ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
אזכרה קטלנית באיראן

מעל ל-200 הרוגים בשני פיצוצים סמוך לקברו של קאסם סולימאני

אירוע חריג באיראן: כלי תקשורת במדינה מדווחים על פיצוץ סמוך לקברו של מפקד כוח קודס לשעבר, קאסם סולימאני, ביום השנה הרביעי לחיסולו | לפי דיווחים מקומיים ישנם כמאתיים הרוגים באירוע ועוד כ-400 פצועים | שתי מזוודות התפוצצו בשלט רחוק בהפרש של 10 דק'

אזרחים איראניים
אזרחים איראניים צילום: Iran International

התקשורת הממלכתית האיראנית דיווחה על שני פיצוצים שהתרחשו סמוך לבית הקברות בעיר קרמן שבדרום המדינה במהלך טקס לציון מותו של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן, קאסם סולימאני, שחוסל ב-2020 במתקפת מל"ט אמריקאי בשדה התעופה בבגדד.

כלי התקשורת במדינה לא מסרו פרטים נוספים מלבד העובדה שיש נפגעים רבים - לפחות כמאתיים הרוגים ויותר מ-400 פצועים. הפיצוץ אירע בזמן שאלפים הגיעו למקום לציין את יום השנה למותו. עוד דווח באיראן כי אנשי רפואה שהגיעו לסייע לפצועים אחרי הפיצוץ הראשון, נהרגו או נפצעו מהפיצוץ השני.

באיראן טוענים כי פיצוץ נוסף אירע סמוך לקבר סולימאני. אתר נורניוז מדווח כי "מספר מיכלי גז התפוצצו על הכביש המוביל לבית הקברות והרשויות הרלוונטיות עוקבות אחר המצב".

סוכנות הידיעות תסנים מדווחת, כי שני מטעני חבלה הונחו במזוודות באזור בית העלמין בכרמאן. שני מטעני החבלה התפוצצו בשלט רחוק בהפרש של 10 דקות ביניהם.

הפיצוץ הראשון היה במרחק של 700 מטרים מקברו של סולימאני, והשני היה במרחק של קילומטר, בזמן שעולי רגל ביקרו באתר, כך דיווחה סוכנות הידיעות IRNA.

אברהים עזיזי, חבר הוועדה לביטחון לאומי ומדיניות חוץ של הפרלמנט האיראני, הזהיר כי "נקמה קשה מחכה למבצעי הפיצוץ ליד מקום קבורתו של קאסם סולימאני" אך לא ציין מי המבצעים. סוכנות הידיעות תסנים דיווחה, כי גופותיהם של חלק מקורבנות הפיגועים התפוררו מעוצמת הפיצוץ.

ה'גארדיאן' הבריטי מדווח כי נציג מחוז קרמן האשים סוכנים של ישראל בביצוע הפיגועים. הנציג קיאנוש ג'הנפור, לשעבר דובר משרד הבריאות האיראני, כתב ברשתות החברתיות: "התשובה לפשע הזה צריכה להיות רק בתל אביב, חיפה".

ה'גארדיאן' מצטט אנליסטים שטוענים כי זה יוצא דופן שישראל תבצע מתקפה כללית על אזרחים ללא מטרות צבאיות, וזה לא מתאים לדפוס התנהגות לפי מה שישראל עשתה עד היום בתוך איראן.

איראן פיצוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד