כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הראשונה מבין ארבע

תחנות אוטובוס ממוזגות הגיעו לישראל: אלו הנוסעים שייהנו

תחנת אוטובוס חדישה, הראשונה מבין ארבע, הוצבה ברציפי התחבורה של ההאב התחבורתי "מרכזית המפרץ" בחיפה | תחנות האוטובוס החדשות ממוזגות, אטומות בקירות זכוכית החוסמים רעשים ותנאי מזג אויר קשים, בעלות שילוט דיגיטלי אינפורמטיבי, דלתות אוטומטית ועוד

תחנות אוטובוס ממוזגות הגיעו לישראל: אלו הנוסעים שייהנו
התחנות החדישות צילום: נתיבי איילון דניאל אליאור

מעכשיו הרבה יותר נעים ונוח להמתין לאוטובוס: נוסעי התחבורה הציבורית, המשתמשים בתחבורה הציבורית ב"מרכזית המפרץ", ייהנו מתחנה מתקדמת, מרווחת וממוזגת, האטומה לאיתני הטבע ונגישה לאנשים עם מוגבלות. 

התחנה הממוזגת הראשונה בצפון, ממוקמת ברציף העירוני הפתוח של ההאב התחבורתי, "מרכזית המפרץ", ומהווה קפיצת מדרגה משמעותית באיכות השירות בתחבורה הציבורית לנוסעים בקווים הבינעירוניים, תוך מתן דגש מיוחד לנוסעים עם מוגבלות.

"מרכזית המפרץ" הוא ההאב התחבורתי הגדול ביותר בצפון הארץ, בו מבקרים מידי יום כ-50 אלף נוסעים. היום, ביוזמת משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון, הוצבה תחנת אוטובוס חדישה, הראשונה מבין ארבע, ברציפי התחבורה החיצוניים לאולם הנוסעים ב"מרכזית המפרץ". 

התחנות החדשות/נתיבי איילון, דניאל אליאור 

תחנות האוטובוס החדשות ממוזגות, אטומות בקירות זכוכית החוסמים רעשים ותנאי מזג אויר קשים, בעלות שילוט דיגיטלי אינפורמטיבי, דלתות אוטומטית, ספסלים וכן אבזור נוסף לרווחת הנוסעים דוגמת טעינת טלפונים סלולריים ואפשרות לשירות WI-FI. זמן הקמת כל תחנה חכמה הינו מספר ימים בודדים ואינו פוגע ברציפות התפעולית של המרכזית. עלות הצבת כל אחת מהתחנות עומדת על כ-250 אלף שקלים והיא מיוצרת ומורכבת כולה בישראל. התחנות הממוזגות מאפשרות פתרון איכותי ומהיר לשיפור השירות, בהשקעה קטנה יחסית לפרוייקטי תשתית. התחנה הראשונה, וכן התחנות העתידיות שיוצבו, ממוקמות במרחב הרציפים העירוניים הנמצא מחוץ לאולם הנוסעים הממוזג - בו משתמשים כ-10 אלפים נוסעים מדי יום. בכל אחת מהתחנות תתאפשר כניסה של עד כ-20 נוסעים בזמן נתון. 

הקמת התחנה הראשונה בצפון הינה חלק מפרויקט נרחב המקודם על ידי אגף נגישות במשרד התחבורה בשיתוף עם נתיבי איילון. במסגרת הפרויקט, מופעלים לראשונה מספר קווים נגישים בשירות הבינעירוני, שעד כה לא היה מונגש, כאשר אנשים עם מוגבלות יוכלו להזמין מקום מראש באפליקציה ייעודית. 

בנוסף לתחנה שכבר הוצבה במרכזית המפרץ, בשבועות הקרובים יוצבו עוד 3 תחנות מתקדמות נוספות ברציפים החיצוניים על ידי חברת נתיבי איילון, המפעילה את מרכזית המפרץ בחיפה מטעם משרד התחבורה. התחנות הוצבו במטרה לאפשר לעשרות אלפי משתמשי התחבורה ציבורית שימוש נוח ואמין המתנה נוחה ואמינה לאוטובוסים גם בתנאי מזג אוויר קשים של גשם, קור או חום, ולשפר את השירות לכלל נוסעי התחבורה הציבורית.

תחבורה ציבורית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד