כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מסייעים ללוחמים

תקציב מיוחד יוענק לסטודנטים בקו העימות ולמשרתי מילואים

מסייעים ללוחמים: משרד העבודה יעניק תקציב סיוע מיוחד לסטודנטים הלומדים במכללות מה״ט ולמכללות בקו העימות וכן מלגות לימודים למשרתי המילואים. השר בן צור: "המדיניות שלי - מה שטוב לתל אביב טוב לשדרות"

תקציב מיוחד יוענק לסטודנטים בקו העימות ולמשרתי מילואים
סטודנטים אילוסטרציה צילום: Pixabay

משרד העבודה גיבש מתווה סיוע מיוחד לסטודנטיות ולסטודנטים המשרתים במערך המילואים במלחמת ״חרבות ברזל״ ולמכללות הטכנולוגיות שנמצאות באזורי הלחימה וקווי העימות.

במסגרתו, כל מכללה טכנולגית המוכרת על ידי מה"ט (המכון הממשלתי הטכנולוגי) במשרד העבודה תזכה למענק חד פעמי בסכום של 2400 ₪ עבור כל סטודנט או סטודנטית משרתי מילואים או הורים לילד מתחת לגיל 13 שבן או בת זוגם משרתים במילואים.

הסיוע התקציבי יעניק לסטודנטים בין היתר: השלמות שיעורים, שיעורי עזר, פתיחת מועדי בחינה מותאמים, הנגשה דיגיטלית נוספת לשיעורים והרצאות, לימודים בסמסטר ״צל״ והרחבת הלימודים לסמסטר קיץ ככל שידרש וכל זה ללא עלות נוספת של הסטודנטים.

סכום זה נועד לעזור להם לצלוח את שנת הלימודים הקרובה ולסיים את הלימודים במועד ובהצלחה.

כמו כן מכללות טכנולגית המוכרת על ידי מה"ט אשר נמצאות באזורי הלחימה והעימות יזכו לרשת ביטחון תקציבית למשך שלוש שנות לימוד ופטור מתשלום שכר לימוד לכל הסטודנטים בשנת הלימודים הנוכחית.

בנוסף, המשרד יוזם מענק לימודים מלא (מלגה) למשרתי המילואים. מתווה זה נועד לסייע לסטודנטים לסיים את שנות הלימודים בהצלחה וכדי שהמכללות ימשיכו לרשום גידול בכמות הבוגרים אשר יובילו את המשך הצמיחה במשק הישראלי והגדלת הפריון.

שר העבודה יואב בן צור אמר: ״מהשביעי לאוקטובר מיטב בנינו ובנותינו עזבו את מקום עבודתם או לימודם לטובת המערכה, מערך המילואים הוכיח את עצמו כעמוד השדרה המרכזי בביטחונה של ישראל. מתוך כבוד והערכה למשרתי המילואים ובנות זוגן משרד העבודה יזם הטבות כלכליות עבורם ועבור מכללות הנמצאות בקו העימות בצפון ובדרום. המדיניות שלי - מה שטוב לתל אביב טוב לשדרות, מה שטוב לסטודנט מרעננה טוב לסטודנט מקרית שמונה, החזון שלנו דרך מה"ט לשלב ביתר שאת את האוכלוסיות המגוונות ולחזק את שוק התעסוקה בנגב המערבי וביישובי הצפון בדגש על תעסוקה איכותית עם שכר הולם.״

ישראל אוזן, מנכ״ל משרד העבודה אמר: ״משרד העבודה יזם חבילת הטבות למילואימניקים ולבני ובנות זוגם כדי להקל בשעה הזו על המשך שגרת החיים לצד המלחמה. חובתנו לתת לאנשים בחזית את היכולת לרכוש השכלה טכנולוגית גם בשעה זו, שתבטיח תעסוקה איכותית בעלת פריון גבוה. משרד העבודה מוקיר את פועלכם, אנו לצדכם ונעניק את כל האמצעים הדרושים לכך שתוכלו ללמוד ולהתפרנס בכבוד.״

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד