כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הנייעס מאחורי הקלעים

לייבל'ה: תת אלוף שסורב כניסה בחסידות הגדולה

והשבוע בלייבל'ה: עופר וינטר סורב כניסה בחסידות גור, הרבי שרקד עם הגבאים, דרעי נעדר מהבר מצווה של חיים ביטון, העוזרים של השר שקיבלו שלילה, הנכד של פוסק הדור עם שקית גל-פז

לייבל'ה: תת אלוף שסורב כניסה בחסידות הגדולה
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה התחיל את ימי השובבי"ם בהתעלות, עד שהגיע בג"צ וביטל לו חוקי יסוד ככה בהינף יד. לייבל'ה מנסה להתעודד שבחסדי שמים לא פרצה עדיין מלחמה בצפון ויודע שהכל כתוב בכתובים. בד בבד, לייבל'ה מתפלל לרפואת הגאון רבי יהודה עדס שכידוע נמנה על מקימי מרביצי התורה הספרדים ולמרות הכל יש אחדות נפלאה בכל החוגים. 

כך למשל, השבוע חיסולו של סאלח אל-עארורי נפל בדיוק ביום שבו למדו את דף סא במסכת בבא קמא. לייבל'ה יודע שבדיוק ביום שלמדו את דף מד במסכת, התגלה מוחמד דף בתמונות עדכניות.

ומכאן לשאר החדשות שקרו השבוע: לייבל'ה שהזדמן לשבת בירושלים התפלל בבית הכנסת שכונתי במתחם כדורי בירמיהו. בית כנסת קטן, כולם מכירים את כולם. פתאום נפתחת הדלת, ואל החדר נכנס תת אלוף עופר וינטר, עם נשק ארוך תלוי על הגב, ופניו חמוצות משהו.

אחד המתפללים ניגש אליו, ברך אותו ב'גיט שאבעס' יהודי לבבי אחרי הכל. לאחר מכן תהה איך התגלגל לכאן כבוד עופר וינטר. וכך לייבל'ה שמע את השיחה "הו, אל תשאל הוא אמר. חמותי מירושלים, ועשינו את השבת אצלה. היות והיא גרה קרוב יחסית, החלטתי לבוא להתפלל אצל חסידות גור, לראות פעם מה זו עוצמה יהודית, ומה הם מארשים פולניים. כשאך עליתי במדרגות, עצר אותי חסיד בן שישים, עב בשר, עם נשק שקיבל לפני שבוע וחצי אחרי קורס כוננות מזורז, ובקול נשנק ועייף מבליסת קוגלים ביקש ממני תעודת זהות. הסברתי לו ששבת היום, ואין עליי. הוא התעקש. ניסיתי לספר לו שקוראים לי עופר וינטר, ואני 'תת אלוף'. הוא לא הבין מה אני רוצה מהחיים שלו, ופסק: לא אכפת לי וינטר או זומר, אתה לכאן לא נכנס. בצר לי, השפלתי מבט, נכנעתי לגנרל מכיתת הכוננות, והלכתי לחפש בית כנסת חלופי".

ומי שנתן השבוע עוד הצצה לגור הוא השר איתמר בן גביר שהתרגש מהתמונה המפורסמת של חסידי גור נושאים את נשקם בחתונה המלכותית. לייבל'ה מקווה שאותם עופר וינטר לא פגש אחרת הוא בכלל לא היה עולה במדרגות. 

אפרופו גור, הרבי מגור השבוע רקד עם המשבקי"ם ר' לייבי פזנצבסקי ור' שמואל ברוך לנדאו בשבע ברכות האחרון לנכדתו, באורח נדיר הרבי רקד עמם עקב כך שהרבי היה קצת בצינון ובכדי לא לתת ידיים למי שלא בקרבתו הרבי נתן להם ידיים.

השבוע התקיימה בר מצווה לבנו של השר במשרד החינוך חיים ביטון. מי שנעדר מהשמחה הוא היו"ר והבוס אריה דרעי שמכל התמונות שנשלחו במערכת היח"צ נעדרה תמונתו. האם דרעי לא הולך לאירועים במלחמה? או שהוא רק קצת כועס על בני גנץ? מעניין מאוד לעקוב. 

שניים מעוזריו של שר השיכון יצחק גולדקנופף קיבלו השבוע שלילת רישיון לאחר שנסעו במהירות. לייבל'ה מקווה שבקרוב הם יוכלו לחזור ולנהוג לשר. 

אפרופו גודלקנופף, השבוע ראה לייבל'ה את יצחק בשמחת הברית בחצר חסידות זוועהיל בירושלים על חשבון ישיבת הממשלה. שם הגיע גם לראות את הרבי מגור משמש סנדק. 

מי שהגיע דווקא לסעודת שלישי למילה לבן הרבי מזוועהיל הוא השר מאיר פרוש שהתברך מהרבי בשמחה המצומצמת שנערכה. 

סגן השר אורי מקלב השתתף השבוע בהלווית ברוך וסלי ז"ל, ניצול שואה בן מאה שנפטר השבוע, לייבל'ה לא שכח את הקשר המיוחד בין סגן השר עם בנו, שמחה וסלי מבכירי וותיקי עובדי משכן הכנסת. לייבל'ה התרגש מהמעמד במסע הלוויה. 

ובמסע הקניות של יום שישי בבוקר ראה לייבל'ה את שר העבודה, יואב בן צור כשהוא לבדו כחלק מההכנות לשבת. מה חבל שהשר לא טרח להביא איתו שקיות מהבית ולקח מעמדת הניילון המזהם. מזל שהוא לא שר איכות הסביבה.

את סגן שר החקלאות ח"כ משה אבוטבול, ראה לייבל'ה מארח בלשכתו קבוצת מהפזורה הבדואית בנגב, בראשות ח"כ יוסף עטאונה שהעלה את הצרכים בחוסר שטחי מרעה בשל המלחמה.

את יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס ראה לייבל'ה בניו יורק בפגישה אצל שמחה אייכנשטיין חבר מועצת המחוקקים של ניו יורק. 

פעם ידענו שאפשר להאמין רק לשלושה דברים שכתובים בעיתון: השם, התאריך והמחיר. מתברר שבמגזין 'משפחה' לפחות אחד מהם - שגוי. ה'בוחער הזעצערד ביקש לדלג באלגנטיות שבוע אחד קדימה וציפה שלא נשים לב.

את אבישי אלמליח, יועץ התקשורת של ח"כ אוהד טל מהציונות הדתית לייבל'ה ראה השבוע בשיחת טלפון במרפסת העישון במשכן הכנסת. אלמליח נשמע מתדרך טלפונית את אחד העיתונאים בעניין דחיית הבחירות לרשויות המקומיות, נושא עליו נאבק ח"כ אוהד טל בשבועות האחרונים.

היועץ האסטרטגי של השר בן גביר נבו כהן והדובר חיים אלבוים נראו בסדר עיון בספריה הלאומית. 

ודקות לפני הסערה שעורר השבוע פגש לייבל'ה את חה"כ צביקה פוגל יחד עם עוזרו הנמרץ מויש בוילן בסיור עם הועדה לביטחון לאומי במטה איחוד הצלה. 

לייבל'ה הגיע השבוע לעיריית בני ברק בכדי לסדר כמה דברים, על הדרך ראה בפינת הקפה קופסה חמודה עם חוויאג שכתוב עליו פרטי פלוס ראשית תיבות חכם יעקב זכריהו ולשכתו. לייבל'ה בירר וגילה כי ר' גדעון מאזוז הבן החביב של ראש הישיבה הגר"מ מאזוז הביא מתנה לזכריהו וטען כי הוא עוד יהיה סגן ראש העיר. 

לייבל'ה הגיע השבוע גם לאולמי יד שרה לבר מצווה לבנו של יהודה ארנד הרל"ש של מנכ"ל עיריית ירושלים. בשמחה ראה לייבל'ה את הנכד המפורסם ר' אריה אלישיב עם שקית של גל-פז מיתולוגית. 

בהמשך ראה לייבל'ה בשבע ברכות לנכדת המשגיח רבי דן סגל את יעקב גרוסברד מתברך מהמשגיח בחמימות. 

יענקל'ה פרידמן חשף השבוע את האולפנים החדשים של רדיו קול חי למאות עוקביו בסטטוס. ללייבל'ה נודע כי קול חי שכרו משרדים ל- 20 שנה בבניין קונקורד בבני ברק מאנשי העסקים לבית משפחת שפירא. בקרוב יעזבו את המשרדים הישנים והמיתולוגיים ברחוב הירקון הסמוך. 

השדרן מנדי ריזל שידר השבוע לרדיו 'קול ברמה' מתא רכבת vip סגור בתוך אוקראינה. ריזל הגיע להילולת בעל התניא בהאדיטש ברכבת לילה ממונקאץ' שהנסיעה בה ארכה יותר מ-13 שעות.

את מוטי שטיינמץ ראה לייבל'ה מתפנק על צ'ולנט מקומי בבני ברק. לייבל'ה עקב אחרי הזמיר הטוב ביותר בדור האחרון ונהנה לראות את מוטי כאחד האדם. 

בין כל הלו"ז העמוס, קפץ לייבל'ה השבוע למירון להתפלל אצל התנא האלוקי על המצב השורר בארצנו. על גג הציון נחשף לייבל'ה לשמחת חלאק'ה יוקרתית בהפקתו של לייבי שצ'רנסקי, כשעל המוזיקה אמן הרגש העולה עוזיאל דייטש והקלידן הצפתי משה בהר. על הקליפ חתום דוד כהן, הצלם שלא מפספס אף מאורע במירון.

במרפסת המלון בלוס אנג'לס נצפה השבוע הגר"ש גלאי מאזין לחזרות החופה הגדולה עם שלום לעמר, מקהלת 'מלכות' מישראל, שלוימי גרטנר ושמילי אונגר.

אחרי החתונה הגדולה פגש לייבל'ה במלון היוקרתי וולדורף בלוס אנג'לס את מקהלת 'מלכות' סועדים ארוחת בוקר יחד עם הזמיר שלומי גרטנר מלונדון, והקלרניסט הירושלמי חיליק פראנק.

בפאתי הבר מצווה לבנו של הערשי וינברגר מנהל מקהלת 'שירה' שנערכה במונסי ראה לייבל'ה את יעקב יוסף לנגזם שמציג בהצגות ביחד עם וועלוועל פלדמן וכבש את ניו יורק בשיחה עם הרב שיעלה וינברגר שהגיע מישראל לשמחה של אחיו. 

לייבל'ה קפץ בסוף השבוע האחרון לעיירת דינוב שבפולין שם ראה את הרב פנחס פאמפ תוקע בשופר בציונו של הבני יששכר זיע"א ביום ההילולא בעקבות המצב הביטחוני השורר בארצנו הקדושה.

קודם לכן בדרכו לפולין ראה לייבל'ה את דובר דינוב המיתולוגי מת'ס קורמן כשהוא יושב במושב הביזנעס ומסכם בהצלחה רבה את מבצע שינוע עשרות המזוודות עם מאות קילוגרמים של סחורה לפולין.

את עו"ד אברמי יוסטמן סמנכ"ל קרן ק.מ.ח תפס לייבל'ה חוזר מ'טועמיה', באמצע לצייץ ולהסביר לקהל את החישוב המתמטי של 64 בבחירות בדיוק כמו הפסילה של בג"ץ 8-7. 

לאחר הביקור של רשות השירות האזרחי בשב"כ ובלהב 433 פגש לייבל'ה את סמנכ"ל ארגון 'חברים' מאיר זיידורף משתתף בישיבה מיוחדת עם סמפכ"ל המשטרה שם סיפר לו על פעילות בני השירות במהלך המלחמה.

בטקס הוקרה לכוחות הביטחון וההצלה בבית שמש התרגש לייבל'ה כאשר המתנדב יהודה שלאמע נבחר לקבל את אות ההוקרה מרה"ע על פעילותו הציבורית והצלת החיים מאז שמחת תורה.

ועוד מבית שמש: לייבל'ה פגש השבוע אחדות מקיר לקיר כאשר בטקס קביעת מזוזות לביה"ס שירת אסתר השתתפו חברי המועצה שמעון גולדברג ואברהם פרנקל משלומי אמונים ואיציק אלמליח מש"ס.

בישיבת עמלים תפס לייבל'ה את העיתונאי יוסל'ה ברגמן מאזין בשקיקה לשיעור בענייני גמילה ושינוי הרגלים עם הרב טרייטל מ'הגומל'. 

במוצאי שבת האחרון, לייבל'ה יצא לדינר היוקרתי שערך הרב אהרון אסייג מנתיבות שדואג לכל מחסורם של תושבי הדרום מאז תחילת הלחימה במסגרת "מטה החסד". מי שהנעים את הערב המיוחד היה נפתלי קמפה, על האסטרטגייה אהליאב אבוטבול מצ'רידי, על ההפקה ברוך פרוינד.

לייבל'ה שלא וויתר על מטעמי השבת במסעדת היוקרה "דה רסטרונט" במלון גלי צאנז בנתניה, ראה במקום את האיש והאגדה מוסדות שמוליק כץ אשר התענג על מעדני השבת ללא הגבלה. לייבל'ה יודע לספר כי במקום יש את המטעמים הכי טעימים וכי ניתן להתפנק ללא הגבלה ולאכול מכל הבא ליד עד בלי די ב-180 שקלים בלבד.

לפינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב לשר מאיר פרוש, לרגל אירוסי הנכדה, בת לחתנו הרב יצחק הלוי פראנד, עם בן הרב אהרן פישמן מחשובי חסידי באיאן בארה"ב. לייבל'ה ראה את ראש ישיבת באיאן הגאון הרב צבי רבינוביץ נושא דברים בשמחת האירוסין.

ברכת מזל טוב לסגן שר החקלאות ח"כ משה אבוטבול לרגל שמחת הולדת הנכד בשעה טובה, בן לחתנו ישראל קשת. 

ברכת מזל טוב לגדול הזמר אוהד מושקוביץ לרגל שמחת נישואי בנו השבוע באולמי הדר דימול. לייבל'ה ראה את נער הפלא בנצי קלצקין שהפתיע וריגש את אוהד. 

ברכת מזל טוב לעסקן אהרן סמט מחצר חסידות תולדות אהרן ממקורבי פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך לרגל שמחת נישואי בנו. בבית של פוסק הדור ערכו שבע ברכות מיוחד לסמט. 

ברכת מזל טוב לאפרים רוזנשטיין מנהל המגזר החרדי בלאומית לרגל שמחת אירוסי הבן בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לעסקן שמעון גוטמן מנכ"ל מוסדות צאנז בירושלים, לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה. הקידושא רבא תתקיים השבת בבית המדרש הגדול קרית צאנז ירושלים.

ברכת מזל טוב למשה כהן יועצו של השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי, לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לנפתלי קובר יועץ ראש עיריית נתיבות ומנהל עזר מציון בדרום, לרגל שמחת בר המצווה לבנו שנערכה השבוע. 

ברכת מזל טוב לאמרגן המוזיקה שלום וגשל לרגל שמחת אירוסי הבת בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לבחור החשוב יוסי גולדשטיין, למקורבו ונאמן ביתו של ראש ישיבת פוניבז' הגר"ש מרקוביץ אשר בין היתר הקים את מכון "צור התורה" - להפצת שיעוריו של ראש הישיבה, לרגל אירוסיו בשעטו"מ עם הכלה למשפחת גרוסברד.
לייבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד