כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בקואליציה תוקפים

לוין על החלטת בג"ץ: "הוכחה נוספת לצורך הדחוף לאיזון ממשי בין הרשויות"

שר המשפטים יריב לוין הגיב להחלטת בג"ץ בעניין "חוק הנבצרות", וכתב כי "היא מעשה הפוגע באחדות העם המתחייבת בתקופה זו" | בנו של ראש הממשלה נתניהו ערך השוואה בין בג"ץ לבית הדין הבינלאומי בהאג

לוין על החלטת בג"ץ: "הוכחה נוספת לצורך הדחוף לאיזון ממשי בין הרשויות"
נתניהו, יריב לוין, בן גביר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר המשפטים יריב לוין הגיב להחלטת בג"ץ לפיה חוק הנבצרות ייכנס לתוקפו רק מהכנסת הבאה, ותקף: "החלטת שופטי בית המשפט העליון לפרסם פסקי דין השנויים במחלוקת קשה אפילו בינם לבין עצמם, תוך כדי שלוחמינו מחרפים את נפשם בחזית, היא מעשה הפוגע באחדות העם המתחייבת בתקופה זו".

"ראש ממשלה שנבחר באופן דמוקרטי מחליפים בקלפי ולא בפסק דין. הביטול החפוז כלאחר יד של חקיקת הכנסת, הוא הוכחה נוספת לצורך הדחוף לאיזון ממשי בין הרשויות. אי אפשר למנוע מהעם לממש את רצונו בדמוקרטיה מתוקנת ולבטל פעם אחר פעם את החלטות נבחריו", הוסיף.

שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי הגיב: "בג"צ מתגלה בחוסר היכולת שלו להתאפק, גם כשהוא הופך בכך את עצמו לחוכא ואיטלולא בסגנון של ״הכלבים נובחים והשיירה עוברת״. ולא, השופטים הם חלילה לא כלבים אלא אנשים משכמם ומעלה, גבוהים מכל העם עד כדי ניתוק מוחלט. באמת נראה לכם, שאם בכנסת הזו תחליט היועמ"שית לצאת נגד העם ולהוציא ראש ממשלה נבחר לנבצרות באופן אנטי דמוקרטי ובחוסר סמכות, שמישהו יתייחס אליה?".

השר אופיר אקוניס הגיב: "מצער מאוד שכך נוהגים שופטי בית המשפט העליון בעת הזאת. בעוד כוחותינו נלחמים, שכם אל שכם, בכל הגזרות ומזיזים הצידה כל שיקול וכל מחלוקת בזמן מלחמה, פעם אחר פעם עושים את ההפך מפעולות לאחדות העם וחיבור כל חלקיו - אבן יסוד בדרך לניצחון".

יחד עם זאת, בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו הגיב לפסיקה על הנבצרות בסקר שהעלה בטלגרם אשר משווה בין בית המשפט העליון לבית הדין הבינלאומי בהאג.

בנימין נתניהו בג"ץ יריב לוין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד