ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
"ישראל אחרת מזו שהכיר"

ראש אמ"ן לשעבר: זו הטעות הגורלית של חיזבאללה

חיזבאללה נזהר מאד מאז ה-8/10 מלהסלים את העימות המוגבל בגבול הצפון למלחמה כוללת. הוא ישקול היטב אם ברצונו לעלות מדרגה בעימות עם ישראל. כפי שהמחישו החודשים האחרונים, מדובר בישראל אחרת מזו שהכיר עד ה-6 באוקטובר

ראש אמ"ן לשעבר: זו הטעות הגורלית של חיזבאללה
זירת הפיצוץ צילום: רשתות חברתיות לבנוניות

ראש אמ"ן לשעבר, אלוף (מיל') עמוס ידלין מתייחס לחיסול הדרמטי שהתחרש אמש בבירת לבנון ומסביר מדוע לדעתו חיזבאללה יגיב, אבל באופן מוגבל שלא יגרום לסלמה שתוביל למלחמה בהיקף מלא.

הוא כותב: בלבנון מאשימים את ישראל בהתנקשות בבכיר חמאס סלאח אלערורי, בדאחיה בבירות. חזבאללה מזהיר שהחיסול הוא התקפה נגד לבנון שלא תעבור בשתיקה. עארורי, האחראי על הכוונת הטרור של חמאס בגדה, היה טרוריסט מתוחכם ומסוכן עם דם רב על הידיים. האיש דחף להתלכדות הזירות ואחד מהעשירייה הפותחת של חמאס.

כמה הערות על החיסול, המיוחס לישראל:

א. התקפת ה-7 באוקטובר שינתה את כללי המשחק. אין חסינות לבכירי חמאס, באשר הם. כמו אחרי מתקפת הטרור במינכן, ישראל נשבעה שלא תנוח עד למיצוי הדין עם אחרון המעורבים, ישירות או בעקיפין, בתכנון ובהוצאה לפועל של פשעי המלחמה שבוצעו ביישובי העוטף.

ב. הפעולה, ללא קשר לזהות מבצעיה, לא כוונה נגד חזבאללה או מדינת לבנון. חזבאללה יעשה טעות גורלית אם יגרור את לבנון למלחמה בגלל פעילות טרור פלסטינית מתחומה. הלבנונים עדיין זוכרים שהפלסטינים הם שגררו אותם למלחמת אזרחים עקובה מדם, ושלבנון כבר שלמה מחיר כבד על טעויות נסראללה בעבר.

ג. חיזבאללה נזהר מאד מאז ה8/10 מלהסלים את העימות המוגבל בגבול הצפון למלחמה כוללת. הוא ישקול היטב אם ברצונו לעלות מדרגה בעימות עם ישראל. כפי שהמחישו החודשים האחרונים, מדובר בישראל אחרת מזו שהכיר עד ה-6 באוקטובר - ישראל ללא כפפות המוכנה להלחם במלוא עוצמתה באויביה.

ד. עריפת הנהגת חמאס בעזה ומחוצה לה היא יעד חשוב, וסינוואר ושותפיו הם הבאים בתור. אבל בכך לא תושלם המלאכה. היא תסתיים רק עם פירוק יכולותיו הצבאיות והשלטוניות של חמאס ושינוי המציאות בעזה גם אם זה ייקח זמן ארוך, ומעל לכל: המשימה העליונה להחזיר את החטופים הביתה בהקדם האפשרי.

חיזבאללה חמאס חיסול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד