ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
אושר סופית

רש"ת תוכל לתת אישורי כשירות אווירית לכלי טיס של צבאות זרים

אושר סופית: רשות התעופה האזרחית תוסמך להעניק אישורי כשירות אווירית לכלי טיס של צבאות זרים שעליהם הותקן ציוד תעופתי על ידי התעשיות הביטחוניות בישראל

רש"ת תוכל לתת אישורי כשירות אווירית לכלי טיס של צבאות זרים
מטוס קרב צילום: דובר צה"ל

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק רשות התעופה האזרחית (תיקון מס' 3), התשפ"ג-2023. בהצעה תמכו 12 חברי כנסת, וחבר כנסת אחד נמנע.

מוצע לעגן את סמכותה של רשות התעופה האזרחית לתת אישורי כשירות אווירית לכלי טיס של מדינות זרות, לבקשת המדינה ומוסדותיה, לבקשת חברה ממשלתית או לבקשת תאגיד ישראלי. אישור כאמור יינתן לכלי טיס שהותקן בו ציוד תעופתי או מערכת שאינה בגדר ציוד תעופתי.

עוד מוצע לקבוע כי הרשות תהיה רשאית לגבות תשלומים, ובין היתר החזר הוצאות, בעד מתן האישורים כאמור. לפי המוצע, תשלומים אלו יועברו לתקציב הרשות, בדומה למצב הקיים היום לגבי אגרות שגובה הרשות.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מוצע לעגן בחוק במפורש את סמכותה של רת"א לתת כאמור אישורי כשירות אווירית לכלי טיס של צבאות זרים שבוצעו עליהם התקנות שונות באמצעות התעשיות הביטחוניות בישראל. התיקון המוצע יאפשר לגורמי המקצוע המתאימים ברשות התעופה האזרחית לתת אישור על כך שההתקנה של ציוד תעופתי או של מערכת (שאינה ציוד כאמור) בכלי טיס של צבא זר או ביצוע שינוי בציוד או במערכת כאמור, המותקנים על גבי כלי טיס של צבא זר, לא פגעו לרעה בכושרו האווירי של כלי הטיס ובהטסתו הבטוחה.

לצד עיגון סמכות רת"א לתת אישור כשירות אווירית בנסיבות המתוארות לעיל, מוצע לעגן בחוק גם את סמכותה לגבות תשלומים בעד מתן אישור כאמור או בעד פעולות שביצעה או הוצאות שהוציאה לשם מתן האישור. כיום, גובה רת"א תשלומים כאמור מכוח הסכם בינה לבין התעשיות הביטחוניות".

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד