונגרס: גם נשיאת הרווארד מתפטרת

ההתפטרות באה ככל הנראה לאחר ההאשמות שהוטחו בה על העתקות בעבודת הדוקטורט | לפני חודש התקיים שימוע בקונגרס במהלכו הנשיאה טענה כי קריאות לרצח יהודים עומדות במבחן חופש הביטוי

סערת השימוע בקונגרס: גם נשיאת הרווארד מתפטרת
הקונגרס האמריקני צילום: דוברות נשיא אוקראינה

דיווחים אמריקאיים מצביעים על כך שד"ר קלודין גיי, נשיאת אוניברסיטת היוקרה הרווארד, מתפטרת מתפקידה. מספר ימים לאחר ההופעה המבישה בקונגרס הנשיאה התנצלה ואמרה כי הבינה ש"למילים יש משמעות" וכי מבחינתה "אין מקום לאלימות נגד יהודים". מאז היא התמודדה עם אישומים ברשתות החברתיות על פסקאות שלמות שהיא העתיקה ללא ציון הקרדיט הראוי במהלך הכנת עבודת הדוקטורט שלה. הלחץ גרם לכך שהיא מתפטרת מהכהונה היוקרתית של נשיאת אוניברסיטת הורווארד. 

נזכיר כי ימים ספורים לאחר השימוע נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה, אליזבת מגיל, התפטרה לאור התגובה נגד עדותה בדיון בקונגרס על האנטישמיות הגואה בקמפוסים באוניברסיטאות.

בדיון עצמו חברת הקונגרס אליס סטפניק תשאלה ישירות את נשיאות שלש האונברסיטאות האורווארד פנסילבניה וMIT, לגבי עמדתן על הצהרות הדוגלות ברצח עם של העם היהודי. למרות פניות חוזרות ונשנות, הן לא אמרו שקריאה לרצח עם של יהודים מפרה את כללי ההתנהגות האתית של האוניברסיטאות.

לאחרונה דווח כי המיליארדר היהודי לן בלווטניק מצטרף לרשימת התורמים של הרווארד שסגרו את פנקס הצ'קים שלהם בפני האוניברסיטה. בלווטניק, שלפי הערכת פורבס שווה 32 מיליארד דולר, מעכב תרומות להרווארד עד שהאוניברסיטה תטפל באנטישמיות בקמפוס, אמר המקור.

אנטישמיות ארצות הברית אנטישמיות ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד