ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
יביא לפתרון דיפלומטי?

היום: שליחו של הנשיא ביידן יגיע לישראל

שליחו המיוחד של נשיא ארה"ב למזרח התיכון, הישראלי עמוס הוכשטיין, יגיע לארץ כחלק מהרצון להוביל לפתרון דיפלומטי מול חיזבאללה ולמנוע התלקחות בלבנון

היום: שליחו של הנשיא ביידן יגיע לישראל
עמוס הוכשטיין והנשיא ביידן צילום: טוויטר

עמוס הוכשטיין, שליחו של נשיא ארה"ב ביידן לאזור, יגיע היום לישראל כחלק מהניסיות של הממשל האמריקני לצד ממשלת צרפת להוביל לפתרון דיפלומטי שימנע התלקחות בגבול לבנון, כך פורסם ב"כאן 11".

יחד עם זאת, בישראל העבירו מסר להוכשטיין כי "בלי הסכם, לא נוכל להחזיר את התושבים לצפון". אתמול איים נסראללה על ישראל: "אנחנו לא חוששים מהמלחמה. המלחמה איתנו תעלה ביוקר רב מאוד ומי שיעשה זאת יתחרט. מה שקרה אתמול הוא תקרית חמורה ופשע גדול. אי אפשר לשתוק עליו. הפשע הזה לא יעבור ללא תגובה וללא עונש".

בתחילת השבוע גורם מדיני אמר כי "ישראל נותנת את ידה להסדר מדיני ואומרת שהיא לא משחקת משחקים. אבל ההסדר הזה צריך לכלול הסגת כוחות חיזבאללה מהגבול לקו שממנו אי אפשר לפשוט בהתרעה של חצי שעה אל עבר יישובי הצפון, ואי אפשר לבצע ירי נ"ט בכינון ישיר".

"ישראל נותנת את ידה למהלך מדיני, אבל אם זה לא יקרה - ישראל לא תסבול את העובדה שבמהלך שלב ג' בעזה, שייארך חצי שנה, חיזבאללה ימשיך לירות כדי לסייע לחמאס. ישראל לא תוכל לסבול עוד חצי שנה של הרחקת תושבים מבתיהם", הוסיף אותו גורם.

לפי דיווחים, בין ישראל ולבנון ישנן 13 נקודות מחלוקת על הגבול, אשר רובן פתירות. השליח הוכשטיין הביע אופטימיות מהאפשרות להגיע לפתרון דיפלומטי ולמנוע הסלמה, ואמר כי ניתן לנצל את המעבר לשלב השלישי במלחמה לצורך הסדר עם חיזבאללה.

לבנון חיזבאללה ארצות הברית ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד