כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
פעילות עם הנוער היהודי

הכנסת ספר תורה בעמק הסיליקון של רוסיה

ספר התורה נתרם על-ידי כלל חברי הקהילה היהודית של 'סקולקובא'. בשתתפות ובראשות רבה הראשי של רוסיה שליט"א. שישו ושמחו בשמחת התורה

הכנסת ספר תורה בעמק הסיליקון של רוסיה
הכנסת ספר תורה בעמק הסיליקון צילום: לוי נאזרוב

באזור מרכז החדשנות "סקולקובא", המוכר כ'עמק הסיליקון הרוסי' ובו ממוקמות חברות רבות בתחום החדשנות לפיתוח ומסחור של טכנולוגיות חדשות, נפתח לפני כשנתיים בית חב"ד, אותו מנהל השליח הרב דוד ברדה. מאז בואו של הרב ברדה אל המקום יחד עם משפחתו, הוא מקדם ומפתח את הקהילה היהודית בכל תחומי החיים היהודיים, ולצד בית כנסת פעיל עם מניינים ושיעורי תורה וחסידות, נפתח לפני שנה גם בית ספר יום א', ונעשית פעילות רבה עם הנוער היהודי באזור השוכן סמוך לכביש הטבעת של מוסקבה.

עם התפתחות הקהילה הורגש הצורך ברכישת ספר תורה משלהם, ואכן כלל חברי הקהילה התגייסו, תרמו והתרימו, והשבוע זכו בהתרגשות רבה להשתתף בסיום כתיבת האותיות והכנסת ספר התורה החדש להיכל בית הכנסת, כשהוא מוקדש לזכות כל חברי ומשפחות הקהילה. את המעמד פיאר בהשתתפותו רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר שליט"א, שכובד לכתוב את האותיות האחרונות בספר התורה המהודר, ולאחריו נשא דברי תורה וחסידות, תוך עידוד וקריאה להגביר חיילים וספסלים בבית הכנסת, ולגייס עוד מיהודי המקום להשתתף בתפילות, בשיעורי התורה ובפעילות הענפה והמושקעת לכל שכבות הגיל, אותם מקיימים משפחת ברדה, במסירות ובהשקעה מרובה.

עם סיום ההקפות כנהוג, הסב הקהל להתוועדות חסידית וסעודת מצווה, ובמהלכה קיבלו המשתתפים על-עצמם להגדיל ולהרחיב את המקום, שיהפוך לכתובת יהודית לכל היהודים במקום, כפי מטרתם של כארבעים בתי חב"ד הפזורים בכל בירת רוסיה.

הכנסת ספר תורה רוסיה בערל לאזאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד