ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
עדכונים שוטפים

3 נעדרים התבררו כחטופים; שקט בשמי ישראל מאז השעה 18:00

מחבלי נוחבה שיצאו ממנהרה בחאן יונס והסגירו את עצמם לידי צה"ל חשפו בחקירה: מחבלים רבים וביניהם שני מפקדים חוסלו מתחת לקרקע | צה"ל תקף תשתיות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון | דיווח בעיראק: שלושה בכירים במיליציות הפרו-איראניות חוסלו בתקיפה | כל העדכונים

3 נעדרים התבררו כחטופים; שקט בשמי ישראל מאז השעה 18:00
כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

חיל האוויר תקף מטרות טרור של ארגון חיזבאללה, במרחב מרון א-ראס שבדרום לבנון, בתגובה לשיגורים לשטח ישראל. זמן קצר לאחר מכן, כוח צה"ל תקף חוליית נ"ט שזיהה במרחב.

במהלך הלילה כוחות צה"ל ירו מרגמות להסרת איום במרחב רב א-תלתין בגבול לבנון. כמו כן, הבוקר זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל. בתוך כך, לפי דיווחים עיראק, שלושה בכירים במיליציות הפרו-איראניות חוסלו בתקיפה שיוחסה לארצות הברית.

בד בבד, צה"ל חשף כי אותר ונוטרל פיר שהוביל לתוואי תת-קרקע באורך מאות מטרים, בו שהו מחבלים גם מכוח הנוחבה שהגיע לתגבר את מחבלי חטיבת חאן יונס. עם השמדת התוואי, חמישה מחבלי נוח׳בה, הסגירו את עצמם לידי כוח מצוות הקרב החטיבתי 55 שפעל במרחב.

בחקירה בשטח העידו המחבלים כי כתוצאה מתקיפות בתת-הקרקע של לוחמי צוות הקרב של חטיבה 4, נהרגו מחבלים רבים וביניהם שני מפקדי פלוגות בגדוד הצפוני והמזרחי של חטיבת חאן יונס.

כל העדכונים:

23:29 - הצהרתו המלאה של דובר צה"ל דניאל הגרי הערב.

22:27 - הנעדר השלישי הוא אילן וייס בן ה-56, שנרצח בקיבוץ בארי ב-7 באוקטובר וגופתו נחטפה לעזה. 

21:36 - צה"ל החל לחקור את מחדל 7.10. הוקמו צוותי החקירה, בין הבודקים: הרמטכ"ל לשעבר שאול מופז, ראש אמ"ן לשעבר זאבי פרקש, ומפקד פיקוד הדרום לשעבר סמי תורג'מן. כך דווח ב'חדשות 12'.

21:21 - אחרי שהוגדר כנעדר, עידן שתיוי, בן 28 מגני תקווה, חטוף בעזה.

20:24 - דובר צה"ל: שלושה אזרחים שנעדרו מאז מתקפת הפתע - נחטפו לרצועה.

20:19 - משפחתו של חנן יבלונקה עודכנה שהוא נחטף לעזה.

20:12 - בכיר בקבינט המלחמה: המצגת של שר הביטחון שהוצגה לתקשורת אינה אלא עוד הצעה. ההחלטות יתקבלו בקבינט המדיני-בטחוני ולא בתקשורת.

20:01 - יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ נפגש הערב (ה׳) עם השליח המיוחד של נשיא ארה״ב, עמוס הוכשטיין. השר גנץ הודה להוכשטיין על המאמצים האדירים שמשקיעה ארה"ב באזור, ובפרט בנושא לבנון.

גנץ הדגיש כי האחריות העליונה של מדינת ישראל היא לאפשר לתושבי הצפון חזרה בטוחה לבתיהם וכי היא נכונה לעבוד עם ארה"ב והקהילה הבינלאומית בכדי להביא לפתרון, אבל אם לא יהיה כזה - צה"ל יסיר את האיום.

19:57 - ראש הממשלה נתניהו לשליחו המיוחד של הנשיא ביידן, עמוס הוכשטיין: "החזרת אזרחינו בצפון ובדרום לבתיהם היא חלק ממטרות המלחמה והיא תושג בדרך מדינית או בדרך צבאית".

19:09 - טיל ששוגר על ידי מחבלים לעבר מסוק בעזה פגע במרפאה בקיבוץ בעוטף. לא היו נפגעים.

18:35 - בי"ח בילינסון: במהלך היום פונו לבית החולים מהלחימה בעזה שלושה פצועים במצב קשה, בינוני וקל.

18:25 - שר החוץ ישראל כ"ץ החליט על חזרתה של שגרירת ישראל בספרד, ד"ר רודיקה רדיאן גורדון, למדריד. כזכור, בעקבות מספר התבטאויות בעייתיות מצד גורמים רשמיים בספרד נקראה בסוף נובמבר 2023 שגרירת ישראל בספרד להתייעצויות בירושלים. לאור שינוי לטובה במסרים הנשמעים מממשלת ספרד וחשיבות היחסים בין ישראל לספרד, הוחלט כי השגרירה תשוב למדריד.

18:10 - חמישה לוחמים נפצעו קשה אתמול והיום בקרבות ברצועת עזה.

18:05 - לוחם צה"ל נפצע באורח קשה כתוצאה מפיצוץ מטען בכפר חירבת סיר שבצפון השומרון. התפללו: עוז בן רבקה בואניש לרפו"ש.

18:01 - ארגון דאעש קיבל אחריות לפיגוע הקטלני אמש בבית הקברות בו קבור קאסם סולימאני, ביום השנה הרביעי לחיסולו. בפיגוע נהרגו 84 בני אדם.

18:00 - אזעקות נשמעו בעוטף עזה.

17:50 - ראש הממשלה נתניהו בפגישה עם הסנאטור לינדזי גרהאם, בקריה בתל אביב: "נשלים את כל מטרות המלחמה, נחזיר את אזרחינו לדרום ולצפון, ולשם כך נפעל בכל הכוח בכל מקום שצריך".

17:45 - ישראל מינתה את פרופ' מלקולם שואו, מומחה בריטי למשפט בינלאומי, כדי שייצג אותה בבית הדין הבינלאומי בהאג. שואו נחשב למומחה מוערך ובעל ניסיון בתחום.

17:20 - ארגון חיזבאללה נטל אחריות על חמש פעולות נגד ישראל בגבול לבנון מאז שעות הבוקר.

17:00 - גנץ בסיום סיור באיו"ש: "גם "ביום שאחרי" וגם בשנים שאחרי - דין הקסבה בשכם, יהיה כדין חאן יונס. בכל מקום שבו יהיה טרור - צה"ל יפעל".

16:55 - מטוס קרב של חיל האוויר תקף לפני זמן קצר עמדת שיגור, תשתית טרור ועמדת תצפית של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון במרחב יארון.

16:10 - צה"ל ושב"כ חיסלו את ממדוח לולו, ראש המטה המבצעי של מרחב צפון הרצועה ובכיר בארגון הג׳יהאד האסלאמי הפלסטיני. לולו, דמות מרכזית בג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, יזם והוביל פיגועים והתקפות רבות מעזה נגד מדינת ישראל, בשגרה ובמהלך המלחמה >> תיעוד החיסול

15:50 - סוכנות הידיעות הרוסית טאס: שתי עמדות נוספות של המשטרה הצבאית הרוסית הוצבו לאורך רמת הגולן כדי לפקח על הפסקת האש. "בשל התדירות ההולכת וגוברת של פרובוקציות באזור השטח המפורז לאורך רמת הגולן הכבושה על ידי ישראל, הוצבו בנוסף שתי עמדות משטרה צבאית רוסית על מנת לפקח על הפסקת האש" מסרו הרוסים.

15:35 - שר ההגנה הבריטי דיוויד קמרון: המתקפות בים סוף חייבות להיפסק או שננקוט פעולה. בריטניה לא תפרט איזו פעולה היא תוציא לפועל.

15:15 - שר הביטחון גלנט לשליח הממשל האמריקני הוכשטיין: "חלון הזמנים לפתרון מדיני קצר, מחויבים להחזרת תושבי הצפון לביתם לאחר שינוי המצב הביטחוני בגבול".

15:00 - האמריקאים מאשרים: ביצענו תקיפה בבגדאד נגד מנהיגי מיליציה עיראקית שאחראים להתקפות על חיילי ארה"ב.

14:35 - המונים משתתפים בהלווייתו של המחוסל סאלח אל-עארורי שנערכת בשעה זו בביירות:

14:00 - המחבלים חשפו: הרוגים רבים בתוך המנהרות | לידיעה המלאה

13:30 - מעלה מחירים: חברת הספנות הישראלית "צים" הודיעה כי מהיום מחיר למכולה מהמזרח יעלה במחיר בעוד 500-1000 דולר, לאור הביקוש הכבד והמיעוט במכולות בתקופה הזו. המיעוט במכולות נובע לאור ההקפה של כל יבשת אפריקה שעושות חלק מהחברות.

13:10 - דובר צה"ל: מטוס קרב של חיל האוויר תקף הבוקר עמדת תצפית ותשתית טרור של חיזבאללה, במרחב מרון א-ראס שבדרום לבנון. זמן קצר לאחר מכן, כוח צה״ל תקף חוליית נ"ט שזיהה באזור. במהלך הלילה הכוחות ירו מרגמות להסרת איום במרחב רב א-תלתין בגבול לבנון.

12:10 - ראש אמ"ן: "המודיעין שלנו מביא לפגיעה באויבנו - מעזה ועד איראן"

11:30 - דיווח בעיראק: שני מפקדים בכירים במיליציות הפרו-איראניות חוסלו בתקיפה אמריקנית

 

מלחמת חרבות ברזל חמאס עזה צה"ל חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד