א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
טענות לאנטישמיות

נוסעים חרדים החליפו מושבים והורדו מהמטוס

נוסעים חרדים מאשימים את חברת 'ג'ט בלו' באנטישמיות לאחר שנוסעים חרדים הורדו מהמטוס. צוות הטיסה התלונן שהנוסעים שהחליפו מושבים גורמים להם לאי נוחות ומפריעים למשקל של המטוס

נוסעים חרדים החליפו מושבים והורדו מהמטוס
אילוסטרציה צילום: pexels

שלושה נוסעים חרדים הורדו מטיסה בתחילת השבוע מקליפורניה לניו יורק לאחר שהחליפו מושבים. "צוות הטיסה שלי אומר לי שהם לא רוצים אתכם במטוס", אמר הטייס לנוסעים. "אני צריך לעמוד לצידם". אחד הנוסעים מחה על ההחלטה וכינה אותה "אנטישמיות".

האירוע החל כאשר קשיש יהודי שהיה על הטיסה מפאלם ספרינגס בקליפורניה לנמל התעופה קנדי התיישב במושב ריק. דיילת שאלה אותו אם זה המושב שלו, וכשהוא אמר שלא, היא אמרה לו שהוא לא יכול לשבת שם. הוא תפס מקום אחר שלדעתו פנוי והדיילת אמרה לו שהוא לא יכול לשבת גם שם. כך דיווח אתר 'פורוורד'.

אחת משתי נשים חרדיות שישבו במקום אחר במטוס התערבה והסבירה שהוא לא יכול לשבת ביסא שיועד לו בגלל "עניין דתי", כנראה בגלל שהוא הושב ליד אישה.

נוסע אחר, רון פסארו, הציע ליהודי הקשיש את מושבו. "אתה גיבור בשבילי," אמרה האישה החרדית לפסארו. לאחר מכן הקשיש החליף שוב מקום עם אחת משתי הנשים, לא ברור מדוע הם ביצעו את ההחלפה הנוספת.

פסארו אמר לאתר פורוורד שהוא חשב שהישיבה הוסדרה, כשלפתע הופיעו הקפטן ואיש ביטחון, ואמרו לנוסעים החרדים שהם צריכים לרדת מהמטוס. הקפטן אמר שהצוות הודיע ​​לו שהם "לא מרגישים בנוח איתם בטיסה".

פקיד הביטחון אמר: "הקברניט והצוות קיבלו את ההחלטה. אתם יורדים מהמטוס הזה" הוא הוסיף כי "החלפת מושבים היא הפרה בכל הנוגע לחוסר איזון משקל. אתם צריכים לשבת במקומות שהוקצו לכם".

האישה החרדית הגנה על הקשיש ואמרה, "הוא ירה? האם הוא עשה משהו, האם הוא נגע במישהו? הוא לא עשה כלום. זה רק למטרות דתיות. אנחנו נראים מסוכנים?" היא הוסיפה שיש לה עבודה, ילדים ונכדים מחכים שתחזור הביתה, ואז הצהירה, "זו אנטישמיות".

רייצ'ל סקלאר, שהייתה גם היא בטיסה פרסמה על התקרית בפלטפורמת המדיה החברתית X ואמרה: "הם אמרו שברור שזו אנטישמיות, ואני אמרתי, 'זה בטוח, כל העניין היה ממש מרגיז. זה נראה מאוד מיותר ודי מבלבל". 

היא הוסיפה: "הייתי המומה שהם העיפו אותם מהמטוס באותה שעה בערב השנה החדשה". הטיסה יצאה בשעה 22:30, באיחור של כחצי שעה.

סקלאר אמרה שהיא מניחה שחברות תעופה מנסות להיענות לבקשות דתיות באותה דרך שבה הן נענות לבקשות של אנשים לשבת עם משפחותיהם. סקלאר עצמה אלרגית לחתולים וביקשה החלפת מושבים אם לנוסע אחר יש איתו חתול. "לדיילים יש הרבה שיקול דעת; הם יכולים להחליף מקומות של אנשים", אמרה. "העניין עם המשקל לא היה הגיוני".

חברת התעופה JetBlue לא הגיבה לבקשת תגובה מאתר פורוורד.

 

טיסה אנטישמיות ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד