ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
עדכונים שוטפים

143 מחוסלים לחיזבאללה; מעל 200 הרוגים באיראן

מתח בשמי ישראל לקראת תגובה אפשרית חריגה מצד חמאס וחיזבאללה לחיסולו של עארורי | הבית הלבן מודיע על שיחה בין נתניהו לביידן ביממה האחרונה | כל העדכונים

143 מחוסלים לחיזבאללה; מעל 200 הרוגים באיראן
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

ישראל נמצאת ביום ה-89 ללחימה: הבוקר התיר דובר צה"ל לפרסום את דבר נפילתו בקרבות בצפון רצועת עזה של רס"ל מירון משה גרש הי"ד, בן 21, מפתח תקווה, לוחם ביחידת יהל"ם, חיל ההנדסה הקרבית, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. 508 חללי צה"ל מאז ה-7 באוקטובר, 175 מאז הכניסה הקרקעית. 

באיראן עדיין מנסים להבין מי אחראי לארבעת הפיצוצים בבית העלמין כרמאן בו קבור קאסם סולימאני, שהובילו למותם של יותר מ-200 איש שהגיעו לחלוק לו כבוד ביום האזכרה שלו.

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה מאיים בנאום שנשא להגיב לחיסולו של סאלח אל עארורי בבירת לבנון - ביירות.

כל העדכונים:

23:48 - בהמשך לתקיפה הישראלית בא-נאקורה בלבנון, למעשה מדובר במפקדה של חיזבאללה ולא במבנה מגורים תמים. על פי ההערכות, שלושה פעילים חוסלו שם.

23:41 - כוחות צה"ל תקפו לפני זמן קצר חוליית מחבלים שפעלה במרחב הכפר יארון. בנוסף, צה"ל תקף אמצעי תצפית ותשתית צבאית בה שהו פעילים של ארגון הטרור חיזבאללה. כמו כן, זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון ונפלו בשטחים פתוחים במרחב גורן.

23:13 - תושבי מודיעין מדווחים בשעה האחרונה על בומים ברחבי העיר. לאחר בירור, מדובר באימונים של צה"ל.

22:56 - בכירי חמאס לא יגיעו להלוויתו של סאלח אל-עארורי מחר מחשש שיחוסלו. וארגון הטרור רומז: הנקמה תתבצע בחו"ל. גורם בחמאס לכאן חדשות: בגלל החיסול – אין מה לדבר על משא ומתן לעסקת חטופים

22:27 - הוול סטריט ג'ורנל מדווח כי ישראל עדכנה את ארה"ב שאין לה קשר לפיצוצים היום באיראן.

22:25 - התקיפה בדרום לבנון כוונה לפעילים של חיזבאללה ששהו במבנה בא-נאקורה.

22:11 - רועי קייס 'כאן' מדווח על תקיפה ישראלית לעבר מבנה מגורים בא-נאקורה בדרום לבנון. דיווחים על נפגעים.

21:27 - חיזבאללה הודיע על מחבל נוסף שחוסל. ה-143 שחוסל מתחילת המלחמה.

21:20 - הבית הלבן: הנשיא ביידן ונתניהו שוחחו אתמול.

21:13 - שר החוץ הלבנוני, עבדאללה בו חביב, אומר כי הוא מקווה שלא תהיה תגובה מצד חיזבאללה על חיסול אל-עארורי. "מלחמה אזורית היא דבר רע בעבור כולם".

21:00 - דובר צה"ל בהצהרתו היומית: "לוקח לעולם זמן להכיר בפעולות שעשינו בעזה ובאלו החריגות של חמאס - שניצל באופן ציני את בתי החולים ברצועה לטרור. ארגוני מודיעין בעולם, בדגש בארצות הברית, תומכים בממצאים שאותרו בבית החולים שיפא', ואנחנו נמשיך לחשוף את תשתיות הטרור של חמאס בכל עזה באופן מקצועי, מבלי לפגוע בתשתיות החיוניות בבית החולים".

20:00 - הרמטכ"ל בגבול הצפון: "אנחנו במוכנות חזקה מאוד בצפון, מתמקדים בלחימה בחמאס". לדיווח והתיעוד המלא

19:26 - מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מספר מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב לבונה בשטח לבנון, ביניהן תשתיות טרור ומבנה צבאי. בנוסף, טנק של צה"ל תקף חוליית מחבלים שזוהתה בשטח לבנון.

כמו כן, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל בשעות האחרונות, אין נפגעים. כוחות צה"ל תוקפים בארטילריה את מרחבי מקורות הירי.

18:57 - במהלך היממה החולפת פונו לסורוקה ב-2 מסוקים ובפינוי רכוב 9 נפגעים, 2 מתוכם במצב קשה. נכון לעכשיו מאושפזים בבית החולים במחלקות השונות 39 פצועים, 16 מהם במצב קשה.

18:50 - נסראללה: "מותם של לוחמי ההתנגדות יביאו רק תוצאות חיוביות, לוחמינו נלחמים בגבול בניגוד למה שטוענים בישראל".

18:20 - צה"ל: החטוף סהר ברוך הי"ד נהרג במהלך ניסיון החילוץ שלו ב-7.12.

18:00 - סגן נשיא איראן על הפיצוצים סמוך לקברו של סולימאני: "דם טהור של חפים מפשע נשפך בגלל משת"פים של הישות הציונית ותומכיה".

17:50 - שר הביטחון גלנט ללוחמי ההגנה האווירית בסוללת כיפת ברזל: "עלינו להיות מוכנים שיאתגרו אותנו, אתם המאפשרים את שגרת החיים גם בימים מתוחים".

17:35 - גורם מדיני: "העובדה שקטר לא הודיעה אחרי חיסול אל עארורי על השהיית המו"מ לעסקת חטופים - מהווה מסר אופטימי".

17:30 - אזעקות נשמעו בגליל המערבי.

17:05 - גורם בחמאס לעיתון אל-ערבי אל-ג'דיד: "לא ניתן לדבר על משא ומתן והפסקת אש, בגלל חיסול סאלח אל-אערורי. המתווכים עצמם חשים מבוכה כתוצאה מהחיסול".

16:30 - צבע אדום בגליל המערבי.

16:15 - אברהים עזיזי, חבר הוועדה לביטחון לאומי ומדיניות חוץ של הפרלמנט האיראני, הזהיר כי "נקמה קשה מחכה למבצעי הפיצוץ ליד מקום קבורתו של קאסם סולימאני" אך לא ציין מי המבצעים. סוכנות הידיעות תסנים דיווחה, כי גופותיהם של חלק מקורבנות הפיגועים התפוררו מעוצמת הפיצוץ.

16:05 - דיווח באיראן: מעל מאה הרוגים במתקפה סמוך לקברו של קאסם סולימאני.

15:15 - סוכנות הידיעות תסנים מדווחת על כ-80 הרוגים ו-170 פצועים בפיצוצים בכרמאן.

15:10 - מסע ההלוויה של המחוסל סאלח אל-עארורי מחר ב-15:00 ממסגד האימאם עלי בביירות. הוא יובא לקבורה במחנה הפליטים שתילה במערב ביירות.

14:45 - סוכנות הידיעות תסנים מדווחת, כי שני מטעני חבלה הונחו בתיקים באזור בית העלמין בכרמאן. לפי הדיווח, שני מטעני חבלה פוצצו בשלט רחוק (בהפרש של 10 דקות ביניהם).

14:35 - סוכנות הידיעות האיראנית: יותר מ-50 איש נהרגו בפיצוצים סמוך לקבר סולימאני.

14:30 - ‏הדובר הצבאי של המורדים החות'ים הודיע כי החות'ים פגעו בספינה שהייתה בדרכה לישראל. לפי ההודעה הספינה סירבה להיענות לקריאות ובמסגרת הפעולה למניעת מעבר של ספינות שיוצאות או מגיעות מישראל היא הותקפה.

14:02 - באיראן טוענים: פיצוץ נוסף אירע סמוך לקבר סולימאני, לפי דיווחים מקומיים יש במקום כ-30 נפגעים.

13:40 - ביום השנה למותו | דיווחים באיראן: פיצוץ בבית העלמין שבו קבור קאסם סולימאני.

13:30 - גורם בכיר בחיזבאללה לעיתון אל-ערבי אל-ג'דיד: חיזבאללה יגיב על החיסול של אל-עארורי. אבל התגובה תהיה מחושבת כי הארגון אינו מעוניין שישראל תשיג את מה שהיא רוצה.

12:55 - ראש המוסד על רקע החיסול בלבנון: "כל מי שהיה שותף לטבח - דמו בראשו"

12:20 - ‏משרד הבריאות המנוהל על ידי חמאס: 128 הרוגים ו-261 פצועים ביממה האחרונה. מתחילת המלחמה 22,313 הרוגים ו-57,296 פצועים פלסטינים

12:00 - החיסול בלבנון עשוי להפסיק את השיחות עם חמאס לפחות זמנית, כך אמר גורם אמריקאי בכיר ל'ניו יורק טיימס'. "סינואר מרגיש שהחבל מתהדק סביבו, ואני לא יודע אם הוא יהיה מוכן להמשיך במשא ומתן".

11:10 - צה"ל הודיע על מבצע נרחב לסיכול טרור במחנה הפליטים נור א-שמס מזרחית לטולכרם: עשרות חשודים עוכבו לחקירה, כלי טיס תקף מחבלים שהשליכו מטענים לעבר הכוחות וסיכנו אותם

10:56 - הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס מחר ב20:30

10:00 - שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בתגובה לארה"ב: "יותר מ-70 אחוזים מהציבור הישראלי תומכים בפתרון הומניטרי של עידוד הגירה מרצון של ערביי עזה וקליטתם במדינות אחרות. נדרשים לחשיבה מחודשת ומשותפת עם ידידינו בקהילה הבינלאומית".

09:39 - אזעקה בעוטף

09:05 - מקורות אמריקאים: לפחות 118 התקפות של המיליציות הפרו איראניות על בסיסים אמריקאים בסוריה ועיראק מאז ה 17.10 , מתוכן 5 אתמול, לקראת יום השנה הרביעי לחיסולם של קאסם סולימאני ואבו מהדי אלמהנדס (אבו עלי).

08:05 - שירותי הביטחון בארגנטינה עצרו הלילה 3 חשודים ממוצא סורי ולבנוני ש"הגיעו בטיסות שונות ותכננו לבצע פעולת טרור בעיר בואנוס איירס. הם המתינו לחבילה חשודה שנשלחה אליהם מתימן". לשון הודעת המשטרה.

08:00 - אנטישמי תומך טרור: הסנאטור היהודי ברני סנדרס קרא לקונגרס האמריקני לדחות הצעה למימון שכוללת סיוע צבאי לישראל בסך 10.1 מיליארד דולרים.

07:25 - גורם בכיר בממשל האמריקני אמר לרשת NBC NEWS האמריקנית כי הממשל האמריקני הוריד את מספר האמריקנים החטופים בידי חמאס משמונה לשישה, לאחר שצה"ל אישר את מותם של גד וג'ודי חגי הי"ד, שני ישראליים בעלי אזרחות אמריקנית. עם זאת לא ידוע אם הם עדיין בחיים.

07:17 - בכיר אמריקני אומר ל'ניו יורק טיימס': החיסול של אל-עארורי הוא ככל הנראה הראשונה מבין סדרת תקיפות חשאיות של ישראל שצפויות נגד אנשי חמאס בתגובה על הטבח ב-7 באוקטובר.

07:08 - נשיא צרפת עמנואל מקרון שוחח הלילה עם השר בני גנץ אחרי חיסול עארורי, וקרא "להימנע מהסלמה במיוחד בלבנון", כך נמסר מארמון האליזה.

07:00 - חבר הכנסת עופר כסיף מרשימת חד"ש, הגיב לחיסולו של עארורי בחשבון ה-X שלו וכתב: "ממשלת המטורפים גוררת אותנו למלחמה אזורית כוללת שתעלה לנו בדמים רבים. ואת החטופים היא מקריבה ללא היסוס. ממשלת זוועות שתיזכר לדראון עולם."

 

סאלח אל-עארורי מלחמת חרבות ברזל עדכונים שוטפים עזה חייל נהרג חמאס חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד