כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
איש לא נטל אחריות

דיווח: ישראל עדכנה את ארה"ב שאין לה קשר לפיצוצים באיראן

גורמים אמריקאים אמרו כי לארה"ב אין מעורבות בפיצוצים באיראן, ואין להם אינדיקציה שישראל עומדת מאחורי הפיצוצים. איש עוד לא קיבל אחריות לפיצוצים ביום רביעי בעיר כרמן שבדרום מזרח איראן

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: Iran international

נשיא איראן, איברהים ראיסי, לא הטיל את האשמה לפיגועים אתמול על מישהו ספציפי ואמר כי "המבצעים והפושעים שהיו מעורבים בפשע הטרור הזה יזוהו בקרוב ויענשו על מעשיהם".

כמה גורמים רשמיים איראנים האשימו באופן כללי את ארה"ב וישראל בפיצוץ, מבלי לתת פרטים על האופן שבו שתי המדינות היו מעורבות כביכול בפיגועים שהביאו למותם של כ-100 איש ולפציעת כ-200 איש אתמול באזכרה למפקד כוח קודס לשעבר קאסם סולימאני שחוסל ב-2020 בעיראק על ידי ארה"ב.

גורמים אמריקאים אמרו ל'וול סטריט ג'ורנל', כי לארה"ב אין מעורבות בפיצוץ, ואמרו גם שאין להם אינדיקציה שישראל עומדת מאחורי הפיצוצים. דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ון קירבי, אמר כי ארה"ב לא קיבלה שום מידע מודיעיני על חשש לאלימות סביב יום השנה לחיסולו של סולימאני.

העיתון דיווח כי גורמים ישראלים אמרו לבעלי ברית שישראל לא מעורבת בפיצוצים. "סגנון הפיצוצים אינו מתאים לדפוס התקיפות הישראליות, שבדרך כלל מתמקדות בצורה מדויקת על אנשים או נגד תשתית הקשורה לכוחות הביטחון של איראן", אמרו המקורות.

איש לא נטל אחריות לפיצוצים ביום רביעי בעיר כרמן שבדרום מזרח איראן. הם התרחשו ליד בית קברות שבו ציינו האיראנים את מותו של סולימאני, מפקד בכיר בחיל משמרות המהפכה האסלאמית של איראן, שנהרג בתקיפת מל"ט אמריקאית שגם עוררה את המתיחות בין וושינגטון לאיראן ב-2020.

בנוגע למערכה בעזה דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ון קירבי, אמר כי לחמאס "עדיין יש כוח משמעותי בתוך עזה, אך המטרה של ישראל להביס את ארגון הטרור נותרה בר השגה".

עם זאת, קירבי מודה שבעוד ישראל יכולה להחליש משמעותית את יכולות חמאס על ידי חיסול הנהגת הארגון, צה"ל לא יוכל "למחוק את הארגון מקיומו". הוא אמר "אתה כנראה לא הולך לחסל את האידיאולוגיה".

איראן ארצות הברית פיגועים פיצוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד