כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לאחר 33 שנה

הרב הראשון מזה עשרות שנים הוצב בבסיס חיל הים ביפן

צבא ארה"ב הציב רב צבאי בבסיס חיל הים ביפן. הרב האחרון בבסיס חיל הים כיהן מ-1987 עד 1990. חיל הים וחיל הנחתים חולקים כיום 11 רבנים צבאיים יהודים

הרב הראשון מזה עשרות שנים הוצב בבסיס חיל הים ביפן
צבא ארה"ב צילום: U.S. Navy

הרב אלכס המילטון הגיע בשנה שעברה לצי ה-7 של ארה"ב ביפן כדי לכהן כצ'אפלין לחיילים היהודים במקום, לאחר 33 שנים מאז כיהן במקום רב צבאי. פחות מחודשיים לאחר מכן פרצה מלחמה בין ישראל לחמאס.

"יהדות", אמר הרב המילטון, "היא גם דת וגם תרבות, וסכסוך בישראל יכול להשפיע על כל אחד בקהילה היהודית". הרב הגיע מהסמינר התיאולוגי היהודי בניו יורק, למשימה הראשונה שלו ביפן.

הרב המילטון, מאוקלהומה סיטי, הגיע ליוקוסוקה - יפן ב-25 באוגוסט, מספר שבועות לפני החגים. בחנוכה, שהחל ב-7 בדצמבר, הוא אמר שהוא עדיין לומד להכיר את האנשים.

הרב האחרון בבסיס חיל הים יוקוסוקה, היה ריצ'רד ליבוביץ, הוא כיהן מ-1987 עד 1990, לדברי הרב המילטון, מאז היהודים בבסיס זכו רק מדי פעם לביקור של מנהיגים דתיים .

חיל הים וחיל הנחתים חולקים כיום 11 רבנים צבאיים יהודים. המצב מסובך עוד יותר בשל הצורך לשלוח רבנים לספינות אמר הרב המילטון.

הגעתו של הרב המילטון החייה את הקהילה היהודית בצי, לדברי קורטני מטקאלף-ריי, רכזת קהילה שעובדת בשיתוף פעולה הדוק עם הרב המילטון.

"אני מרגישה שוב כמו אדם שלם", אמרה לתקשורת האמריקאית. "חצי מעצמי לא יכולה להיות בלי קהילה יהודית".

קורטני חיה ביפן מאז 2016, לדבריה, נוכחותו של רב היא קריטית עבור יהודים, במיוחד אלה המוצבים מעבר לים.

"זה עשה הבדל עצום בכל דבר", אמרה. "יש לי בן, הוא בן 12, בגיל 13 בלי רב, הייתי צריכה לטוס בחזרה לארה"ב בספטמבר כדי שהוא יוכל לקיים את טקס הבר המצווה שלו. בכך שיהיה כאן רב, הוא יוכל לעשות את זה כאן עם חבריו ומוריו ועם קהילה יהודית שהוא מכיר".

חיל הים יפן ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד